Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 25 mai 2017

Azi Berenica mea implineste doua saptamani. Intre timp tata s-a intors la munca, iar eu am ramas singura cu ea acasa. Ne descurcam bine deocamdata, inca nu ne-am certat. Ii dau sa manance, o schimb, nu-i mare lucru de facut, doar ca fac treburile astea atat de des incat toate celelalte raman de facut pe fuga sau pe altadata.

Asa ca si pe blog tot pe fuga am intrat sa zic doar ca cea mai mare provocare, desi nu neaparat o problema, a fost in tot timpul asta si este in continuare alaptarea. Am plecat de la spital doxa de "carte", ca nu era asistenta care sa nu ma dezbrace ca sa-mi arate cum trebuie sa pun copilul la ţâţă. E o intreaga teorie si aici. Trebuie sa stii cum sa-i bagi ţâţa in gura ca sa n-o rupa, caci alaptatul trebuie sa fie o placere, nu o corvoada si un chin. Pana am invatat, amandoua, am avut si eu de suferit, dar, dupa ce am cumparat si folosit inutil o crema luata de pe la Shoppers, mi-a prescris un doctor de la spital un unguient foarte bun, Dr. Jack Newman's Nipple Cream, si acum nu mai am nicio problema. Asa ca acum trebuie sa ma laud ca la agatat copilul de ţâţă sunt experta. M-a laudat si doctorita de familie, care, de asemenea, m-a pus sa ma despoi ca sa vada si ea daca stiu sa-i dau copilului de mancare. Toate bune pana aici, problema e ca nu prea am lapte destul pentru elefantica mea. Unii care se pricep m-ar intreba "da' de unde stii ca nu ai?". De altfel, am si primit intrebarea asta de nenumarate ori. Acum am mai mult cred si chiar reusesc sa o satur doar de la ţâţă de cateva ori pe zi, dar saptamana trecuta statea bebe si cate o ora agatata de mine si tot o desprindeam plangand. Si nu e un bebelus plangacios deloc. In afara de cateva mofturi, nu prea plange, nici macar noaptea.

Medela - supliment de formula
La indemnul unei asistente de la spital, am rezolvat problema, desi pentru mine e rezolvata doar partial, suplimentand cu formula. Nu i-am bagat inca biberonul in gura, decat sa vad ca deja il refuza, chiar daca la inceput, de disperare, m-a tentat s-o fac. Nu ca as avea ceva impotriva biberonului, nu am chiar nimic, dar stiu ca daca se va invata cu biberonul, nu va mai vrea la ţâţă, iar eu chiar imi doresc sa alaptez din cel putin doua motive, in urmatoarea ordine: in primul rand, laptele meu e cel mai bun pentru copilul meu, iar eu imi doresc ce-i mai bun pentru ea, si, in al doilea rand, alaptatul este cel mai usor pentru mine. Nu trebuie sa ma chinui preparand in miezul noptii formule si spaland biberoane cu noaptea-n cap. Ii bag ţâţa-n gura o jumatate de ora si kaput. Chiar daca ar trebui sa o fac de mai multe ori pe noapte. Acestea sunt motivele practice, ca mai am un motiv mai putin practic, dar la fel de puternic. Niciun biberon din lume nu va putea inlocui sentimentul pe care il da mamei copilul atasat la piept. La fel ca si sarcina, e un loc rezervat femeilor, din pacate. Zic din pacate pentru barbati. In fine, cum suplimentez totusi daca nu folosesc biberonul? Folosind un un feeding tube, o instalatie cu un fir care se ataseaza de san si din care bebelusul trage, sugand si la ţâţă in acelasi timp, stimuland si lactia totodata. Chiar daca nu ar stimula lactatia realmente, bebe e totusi la ţâţă pe care, eu fac tot posibilul, sa n-o uite, sperand in acelasi timp ca in curand va veni mai mult lapte ca sa o pot satura pe elefantica mea care e mai mancacioasa din fire si in plus, s-a si nascut destul de marisoara, prin urmare are nevoi alimentare mai mari decat o mâţă. Initial, instalatia acesta era o improvizatie. Ne-a dat de la spital un fir care se foloseste, in mod normal, la prelungirea seringilor, si bagam un capat al firului in sticla cu formula, si pe celalalt il atasam cu leucoplast de san. Sa executi operatiunea asta de cateva ori pe noapte este intr-adevar tot ce-ti poti dori de la viata. Acum insa folosesc o instalatie pe care am comandat-o online de la Medela si sunt foarte incantata de ea, mai ales ca se si spala foarte usor. E foarte practica si simplu de folosit. Tubul ala cu lapte se ataseaza de haina, iar firul, de san.

Alaptatul e cea mai mare provocare in momentul acesta, dar, cum ziceam, nu e realmente si o problema. Eu inca ma chinui si insist in speranta ca in curand voi reusi s-o fac fericita doar cu ţâţa mea, chiar daca ea e fericita oricum. E sanatoasa, rosie in obraji si din ce in ce mai frumoasa. Dar tot nu stim cu cine seamna inca.

10 comentarii:

  1. Felicitari pentru perseverenta!e un pic mai greu la inceput, dar nu imposibil,la mine au functionat si pastilele pentru stimularea lactatiei, cu schinduf sau More Milk plus - Motherlove, care cred ca se gasesc si la voi.
    Chiar daca sta mult timp la san,o face si pentru ca vrea sa te simta aproape, doar de asta exista asa zisul al patrulea trimestru de sarcina. Si piticii mei stateau cu orele la inceput...Ideal ar fi sa folosesti o pompa si suplimentul prin acel sns sa il dai tot cu lapte matern in loc de lapte praf.
    Succes si rabdare iti doresc! esti pe drumul cel bun:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Anca. Am cumparat si o pompa. Am dat o carca de bani pe ea, dar am zis ca s-o merita daca o sa ma ajute. Nu pot sa zic ca-mi face o placere deosebita sa o folosesc, dar daca-i musai, cu placere.
      Am inteles ca asa e la inceput. Eu sper numai sa se rezolve situatia cat mai repede, sau macar sa se rezolve la un moment dat. Sper sa reusesc pana la urma, daca nu, exista solutii f sanatoase, iar mie n-o sa-mi para rau ca n-am incercat.

      Ștergere
    2. cu siguranta vei reusi, mai ales daca tii cont de hranirea la cerere

      Ștergere
  2. Interesanta instalatia aia. E prima oara cand aud de asa aceva. Ce-a mai evoluat lumea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E interesanta si usor de folosit, dar tot mai bine fara ;).

      Ștergere
  3. Așa-i ce minunăție sunt copilașii ăștia! Ma bucur ca sunteți bine. All you need is love. Imi aduc aminte de acum 4 ani ca dacă mâncam pepene îmi explodau sânii. Nu e o rețeta, numai o idee. Abia aștept sa scrii din nou. Eu aveam o perna pe câte îl puneam pr micuț și stăteam la laptop. La amândoi ne prindea bine compania.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inceput si eu sa mananc pepene in fiecare zi. Nu stiu daca este intr-adevar o reteta, dar se pare ca si la mine functioneaza.
      Cu scrisul pe blog, abia astept si eu sa scriu mai des ca am o gramada de lucruri de povestit, dar astept sa-mi intru intai intr-un ritm. Ultima postare am inceput sa o scriu ieri :)). Nu mi-a luat decat vreo 24 de ore sa o postez ca ma tot intrerupe cineva :))

      Ștergere
  4. Sa-ti traiasca elfantica, tare e dulce. De cite kg ai nascut-o? La mine primul baiat, tot a fost marisor (4,300kg) si la inceput a fost greu cu alaptatul, doar ca la mine problema era alta, prea mult lapte ca imi buhneau sinii si muream de durere. Am scurs in primele saptmini lapte cit a ajuns jumatate de an dupa ce a trecut la solide :) Totul e un proces, rabdare si perseverenta.
    P.S.Parte buna e ca la cel de-al 2-lea copil problema alaptarii nu a fost de loc. Sinii deja stiu ce trebuie si cit sa faca. Multa bafta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A avut aproape 3,700, dar s-a nascut la 38 de aaptamani. Am avut nasterea indusa din cauza diabetului gestational. Daca o lasa pana la 40 de saptamani, probabil ca trecea de 4 kile.
      Asa este cu laptele. Trebuie perseverenta la inceput. Eu am deja aproape o sapt de cand o alaptez exclusiv. Se pare ca am reusit!!! 😎

      Ștergere
    2. Bravo, eu primul baiat am alaptat 18 luni si a fost atit de placut si comod (fara spalat sticulete si incalzit formula). Bafta mai departe si nopti cit mai linistite ;)

      Ștergere