Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 30 aprilie 2017

Copacii cu flori si istorie din High Park

Acum doi ani pe vremea asta, daca nu si mai demult, am zis pe blog un lucru pe care pot sa-l repet la infinit, cum se repeta anotimpurile. Daca ar fi sa-mi ceara cineva sa pun Toronto pe-o ilustrata, nu as folosi vreun decor estival la barbeque pe malul unui lac, desi ii e atat de specific, nici pe cel atat de venerat al toamnei in culorile de artar, in niciun caz pe cel de iarna, ci exact perioada asta a primaverii, din jurul zilei de 1 Mai, cand la comanda parca, se umple tot orasul de flori. Caci nu este casa sa n-aiba la usa vreun sirag de lalele, vreun cires in floare sau o bolta de magnolii. Ti-e mai mare dragul sa-ti mangai privirile si cugetul printre ele.

Parcurile se transforma, de asemnea, in gradini botanice si atrag roiuri intregi de oameni. Pe care oricat i-ai intelege ca se dezmortesc si ei dupa atatea luni de iarna, sug totodata si peisajul de energie. Saptamana trecuta, va ziceam ca am mers in High Park, si era acolo mai multa lume decat floare in copaci. Frumos sa-i vezi cum se inghesuie la copacii cu flori, dar parca mi-as fi dorit mai mult sa admir copacii decat pe ei admirand copacii. Faceti, din motive evidente, abstractie de faptul ca si eu eram unul dintre ei. Asa ca azi dimineata ne-am dus din nou in High Park, dar la prima ora, stiind ca torontonezii n-au fost niciodata oamenii cei mai matinali. Asa am reusit sa suprind un pic ciresii respirand...

Daca va intereseaza putina istorie a acestui mega-mediatizat eveniment anual - High Park Cherry Blossom: ambasadorul Japoniei in Canada a daruit orasului Toronto, la inceputul anului 1959, 2,000 de ciresi din partea cetatenilor orasului Tokyo, drept multumire pentru ajutorul acordat refugiatilor japonezi dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Ciresii au fost plantati in High Park si desi au cam imbatranit, inca n-au murit, si-atrag an de an, mii si mii de foto entuziasti si iubitori de natura.
Ieri i-am fi gasit inca si mai plini, caci vantul si ploaia de-asta noapte le-au cam scuturat coroanele. Dar si azi erau frumosi ca ne ploau cu petalele.
Acum cateva saptamani, High Park a luat foc. Vedeti cioturile arse de pe jos. Nimic distructiv insa, dimpotriva, un foc controlat, pus chiar de managementul parcului ca parte a strategiei de intretinere. E o metoda foarte veche de ingrijire forestiera, prin care se ard toate balariile de la sol, fara a afecta insa in vreun fel copacii. 

4 comentarii:

  1. In ce zona a parcului ati fost? Nu prea aduce a Cherry Hill.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi s-a parut ca tot acolo unde am fost si data trecuta, nu de alta, dar am recunoscut traseul. Am intrat pe alta intrare in parc, dar tot acolo am ajuns sigur. Copacii aratau azi insa diferit de cum i-am vz ieri in poze la tine. Azi erau mai scuturati decat ieri si parca mai roz :)

      Ștergere
    2. Pai de-aia am crezut ca ai ajuns in alta parte ca la tine in poze arata mult mai roz decat erau aia de i-am pozat eu ieri si mult mai goi. S-au scuturat ceva intr-o zi. Macar lalelele erau inflorite azi? Ca ieri erau doar putin deschise.

      Ștergere
    3. Si aparatul meu a avut saturatia culorii un pic marita, dar si cu ochiul liber se vedea ca unii copaci erau rozalii, altii mai albiciosi. Se vede asta de fapt si in poze. S-au scuturat mult fata de ieri ca a batut vantul si a plouat. Ai tai parca erau ninsi, nu infloriti, atata floare aveau...

      La lalele nu ne-am mai dus. Dupa ce mi-ai zis ca ieri erau inca boboci, am zis ca azi nu puteau sa fie altfel ca a fost frig asta noapte. Dimineata mi-au inghetat mainile pe aparat. Nu stiu daca mai ajung inca o data, dar si frunza aia de artar inflorita cu lalele mi-as dori foarte mult s-o vad.

      Ștergere