Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 15 aprilie 2017

Ce putea fi mai potrivit in saptamana mare daca nu un spectacol religios? Nu, n-am fost la un concert cu muzica religioasa, desi era sala atat de plina, de nici la biserica nu cred ca au ajuns atatia, ci la The Book of Mormon, unul dintre cele mai reputate si premiate musical-uri de pe Broadway, revenit in Toronto, pentru a doua oara, pentru ca se pare ca publicul nu se mai satura de el. Adevarul e ca si noi cu greu am mai gasit doua bilete, si nici alea unul langa altul, desi le-am luat cu vreo doua saptamani in urma. Doua bilete la preturi rezonabile, ca daca voiam sa dam $400 de dolari, dar sa stam in fata, probabil, desi nu se stie, ca mai apucam si unul langa altul. De cand au venit mormonii in Toronto, adica de prin Februarie, sala Teatrului Princess of Wales, unul din "Mirvish"-urile de pe King, a fost tot timpul plina de adepti, semn ca misiunea mormonilor a avut succes. Mai ceva ca in Uganda, acolo unde au ajuns Elders Price si Cunningham, cei doi protagonisti ai spectacolului, trimisi misionari ca sa-i boteze la mormonism pe localnicii unui sat amarat din Africa. Povestea e plina de peripetii, hilare pana intr-acolo incat se rade si cu lacrimi. Firul epic, usor de urmarit, te face pana la urma sa intelegi ca "biblia" lor, Cartea Mormonilor, este a "bunch of made-up stuff, but which points to something bigger", ca religia deci nu trebuie luata in serios, adica literal, ci metaforic, si-atunci e mai usor sa-i faci pe oameni sa le creada. Intr-un fel m-au convertit si pe mine avand in vedere ca am plecat aseara cu sentimentul ca imi plac mormonii si ca daca i-as vedea acum pe strada, imbracati la costum si dichisiti la patru ace asa cum umbla ei, i-as saluta cu simpatie.

The Book of Mormon este o comedie, o satira mai degraba la adresa practicilor religioase, pentru unii mai lipsiti de simtul umorului, ca sa nu zic al penibilului, chiar ofensatoare, dar ce mi-a placut mie dincolo de asta a fost muzica buna, vocile vibrante ale actorilor, decorurile cu efecte speciale, dansul si sincronizarea scenica, care au dat toate grandiozitatea unui spectacol de 7 stele. Eu ii dau 7 avand in vedere ca cei care se pricep mai bine la critica unor astfel de spectacole i-au dat cu totii 5.

PS: The Guardian a zis ca in realitate exista foarte putine lucruri pe care trebuie sa le faci inainte sa mori, iar unul dintre ele este: "sa vezi The Book of Mormon".

M-am mormonit si eu putin, bineinteles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu