Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 19 martie 2017

Cum mai ziceam, pe mine e greu sa ma mai scoti din lumea mea. Toata realitatea mi se invarte in jurul burtii. Am trecut deja de 30 de saptamani si am inceput sa ma pregatesc cat se poate de practic de venirea Catiuşei pe lume. Si mental ma pregatesc, dar eu zic ca daca ma pregatesc mai degraba practic, mental vine de la sine. Am inceput deja sa citesc si carti de baby care. Sunt niste carti pe care le-am primit, nu le-am cumparat eu. Doua mi le-a dat o colega de la job mai demult, inca de cand a aflat ca sunt insarcinata, si alte cateva le-am primit de curand de la o prietena romanca din Newmarket. Nu le citesc din scoarta in scoarta, ci mai mult le rasfoiesc, si le tratez mai degraba ca pe niste ghiduri dupa care, dupa nevoi, imi adancesc cautarile pe site-urile internetului. In zilele noastre cartile acestea de pregnancy, nu cred ca mai sunt asa de valoroase datorita informatiilor neaparat, ci a caracterului lor indrumator, mai ales pentru una ca mine, complet pe langa subiectul acesta pana acum. Pe internet ajungi repede sa te ratacesti si sa te zapacesti, asa ca nu e rau sa stii de la bun inceput ce cauti.

Asa mi-am facut si liste pentru "trusoul",  cum ii zice Bobi, de spital, pe care deja am inceput sa-l pregatesc incetul cu incetul pentru ca in cateva saptamani sa il am gata. In cazul in care ma apuca durerile, doar sa-mi iau bocceluta de langa usa si sa fug la spital. Am inceput cu ce era mai important, cele necesare guguştiucei. I-am luat tot felul de lucruri in ultima vreme, dar azi i-am cumparat lucruri pe care trebuie sa le iau cu mine la spital: pempărşi, paturică, pernuta pentru seat car, biberoane, suzete. Chiar daca eu vreau sa-i dau ţâţă, scrie peste tot ca trebuie sa am si biberoane in caz ca-i nevoie. Daca nu va avea ea nevoie, le voi folosi eu ca pe mine sigur o sa ma apuce plansul. Ce am observat insa e ca imi place foarte mult sa ma ocup de treburile astea mămeşti. Inainte nu mi-ar fi trezit niciun interes asemenea activitati, ba imi ziceam ca nici n-am vocatie de mama, acum insa vad ca ma incanta pana la fascinatie lucrusoarele astea marunte. Dar e dovedit stiintific ca femeile in perioada asta isi pierd mintile 😋.

10 comentarii:

  1. Sfat ( disclaimer ) 😆Returneaza huggies si cumpara pampers ... calitatea e mult mai buna la pampers ...mai ales la cei cu pielea sensibila .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inițial am cumpărat si Pamepers si Huggies, dar pana la casa am renunțat la Papers pe motiv ca acum oricum nu știm ce ii va prii ei si doar testam. Am ales Huggies doar pt ca erau pt newborns pana la 10 lbs si nu pana la 14 cat erau Pampers, deci o alegere fix random având in vedere ca toți pamperșii probabil sunt ajustabili după mărimea bebelușului. Dar dacă voi ziceți ca Pampers sunt mai buni, voi lua Pampers.

      Ștergere
    2. Da, mai buni Pampers. Mai fini si absorb mai bine. Huggies sunt grosolani.

      Ștergere
    3. Pampers voi lua atunci ca vad ca toata lumea e unanima in privința asta. Cred ca duc Huggies înapoi cum sugera Elena mai sus.

      Ștergere
  2. si eu recomand Pampers Premium Care :) spitalul unde vei naste este child friendly? adică orientat pe ora magica, initierea alaptării imediat dupa nastere, au consultanți în alaptare? daca vrei un start bun în alaptare ar trebui sa uiti de biberoane si suzete, care vor crea doar confuzie bebelusului. in general i se da in spital supliment cu seringa, daca e cazul ...oricum îl ai pe dr Jack Newman la 2 pasi, fiind expert în alaptare :) si raspunde pe fb la orice nelămurire

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca, nu stiu exact detalii din astea ca sa fiu sinceră. E un spital de stat despre facilitățile căruia in ceea ce privește nașterea voi afla mai multe in Aprilie cand voi merge cu Bobi la un curs de baby care si din câte am înțeles o sa ne arate si ce-i pe acolo. Eu nici nu stiu ce-i aia ora magica, dar bine ca mi-ai zis sa întreb. In legătura cu alăptatului sunt clinici gratuite unde te învață cum sa alăptezi, dar nu stiu in spital cum se practica, trebuie sa întreb si asta. Mersi ca mi-ai zis.

      Ștergere
  3. http://www.nastenatural.ro/ora-magica-dupa-nastere/
    ca sa-ti faci o idee despre ce e vorba, din pacate la noi doar in spitalele private tin cont de dorintele mamei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ieri dupa ce ai scris comnetariul am cautat si eu pe net ce e ora magica. Din ce am auzit de la unele colege si cunostinte care au nascut aici, doctorii care asista nasterea iti pun copilul pe tine imediat dupa ce se naste. Dar nu stiu sa-ti spun sigur daca e asa sau nu oficial ca inca nu am avut ocazia sa intreb un medic. Aici din cate stiu eu nu exista posibilitatea de a naste la clinica privata si nu stiu daca la stat tin sau nu cont de dorintele mamei, as crede ca mai degraba nu, au procedurile lor si cam asta e. Cum ziceam si in text de cezariana. Stiu ca in Romania, cel putin la clinicile private, poti sa alegi daca vrei sa nasti natural sau prin cezariana, aici daca nu ai complicatii medicale care sa necesite interventie chirurgicala din cate stiu eu nu iti face nimeni cezariana.
      Am intrebat ieri la job de alaptat si mi-au zis ca iti arata si in spital si te incurajeaza de fapt sa alaptezi. O sa scriu mai multe despre experienta medicala pe care am avut-o mai tarziu, cel ai bine dupa ce voi naste ca sa imi fac o idee completa despre cum se procedeaza.

      Ștergere
  4. După ce naști ți-l lasă pe bebe lângă tine aici. Nu pleacă deloc de lângă tine. Nu îl duce nicăieri dacă nu are nevoie sa-l duca. Cezariana îți face dacă ai nevoie. pentru alăptat, baita, schimbat scutece, ai training in primele ore de după naștere. Asistenta iti va arată. Dacă vede ca ai nevoie de ajutor in plus cu alaptatul, va veni si consultant in lactație. Apoi sunt clinici de alăptat, îți vor spune la spital despre ele. E gratuit, poți merge când vrei. Pe sa îți zică dacă ai nevoie și îți vor da adresa. E foarte bine organizat, ai sa vezi. O sa primesti toate informațiile necesare pe măsura ce vei avea nevoie de ele. Și eu tot produsele Live Clean am folosit și folosesc pentru băiețelul meu, iar la scutece am preferat Pampers.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Iulia, tu ești tot timpul foarte la obiect cu explicatiile. Tot timpul comentariile tale sunt pertinente si folositoare.

      Ștergere