Pagini

Expat in Canada

sâmbătă, 25 februarie 2017

Anul asta, contra oricarui spirit aniversar, n-am avut de ziua mea nici sampanie, nici tort, ca n-am voie nici de una, nici de alta. Incerc cu stoicism sa ma tin de dieta ca sa nu se umfle zaharul in mine si deocamdata zic eu ca ma descurc destul de bine in timpul zilei. Si nu zic numai eu, ci si nutritionista care ma monitorizeaza. Mai fac si excese, dar ca ``treat``, si cu binecuvantare de la doctor. In doua saptamani mi s-a umflat scandalos doar de doua ori cand am fost la restaurant si am mancat si mai mult decat trebuia si ce nu trebuia. O data s-a intamplat chiar ieri, cand am mers la sushi cu colega, la din ala cu vegetale, nu cu peste crud, si pe buna baza ca nu are chiar asa de mult orez, am bagat in mine pana n-am mai putut sa-mi ridic burta de pe scaun. Dupa doua ore cand am  facut ``testul scobitorii``, eram plina de zahar, dar nu i-am dat nicio importanta pentru ca stiam de ce-i asa. Faza tare e ca i-am dat aparatul si colegei sa se testeze, iar ei i-a iesit si mai mare decat mie :)). Asta m-a facut sa ma simt si mai bine, chiar daca a tinut sa-mi taie macaroana cu entuziasm ca ea a mancat si prajituri, iar eu nu. Dar ea nu-i nici gravida, si nici diabet nu are...In timpul zilei deci, datorita combinatiilor mele alimentare potrivite, n-am nicio problema cu glicemia. E in limite absolut decente. Am insa probleme cu ea dimineata, cand trece un pic de normal, nu cu mult, dar trece, dar asta nu pentru ca fac eu ceva gresit, ci pentru ca asa functioneaza organismul uman, inclusiv cel sanatos, din cauza asa-numitului fenomen "de amurg". Fenomentul acesta ridica glicemia peste noapte pentru a-i da omului suficienta energie cat sa se poata scula a doua zi din pat avand in vedere ca noaptea, de obicei, nu mananca. Problema apare atunci cand corpul nu elimina si suficienta insulina pentru a o absorbi, cum se intampla in cazul meu. De aceea, mi-a dat doctorul o doza mica de insulina pe care s-o fac seara inainte de culcare. Cand am fost saptamana asta la spital ca sa ma invete cum sa-mi fac curajoasa, vorba lui Bobescu, injectii singura, erau acolo fete care trebuiau sa si le faca si de cate 4 ori pe zi, adica dupa fiecare masa. La mine nu e cazul, ci doar inainte de somn, dar chiar si asa, as fi preferat, bineinteles, sa nu fie cazul deloc pentru ca e o bataie de cap mai mare decat la o sarcina fara problema asta.
Asta e cam singura suparare, ca in rest tot raul spre bine. Faptul ca trebuie sa urmez niste reguli stricte de alimentatie m-a ajutat sa fiu mai zvelta. Eu m-am ingrasat deja 20 de kile si daca era sa nu ma fi oprit din mancat carbohidrati cu tona, probabil ca ma faceam si eu de-o tona. Aaa, si ca nu mai pot manca mere si bea lapte cat vreau eu nu-mi place. Bobi mi-a zis ca am facut diabet de la cate mere am bagat sub nas. Mancam si cate 7 pe zi, si cate unul dupa altul, si din alea foarte mari. De lapte nici nu mai zic, il beam in loc de apa. Astea cred ca au fost cele mai insistente pofte pe care le-am avut. Acum, desi n-am renuntat de tot la mere, dar mai mananc numai unul, maxim doua, mici, pe zi, le-am inlocuit cu berries de la Costco. Capsuni, zmeura, mure, coacaze, care au un indice glicemic mai scazut. Sunt bune de desert, dar si in diverse combinatii la snack. Apoi am inceput sa mananc foarte multe nuts, nuci, almonds, fistic, am prin toate colturile din casa pungi intregi cu tot felul de boabe. Am pana si boabe de wasabi. Sunt bune pentru mine pentru ca au multe proteine. Si tot plin de proteine e si peanut butter, alta tratatie zilnica, de obicei cea matinala. Dar nu-mi cumpar din ala la borcan de se gaseste pe rafturile din supermarket, imi iau fresh, facut de mine. Am descoperit un magazin, Johnvince ii zice, pe langa Downsview, si acolo imi fac peanut butter singura. Au o masinarie plina cu alune chioare pe care pur si simplu le macina pana le face pasta. Fara niciun fel de adaus. Natural, sanatos si foarte delicios. Si asta o spun eu care nu ma omoram dupa peanut butter inainte, dar pentru care am dezvoltat mai nou o adevarata obsesie.
Acum ma pregatesc de o masa copioasa la Ms. Greek cu amicii, de ziua mea, unde probabil o sa comand un souvlaki, fara orez, dar cu multa salata greceasca pentru ca la salata greceasca am dezlegare dimineata, la pranz, seara si intre mese.

Micul meu dejun preferat - lapte si banana cu peanut butter

Pranz, seara, oricand - salata greceasca cu feta si ulei de masline

Desert pentru diabetici

1. Nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar ma gandesc sa-ti spun totusi :). Colega mea de servici avea probleme cu zaharul dimineata asa ca in afara de gustarea de inainte de culcare ( pe care o luam si eu obligatoriu ca si eu am avut diabet de sarcina) pe ea o mai puneau sa se trezeasca pe la 2 noaptea sa ia un snack. A zis ca a fost ciudat dar nah, asta e, se trezea si manca ceva pe paine.

Alta prietena putea sa tina zaharul sub control numai daca facea miscare in fiecare zi. De ex dupa cina iesea o ora la plimbare, asa la pas catinel printre blocuri. Si la pranz cate o plimbare.

Toata lumea a fost ok la final!

1. Mulțumesc ca mi-ai zis chestia aia cu trezitul la 2 noaptea. Chiar voi încerca si asta. Eu fac acum insulina, dar si cu asta câteodată e mare dimineata. In celelalte momente ale zilei sunt ok, si eu fac mișcare, plimbări printre blocuri, mai puțin seara cand mi-e cam lene după ce vin de la munca, dar dimineata a fost si este in continuare o problema. Am ridicat insulina de la 4 la 9 unități progresiv si abia acum pot sa zic ca se vad rezultate. Voi încerca si cu snackul la ora 2 dimineata. Cumva are sens, mai ales cand ma gândesc ca snackul de dinainte de bed time la mine e f devreme ca ma culc mai devreme si decât găinile.