Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

marți, 21 februarie 2017

Gata, ne-am decis ce nume va purta fetita noastra. Am tot spus de-a lungul timpului ca o va chema Catrinel, scris asa sau cu ceva artificii englezesti cat sa-l aclimatizez cumva local. Am testat insa numele acesta cu toti canadienii care m-au intrebat ce nume ii vom pune si am constatat ca niciunul nu l-a putut pronunta asa cum il pronunta romanii, dar mai mult decat atat, acesta fiind de altfel si principalul motiv pentru care, cel putin in acte, nu il va purta, numele acesta isi pierde complet sensul in limba engleza pentru ca limba engleza nu formeaza diminutive ca romana. M-am chinuit intr-o zi sa-i explic cuiva de unde vine si cu greu a inteles pana la urma ca e un "cutifier", fara insa a-l si simti ca atare. Adica e un nume care in limba romana exprima tot ce-i mai feminin pe lume, si pe care engleza il transforma intr-unul alandala si fara personalitate. Eu personal simteam asta cand i-l pronuntam in engleza. Deci nu m-am lasat doar influentata de ceilalti, ci si de propriile feelinguri si de aceea am zis ca de vreme ce este un nume atat de "idiomatic" sau endemic romanesc, iar fetita noastra va trai in Canada si nu in Romania, cel putin pe perioada in care vom decide noi pentru ea, nu este cel mai potrivit apelativ, cel putin nu cel oficial. Dar cum nu m-am putut indeparta foarte mult de el, nici macar cat sa treaca pe locul al doilea ca middle name, si cum taica-su tine mortis s-o strige Cathy indiferent de cum o cheama, am decis sa mergem pe variata clasica cu care nu putem da gres. Fetita noastra va primi numele Catherine Iris.

4 comentarii:

  1. Super! Foarte fain! Sa se nasca sanatoasa Cathy a noastra!

    RăspundețiȘtergere
  2. Oricum v-ati decis mai repede ca noi 😆😆😆😆
    La noi au asteptat nașterea si tot nu erau decisi ... finally dupa ce i- au vazut au hotarat primele nume ... -Rafael si Rache ...la numele de sfinti a mai durat ceva . Maria a fost primul ales dar la baiat , Andrei , au asteptat fara sa se hotarasca pana i-au luat acasa de la NICU .
    Sunt norocoși babies ai nostri . Nasa lor e una dintre persoanele pe care le respect si le admir foarte mult , Cristina Bontas . Si nu pentru realizarile ei sportive neapărat ci pentru omul care e. Greu poti gasi o persoană mai generoasă si mai buna ca ea .
    Asa ca , dupa alegerea numelui, alegerea nasilor este un lucru la fel de important. In my opinion 😆

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos numele, nume puternic, de leader. Amândouă îmi plac tare mai ales ca nu o sa se chinuie sa le silabisească. Eu nu l-am spus numele familiei înainte sa se nască pentru ca are neamul meu un stil de a comenta fantastic. Era singurul nume care ne-a plăcut la amândoi și n-am riscat sa mi-l desființeze careva. Haha.

    RăspundețiȘtergere