Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 28 ianuarie 2017

Hellooooo, mai e cineva pe-aici? Uite ce lumina v-am aprins ca sa va treziti...Am zis sa invii si eu putin din moartea virtuala si sa va arat lampile noastre handmade, care ne-au venit aseara din Turcia. Si de care dupa cum vedeti sunt foarte incantata de vreme ce au reusit sa-mi mobilizeze sezutul meu princiar pe blog. O sa scriu la un moment dat, daca o sa mai am chef, si de ce-am lipsit atat...Mai avem doua din astea de mai demult, pe noptierele din dormitor, cu un singur bol insa si cu alte culori dupa cum vedeti mai jos, pentru ca Bobi are o pasiune mai neinteleasa, desi cand te uiti la ele intelegi, pentru lampile de la turci. Dar si pentru ca nu avem becuri prin casa. Nu stiu daca am mai zis ca locuintele din Toronto sunt un pic mai ciudate decat am fost eu dintotdeauna obisnuita in Romania. Nu au becuri in tavan, in afara de cateva pe ici, pe colo, au mai multe prize ca sa luminezi peste tot cu lampi. Aceste doua veioze dichisite le-am cumparat pentru living si sunt puse acum pe jos pentru ca masutele pe care vor sta in curand n-au venit inca. Doua end-tables la set cu o masuta de cafea, care au niste decoratiuni si motive orientale, asa ca se vor impleti numai bine cu abajururile noastre artizanale. Masutele le-am gasit la un Leon's, pe la unul din Richmond Hill, de unde am luat si sectional-ul. Si o amenda de parcare langa Structube. Desi spusesem ca nu ne-a impresionat ce-aveau aia la Leon cand am mers prima data, asta pentru ca fusesem sedusi de mobila de pe la niste magazine de lux de care n-avem noi fata, sectional-ul asta, un fel de canapea cu ataş, ne-a placut foarte mult si daca tot eram acolo, desi ne dusesem doar pentru canapea, am mai luat si altele si vom mai merge peste vreo doua luni sa luam si inca altele, pentru copil. Nu intentionez sa-i decorez deocamdata nicio camera lu' picolina pentru ca va dormi cu noi in dormitor pana se face mai mare, dar trebuie sa ii iau un patut macar. Ce ne-a convins sa ramanem mai mult prin magazinul ala, si sa si cumparam mai mult de-acolo, a fost oarecum si politica lor de plata. Ca poti sa platesti cand vrei tu. Pana cand iti zic ei. Nu e plata in rate, desi poate fi, dar noi, de exemplu, putem plati ce ne-am cumparat in juma' de an. Se poate si intr-un an si chiar pana la sfantul asteapta. Nu e plata in rate ziceam, pentru ca poti foarte bine sa platesti toti banii pe loc cand cumperi mobila, sau pe loc in ultima zi din cele 6 luni sau un an, la fel ca si esalonati lunar, saptamanal sau cum iti pica tie mai bine. Nu e cu dobanda sau tarsenii din astea, ci e tipul de plata pe credit terms. Asa se vand de exemplu si produsele fabricate la firma la care lucrez eu. Se livreaza sa zicem azi, iar clientul plateste cand vrea, dar nu mai tarziu, teoretic, de-o luna. Practic, nu e chiar asa, ci intotdeauna cand isi aduce el aminte. Si asta imi da mie batai de cap, dar sa lasam asta. Deci incetul cu incetul nu mai sunt doar eu singura piesa de mobilier din casa acum de cand am devenit cat dulapul.
Veioza mea de noptiera, la lumina rosie a careia cedez eu in fiecare noapte inainte de a apuca sa citesc un rand din cartea care o insoteste, pe drept, decorativ.

6 comentarii:

  1. Daca platesti tot pana in alea 6 luni sau un an, sau cat a fost contractul, nu iti iau dobanda, dar dupa expirarea termenului, daca nu ai platit tot au o dobanda f mare, ca la credit card. Si ai grija sa nu te astepti la ei sa iti trimita reminder lunar, ca nu sunt prosti, ei vor ca tu sa treci de deadline sa iti ia dobanda. Ideea e buna, atata timp cat ai grija sa iti achiti tot inainte de termen ca sa nu platesti dobanda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu ca trebuie sa te incadrezi cu toata plata in termenul stabilit ca ideea sa ramana una buna. Noi am ales 6 luni, dar stiu de unii care au ales si 18 luni ca au cumparat mai multa mobila. Am impresia ca la mai mult de un an platesti niste taxe de administrare sau ceva in plus, dar nu foarte mult. Asa e, daca te incadrezi in termenii contractuali, nu platesti dobanda, daca depasesti, trebuie sa accepti dobanda lor, care nu stiu cat e, dar nici nu ma intereseaza ca ideea nu-i sa platesc mai mult decat face. Ma gandesc ca nu trimit reminder lunar si pentru ca termenul e 6 luni (in cazul nostru), nu e lunar. Adica eu nu sunt obligata sa platesc nimic luna asta, sau cealalta, poti sa ii platesc pe toti odata la final. Noi ii vom plati probabil lunar ca ne e mai usor asa, dar daca sar peste o luna sau platesc de doua ori in alta luna, nu-i bai. Oricum, dupa ce am aflat politica asta a lor de plata, a inceput sa-mi placa si mobila lor foarte tare :)))

      Ștergere
  2. Ideea e ca nu esti obligata nici sa ii platesti cand au trecut alea 6 luni. Dupa 6 luni obligatoriu e un minim payment din suma datorata, cum e si la credit card, si primul statement il primesti atunci si iti zic ca ai 20 de zile sau ceva de genul sa achiti tot ca sa nu platesti dobanda. Daca nu ai platit nimic pana atunci ca ai uitat de ei, si ai imprumutat o suma mare, e cam greu sa ii platesti in 3 saptamani integral. Cred ca pe asta mizeaza si ei. De-aia zic ca trebuie sa iti amintesti tu luna de luna sa achiti ceva, ca ei nu iti vor aminti, ca nu au nici un interes sa o faca. Ideea e oricum buna, mi se pare ca se practica si prin Romania.

    RăspundețiȘtergere
  3. am avut si noi 2 veioze simpatice în dormitor, până ce le-a spart juniorul :) apoi am cumpărat lampadare de la ikea intra in restul camerelor, macar sa nu ne mai para rau dupa bani, si culmea cu ele n-are nicio treaba :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Anca, ce face bebeluşul? :) Sa-ti traiasca si sa fie sanatos!
      Am luat si noi de la Ikea acum vreo doua saptamani doua veioze din alea mari de podea. Chiar ieri i-am zis lui Bobi ca sa vedem cum facem sa avem grija cu astea turcesti ca daca le va da jos, de spart se sparg mai mult ca sigur, dar sa nu se intample si altele, Doamne fere, ca e sticla. E clar ca de-acum trebuie sa ne gandim de doua ori la ce cumparam. Noi inca nu stim cum e sa ai un piticot din asta periculos prin casa, dar probabil ca vom invata cat de curand. Nu anul asta, ca n-o fi periculoasa vhiar de mica, dar mai tarziu, peste vreun an, doi :).

      Ștergere
  4. la noi e haos deocamdata, cel mic are aproape 7 saptamani :) iar Luca vrea mereu sa il bată,nu il lasa sa doarmă, e foarte gelos, astept cu nerăbdare luna martie sa începem grădinița

    RăspundețiȘtergere