Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 30 decembrie 2016


De luni seara am inceput sa primesc suturi in stomac. Si nu va ganditi, asa cum ma gandeam si eu, ca imi da cate unul cand si cand, nuuu, ma bate tot timpul, e de-ajuns sa ma asez in pat si sa stau un pic cu burta in sus ca si incepe sa ma altoiasca. Ba cateodata cer eu bataie si ma pun singura la orizontala doar sa simt cum imi mai da cateva. Imi face si burta cucuie acolo unde loveste, intotdeauna cu precizie. Central-dreapta jos, pentru ca, din pozitia in care sta acum, pana acolo ii ajung uriasele picioare pe care le vedeti in poza, care arata ca niste urme preistorice. Deci ganditi-va ce lovituri primesc. I-am aratat si lui Bobi cum imi tresare burta, si i-am vazut bucuria pe fata, cu oaresce parere de rau totusi ca el nu le poate simti asa cum le simt eu.

Poza am primit-o cadou la ultrasound-ul pe care l-am avut ieri, printre altele mult mai importante, si pentru depistarea sexului. In Canada, cel putin in Ontario, sau, si mai precis, cel putin la clinica unde merg eu, tehnicianul nu are voie sa dezvaluie pacientului nimic din ceea ce vede pe ecran, nici daca-i de bine, nici daca-i de rau, desi sexul copilului nu s-ar incadra in cazul de fata, nici la una, nici la alta. Tehniciana mi-a zis inca de la inceput ca ramane in sarcina doctorului sa ma informeze, asta insemnand ca asa, cu toata nerabdarea mea pusa la incercare doua luni de zile, va trebui inca sa mai rabd cateva zile in plus. Mi-a zis ca poze pe ecran ne arata, iar daca noi putem sa ne dam seama ce e, bine, dar de spus, ei nu-i este permis sa ne spuna nimic. M-am linistit cand mi-a zis asa pentru ca nici nu ma gandeam ca n-o sa ne dam noi seama ce are copilul intre picioare, dar cu toata atentia cu care am cautat pe ecran un mic penis, noi n-am fost in stare sa ne dam seama de nimic. Nici daca il are, nici daca nu il are. Acum suntem mai confuzi decat inainte. Rolul ecografiei pe care am facut-o ieri, care a durat mai bine de o ora, a fost, in primul rand, medical. Sa masoare copilul din crestetul capului si pana la ultimul degetel ca sa se i se constate dezvoltarea si, deci, starea de sanatate. La final, ne-a aratat si noua imagini cu creierul, ochii, nasul, stomacul, inima, coloana vertebrala...dar noi, cautandu-i cu disperare puţa, eram cat pe ce sa nu vedem nimic din toate astea, daca nu ma trezeam eu deodata gandidu-ma ca e mai important sa-l vad sanatos si mai frumos sa ma uit pe ecran la piciorusele astea doua cu care ma trezeste dimineata din somn decat sa stiu neaparat acum daca-i fata sau baiat, lucru care pentru noi oricum nu conteaza deloc in afara de faptul ca suntem irational de curiosi.

18 comentarii:

  1. La multi ani! Un An Nou fericit! si nu conteaza sexul, sanatos sa fie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani! Asa e, sanatos sa fie! Sa fim cu totii sanatosi in noul an! 🙂

      Ștergere
  2. Eu simt ca e fata! Vedem in mai ce este! Important e sa fie sanatos (copilul), si voi pe langa el!
    La multi ani! Deja 2017 se prezinta un an frumos pentru voi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani si tie, si familiei tale, Sonia! Asa e, se prezinta un an cu adevarat nou! 😜

      Ștergere
  3. Noua ne spunea tot timpul dimensiunea si zicea ca e ok. Ma gandesc ca daca nu era nu ar fi spus nimic. Adica lasa medicul. La partea cu sexul, programarea a fost in saptamana 19 parca si ne-au pus sa semnam o hartie cum ca intelegem ca fiind o saptamana mai devreme, sexul nu ni-l pot spune. Dar la ecograf, doamna ne-a spus... and there's the baby's willy. Ea era incantata ca data de nastere preconizata era data ei de nastere. Si chiar asa a si fost. Sa fiti sanatosi si sa va bucurati de perioada asta pentru ca e superba. Si spoi tot superba este, dar sarcina e chiar ceva deosebit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este frumoasa, mai ales de cand am inceput sa simt si un fluturas in stomac :).
      Cat despre regula asta a lor ca tehnicianul sa nu spuna la ultrasound nimic, eu stiam, ca asa fac la toate tipurile de ecografii, dar nu stiam ca se aplica si la sexul copilului. Am auzit si am citit si pe internet, deci nu stiu daca este adevarat sau nu, ca exista unii cretinei (de anumite natii) care cand afla sexul copilului fac tot felul de minuni ca nu le convine, in mod special daca e fata. De aceea doctorul e cel care decide daca le spune sau nu. Am inteles ca unii doctori nu le spun decat foarte tarziu, dupa 7 luni incolo. Pana atunci ii minte ca nu se vede sexul la ecograf. Nu stiu daca e adevarat ca pana la urma se pot duce la centre din astea private sa afle, dar asta am auzit si eu.

      La multi ani si sa ai un An Nou cat mai bun! :)

      Ștergere
  4. Hai mai... Nu mai am eu rabdare sa ii aflu sexul, d'apoi voi! Cand aflam? Cand te duci la doctor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saptamana viitoare.

      La multi ani Vera si un An Nou fericit!

      Ștergere
    2. La multi ani, Fran! Sa avem cu totii numai bucurii in anul care tocmai a inceput!

      Ștergere
    3. Noutati? E deja saptamana viitoare!

      Ștergere
    4. Cred ca e fata .... daca era băiat i-o vedeau si din avion 😉

      Ștergere
    5. I-am vazut noi ceva din avion, dar in momentul ala nu ne-am dat seama ce anume. Cu siguranta insa nu i-am vazut niciun penis. I-am vazut altceva ce am crezut 50% ca pot fi niste testicule, dar nici de asta nu eram siguri. De-acolo si confuzia noastra. Oarecum am avut dreptate. Nu ca ar fi putut sa fie testicule, ci ca s-ar fi putut sa nu fie. E fetita :)

      Ștergere
  5. Noi am book o sedinta speciala ptr sex la copii aici http://www.preciouspeeks.ca . Era mai devreme dar nu mai avea nimeni răbdare 😂 pot încerca a ma uit eu pe imagini dacă vrei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar nu am imaginile. Am primit doar doua cadou, de pus la album, dar nimic mai mult. Toate imaginile vor merge la doctor impreuna cu raportul. Eu nu primesc nimic. Cum ziceam si in text, ne-a aratat diverse imagini pe ecran, dar doar atat, asa ca daca nu am fost in stare sa ne dam seama singuri ce e, acum tr sa mai asteptam un pic.

      Sa ai un An Nou fericit si nepoti sanatosi!

      Ștergere
    2. E aiurea ...
      Nu exista interdictie decat ptr tehnicieni . Iar cei care fac us sunt doar tehnicieni. Doctorul ar trebui sa va zica . Ai noștri nu au avut rabdare pana la 20 saptamsni de aceea au ales solutia privata 😄😄😄😄😄

      Ștergere
    3. http://fetalexpressions.ca/index.php asta e in toronto 😁

      Ștergere
  6. Foarte straniu ca nu v-a zis sexul copilului. Aici in Ottawa tehnicianul m-a intrebat la inceput de ultrasound (la 20 saptmaini) daca vreau sa aflam sexul copilului. In timpul controlului mereu comenta si zicea ce vede si chiar mai si scapa cite o " that looks great" that's perfect etc. Cei drept la inceput mi-a zis ca vede o fata ca dupa 3 secunde sa zica " Oh sorry, that's definitely a boy " :)) Ce nu ar fi sa va fie sanatos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu prin alte zone, dar aici cica se practica sa nu spuna nimic. Eh, nu conteaza, oricum ni l-a zis doctorul apoi.
      Daca voi mai avea vreodata alt copil nu stiu daca o sa vreau sa stiu dinainte ce e pentru ca si acum am fi fost la fel de bucurosi daca era baiat, cat am fost de bucurosi cand am aflat ca e fata :). Astampara curiozitatea, dar nimic mai mult.

      Ștergere