Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 12 decembrie 2016

A venit un pic mai devreme o colega sa-mi arate pe telefon bradul ei de-acasa. Era foarte frumos. Artificial, dar cu coroana mare si bogata, si impodobit cu alb si auriu. Parea foarte festiv, cam asa cum se vad cei de prin salile mari de spectacole. Dupa ce i l-am admirat, i-am zis, stai asa, sa-l vezi si tu pe-al meu, ca si eu am. E imbracat de la Dollarama, i-am zis, slaiduind cu degetul pe telefon ca sa i-l arat din toate pozitiile. Cica si al ei tot la fel. I-am socotit ca toata afarcerea asta m-a costat 60 de dolari. 40 de dolari ornamentele si 20, bradul. Exemplar natural. A ei cica un pic mai mult, dar fara sa depaseasca 100 si asta numai pentru ca a dat mai mult pe brad. In conditiile acestea, daca nu ar fi asa simpatice, nu-mi va parea rau ca atunci cand voi arunca bradul sa-l arunc cu podoabe cu tot, ca nu intentionez oricum sa le "port" si la anul. La anul il voi face cu alte culori, alte ornamente, alte figuri. Chiar vorbeam cu mama weekendul asta, cand eram acasa, ea tot timpul ne facea brad. Nu-mi aduc aminte un an in care sa nu fi avut. Ni-l impodobea in Ajunul Craciunului, niciodata mai devreme. Dar an de an folosea aceleasi si aceleasi globuri, aceleasi ghirlande, acelasi suport, acelasi varf (de care aveam grija ca ochii din cap), pe care le tinea in timpul anului in acelasi dulap in sufragerie. Pe-atunci, poate si copil fiind, dar, cu siguranta, si din lipsa de optiune, nu mi-am pus niciodata problema ca ornamentele alea m-ar plictisi fiind an dupa an la fel, nu, erau speciale, tocmai pentru ca erau scoase din dulap o singura data pe an. Calitatea lor era alta, erau globulete fragile din sticla, unele pictate filigranat, daca pica bradul, se si spargeau imediat si ne parea rau dupa fiecare. Aici, sau cel putin acum, ca ce stiu eu cum mai impodobesc oamenii brazii in Romania, ornamentele sunt foarte cheap, si la propriu si la figurat. Poate sa cada bradul si de la balcon, se rupe copacul si globurile n-au nici pe dracu. Paradoxal, parca ar fi facute ca sa dureze mai mult. Exista evident si mai scumpe, dar nu-mi bat capul ca n-am nici cel mai mic gand sa le iau in considerare. Azi nu mai gasesc aceeasi bucurie in a recicla globurile an dupa an. Placerea imbodobitului anul acesta mi-a venit tocmai pentru ca am avut altele. Altele decat anul trecut, altele decat la anul.

2 comentarii:

  1. Sti ce trebuie sa adaugi ca traditie ? DE la an lan sa pastrezi anumite podoabe care sa semnifice ceva ptr voi . SI nu le arunca ... aranjeaza-le pe culori si le ve refolosi peste cativa ani 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-mi vine nici mie sa le arunc pt ca sunt tare simpatice. Asa ma gandeam si eu si chiar asta vb si cu colega mea. Sa le colectez pe culori si sa le combin diferit in urmatorii ani 🙂

      Ștergere