Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 2 noiembrie 2016

Probabil ca am innebunit deja lumea cu pregnănciul meu de parca n-o mai fost femei gravide, dar stati linistiti ca nu mai sunt decat sase luni :)). Acum coc si o postare aniversara la 6 ani de Canada, de parca ar mai fi ceva de adaugat dupa ce am lalait-o tot atatia ani pe blogul asta. Pana atunci insa vreau sa scriu chiar si numai pentru mirarea mea ca in astea trei luni aproape am avut si eu pofte, pofte alimentare ciudate, dar nu neaparat ca urmare a unor combinatii mai putin obisnuite sau nemaiintalnite, ba as zice dimpotriva. Poftele mele au fost exclusiv romanesti. Mancarea romaneasca, sau, mai precis, cea gatita romaneste, a fost singura pe care am poftit-o, ba mai mult, singura pe care reauseam sa n-o stric pe gaste, aceasta fiind o varianta mai eleganta a lui "a da la rate". In Canada, unde varietatea culinara este neegalata, as fi putut sa cer si mancare extraterestra si se facea, eu tot ca la tara. Mancarurile romanesti au devenit pentru mine noile fineturi. Aceste pofte s-au manifestat episoc. Adica, la un moment dat voiam sarmale cu smantana. S-a dus Bobi la Saveta, inca-o data zic sa-i dea Dumnezau sanatate, la amandoi sa le dea, si mi-a adus sarmale cu smantana. Am mancat sarmale pana mi-au iesit pe ochi, la propriu, pana nu ma mai puteam uita la ele. Dupa ce am epuizat de tot viciul asta, mi s-a pus pata pe zacusca. S-a dus Bobi la Saveta si mi-a luat 10 borcane odata, ca sa gatesc eu asa ceva, numai de asta n-am fost in stare pana acum. Si-apoi eu nici nu stiu cum se face. Asa am mancat zacusca cat sa nu-mi mai trebuisca toata viata. Si tot asa. Uitati la ce episod sunt acum!!!
De unele n-am reusit sa fac rost inca. De exemplu un lapte batut din ala de facea bunica-mea, de-i zicem noi iaurt, dar de care nu gasesc prin magazine. Am gasit o varianta Balkan Style, dar pare doar o imitatie nereusita comparativ cu cel la care visez eu. Ala era lung, avea zer, si un lapte acru inchegat bine. Culmea e ca pe-atunci nu-mi placea cine stie ce, iar acum mi-as vinde sufletul pentru un borcan!

14 comentarii:

  1. Aveam noi in Windsor la un magazin de la piata ceva bun ca iaurtul de tara . Daca iam ii dadea lui Gretel sa iti aduca :) incearca kefirul la galetusa de la costco .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hansel! Ma scuzati ca ma bag in vorba dar e Hansel!

      Ștergere
    2. Ok, cand s-a dus Hansel la Windsor, mie inca nu-mi venise de iaurt. Bine ca mi-ai zis de kefir. Eu nu am card la costco, dar are o colega si pot sa ma duc cu ea. Mersi.

      Ștergere
    3. Corect 😂😂😂😂😂😂😂 Veronica , asa e cand raspunzi la greieri la 5 dimineata 😆😆😆😆 le mai incurci 😂😂😂

      Ștergere
    4. Poti sa incerci si kefirul de la Liberte, e la fel de bun ca ala de la Costco si il gasesti cam prin toate magazinele.

      Ștergere
    5. Pe Liberte il stiu. Ala imi place si mie, si mai e unul care imi place chiar mai mult, dar nu stiu cum se cheama, eu il iau de la Adonis si are ambalajul cu portocaliu. Pe ala il beau ca pe suc :)

      Ștergere
  2. Cine e Saveta asta? Noi avem un magazin nemțesc unde sunt si produse românești, dar nu avem o Saveta. Eu as fi mâncat numai somon afumat in primul trimestru. Continuu, numai si numai somon afumat. Si fără pâine. Eu pe 15 Octombrie am aniversat 6 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saveta e mama ranitilor :)). E patroana magazinului romanesc din Toronto. Sunt mai multe magazine prin Toronto unde se gasesc produse romanesti, dar asta e cel mai faimos. Avantajul lui e ca are mancare romaneasca gatita. Mancarea e buna ca la restaurant, iar retetele lu Saveta sunt secrete. Si iti spun eu asta ca stiu din sursa sigura, ca am lucrat la ea cand am ajuns in Ca. Noi mergem f des acolo pentru ca am ajuns la concluzia ca puse toate cap la cap, bani, timp, chef etc. e mai rentabil sa cumperi mancarea gatita de la ea decat sa le faci tu acasa`( nu tot ce vinde ea acolo e rentabil, dar destule). Eu sunt ultima care i-as face vreo reclama, dar ce-i al ei e-al ei :)
      Aha, deci tot in 2010 ati venit si voi deci...

      Ștergere
  3. Fugareste-l pe Bobita la ferma dupa lapte si iti fac eu iaurt ca la mama acasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vera, stii ca paranoia moderna zice ca laptele tr sa fie pasteurizat. Direct de la ţâţa vacii de la ferma mi-e cam teama sa iau, desi daca e fiert bine cred ca e ok. Si doctorita mi-a zis sa nu mananc produse lactate nepasteurizate ca sunt periculoase...

      Ștergere
    2. Bai, il fierbem! Am ceaun de la mama. Ce bun mi-a iesit cand am luat de la ferma! Eu m-as muta undeva unde sa am ferme mai accesibile sa pot cumpara mai usor produse de-astea. De-aia ziceam ca poate ma mut iar. Vreau un oras mai mic.

      Ștergere
    3. I can feel you ... n-as putea trai intr-un oras mare . M-as simti vesnic obosita . Si prea departe de calmul si oprtunitatile provinciale. As alerga prea mult si as trai prea putin .

      Ștergere
    4. Acum ca jumatatea mea a devenit profesor certificat in Ontario astept sa vad unde o gasi el post si-mi iau zborul. Bine ar fi sa fie un oras mai mic sa-mi iau o casuta cu o curte mica sa pun rosii si patrunjel, sa am o piata adevarata, o fema pe-aprope si multa liniste.

      Ștergere
    5. I got hooked on Toronto. Toronto e viciul meu. Si mie imi place sa ma duc la o ferma sau la cules de chestii de fun, dar nu cred ca mai mult. Mie mai degrabă mi-ar placea sa am o casuta de vacanta undeva sau o cabana, da, cred ca mi-ar plăcea mult sa am un cottage. Poate o sa am :)
      Vera, felicitari lui Dan si sa aiba bafta sa gaseasca post repede. Cat despre ferma, acum nu avem timp sa ne ducem, dar dupa ce ne mutam, poate ajungem, dacă n-o veni zăpada, Doamne da!

      Ștergere