Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 17 septembrie 2016

N-am mai scris ceva de-o vreme, e de inteles, a fost o vreme de relaxare, de usurata resuflare, slava Somnului. Dorm mai linistita acum, ca nu mai visez case, c-asa ajunsesem sa-mi bantuie si noptile. Notice-ul de 60 de zile la chirie deja l-am dat, iar acum doar ne facem planuri, care inca par indepartate, cum si cand vom incepe cu adunatul rahaturilor de prin casa si mutatul lor dincolo. N-o sa caram tot, ci numai ce nu vom arunca la gunoi, in caz ca mai ramane ceva. S-au adunat de-a lungul anilor tot felul de lucruri, dar care fie ne sunt complet inutile, fie nu ne mai plac. Ne gandim de pe-acum, chiar daca se va intampla mai tarziu, sa ne mobilam noua casa cu doar cateva piese dragute si de calitate, sa ne-o facem ca pe-o bijuterie. Ikea sucks. Tot ce am in casa acum e luat de la Ikea, rumegust presat cu mari pretentii sau cum sa faci din rahat bici sa mai si pocneasca. Dar sunt prea saraca sa-mi mai cumpar Ikea shit. In timp insa altceva, nu acum, ca acum, pe langa ca inca nu am avut timp sa consult revistele de moda, nici nu m-ar mai tine finantele, ca am de platit avocati, taxe de proprietate, land transfer fees, pe astea din urma chiar de doua ori, ca mi-am luat casa in buricul targului. Dar ca sa intelegeti bucuria mea de-a trai in Toronto si nu altundeva, trebuie sa intelegeti in primul rand tristetea care-mi macina existenta cand vizitam prin P***cu satelitul case in care nu mi-as fi dorit niciodata sa traiesc pentru ca...nu erau in Toronto (!). Era sentimentul ala descurajant, ca atunci cand faci ceva impotriva vointei tale. Toronto nu mai era substantiv, ci adjectiv, ca evaluarea incepea, din punctul meu de vedere, de la faptul ca nu e "Toronto". Restul nu ma interesa. Tin minte si acum o casa intr-un orasel extrem de plictisitor, cred ca m-as fi imbolnavit de urat acolo, faina rau, parca era cabana la munte, ba chiar era incojurata de brazi. Singura mea apreciere insa era ca n-o putem cumpara pentru ca pe langa ca nu-i in Toronto, mai si miroase a pişat de mâţă. Daca era in Toronto putea sa puta si-a rahat. Dupa asta nici n-am vizitat altceva in afara orasului pentru ca ne-am dat imediat si definitiv seama ca pentru noi e Toronto sau nimic.

Un alt punct pe lista ce mai fac e ca am inceput iar cursurile. TAXATION. Ca tot vorbeam mai sus. Am inteles ca proful este iar unul foarte bun, si acesta tot la Canada Revenue scolit. Asa mi-a zis una de la Bookstore, cand mi-am cumparat suportul de curs, ca cica ar fi facut si ea cu el. Peter Grosdanis. Stiu ca este un curs extrem de greu, numai cartile, pe care am dat $190, cand te uiti la ele provoaca depresie si duc instant la scaderea presiunii arteriale. Taxarea, in general, in Canada este un domeniu distinct in contabilitate si zic multi, foarte complicat. Eu nu prea ma stiu cu astea ca la job am prea putin nevoie pentru ca lucrez cel mai mult cu clienti din SUA care sunt exempt, si-apoi recunosc ca nu m-a preocupat pana acum sa stiu mai mult decat ceea ce tine de facutul taxelor mele anuale. Dar cine stie, poate imi vor placea si ma reprofilez. Ori de variatiune, sau macar de plictiseala, mai fac un bacsis gramada, facandu-le si altora.

In rest, ce fac eu mai concret, caut cu disperare sa citesc si pentru ca nu am ce, ma uit la filme pe Netflix. Unul dupa altul, fara pauza. Serios, caut sa citesc, dar nu am carti. Am zis ca azi ma duc pe la un magazin sa-mi cumpar sau pe la vreo biblioteca sa imprumut. Si ca mi-am adus aminte, intr-un comentariu mai jos, spuneam ca apartamentul are pe undeva o incapere micuta prin care intra lumina din toate partile, dar in care nu ma vede nimeni, iar ala chiar va fi pentru mine refugiu de lectura. Eu inca port in geanta si-mi sta noptile langa pat "In cautarea timpului pierdut" (prima), dar m-a obosit ritmul prea tare. Am nevoie de-o pauza. E prea lent, mult prea lent, iar pe portiunea pe care am ajuns, fara sentiment. In momentul acesta am nevoie de altceva, carti care sa-mi gadile serotonina. Am rugat-o pe-o colega despre care stiu ca citeste mult sa-mi aduca si mie ceva ce crede ca ar putea indeplini criteriul asta. O vreme n-am mai citit nimic. N-am simtit nevoia, acum parca mi-e foame, atat de acuta e senzatia. Nu vreau carti grele, ci din alea ca filmele care, desi nu-s neaparat proaste, nu-s nici prea inteligente, dar care insa au menirea sa ma faca sa ma simt bine. Caut mai degraba sa ma relaxez, decat sa ma fac desteapta. Daca aveti sugestii, please and thank you, dar va rog, nu cu amor sau ceva!

4 comentarii:

  1. Hai, lasa cartile si invata bine la taxe acolo ca sa-mi faci si mie taxele la primavara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mneah, azi n-a fost vreme de studiat. Nici de citit ca n-am avut ce si mi-a fost lene sa ies din casa. M-am uitat iar la filme: Safe Heaven, Colonia, Tallulah, all good. Ma pregatesc sa ma mai uit la unul. Maine cred ca imi iau bicicleta si dau cateva ture ca am si mancat ca vaca in timp ce m-am uitat la filme. Si acum mananc. Si azi dadeam cateva ture dc nu ploua. Ma simt bine, sa nu ne gandim acum la moarte si la taxe :))

      Ștergere
    2. Pai ce au taxele cu moartea? Daca tot iesi maine cu bicla, poate te opresti si pe la mine la o cafea in balcon cat mai suntem vecine.

      Ștergere
    3. Cica de moarte si de taxe nu scapam niciunii. Ok, daca nu mai ploua vorbim.

      Ștergere