Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 24 septembrie 2016

Eu daca nu beau cafea o dimineata fac mai urat decat dupa o noapte alba. Azi e insa prima zi cand, de buna voie si nesilita de imprejurari, nu am mai baut cafea, ci mi-am facut o cana de lapte cu cacao pentru cornul meu cu gem de macese. Cred ca am inceput sa am si morning sickness, dimineata, ca de vreo doua, trei zile am, dar pe dupa-masa, cand mi se pune deodata un nod in stomac si ma ia cu ameteala. La munca m-a apucat pana acum, dar n-am zis nimic, am stat acolo cuminte ca sa treaca. Da, e cu doua liniute :)). Desi, la mine s-a intamplat putin altfel si de liniute n-a mai fost nevoie.
Luni, 19 Septembrie, aveam programat la doctorul de familie examenul anual de sanatate. Am sunat de la sfarsitul lunii August sa ma programez si prima data pe care mi-au dat-o, pe aia am luat-o. Am aflat apoi de la o colega ca examenul anual poate presupune la femei si un test Pap, moment in care mi-am zis ca in cazul acesta, data de 19 nu ar fi foarte potrivita, dar de-acum las-o asa ca oricum pana atunci voi fi insarcinata si nu va mai conta. Si, ca si cum as fi avut gandurile aurite, s-a intamplat intocmai. Pe data de 19 eram deja cu vreo doua zile late, dar am luat marja ca fiind normala, desi corpul meu a fost intotdeuna ca un ceas elvetian. Ma dusesem la doctor ca sa ma caut de toate cele, mai ales dupa cele ce le patisem luna trecuta, dar imi pusesem in cap sa vorbesc cu doctorita ca vreau si eu bebe cat de curand si sa-mi spuna daca e si altceva de facut, in afara de you know...In timp ce ma suiam pe patul ala de examinare, i-am spus datele mele lunare, si ca in ultimile zile, in mod oarecum anormal, am avut niste intepaturi in partea stanga si niste crampe abdominale, dar usoare, eu stiind sa fac diferenta, pentru ca de cand ma stiu le-am avut pe cele mai periculoase. M-a mai intrebat ea apoi niste chestii, la care i-am raspuns ca da. Who knows, maybe you are pregnant, spune ea. Or maybe not, i-am zis eu, cu o retinere pe care am capatat-o de luna trecuta cand din cauza unei stranii stari de rau pe care am avut-o am zis la toata lumea ca sunt gravida, de incepusem si eu sa cred, desi nu eram, ceea ce a fost oarecum descumpanitor, chiar daca presupunerea mea era bazata, concret, pe nimic. Analiza de sange pentru examenul de sanatate de luni a inclus si un test de sarcina cantitativ, iar doctorita mi-a spus ca daca iese pozitiv ma va suna ea a doua zi.
A doua zi, adica marti, am pus telefonul pe volum ca nu cumva sa ratez apelul si nici n-am avut mult de asteptat ca de la prima ora m-a sunat. Guess what?, ma intreaba ea. You are pregnant. Reactia mea a fost una evident spontana, as fi vrut sa-i sparg timpanul de bucurie, dar mie a inceput sa-mi tremure vocea de emotie. Ii raspundeam monosilabic, si chiar si-asa ma incurcam in ce-i ziceam. Mi-a spus sa iau acid folic, ceea ce eu deja incepusem sa fac de c-o seara inainte, si vitamina B12, aceasta fiind o carenta pe care a descoperit-o in urma analizelor. Mi-a mai spus ca lunea viitoare ne vedem din nou, ca sa vorbim despre ce e de facut de-acum incolo...
Acum, cum ma simt eu gravida? Emotional, ca fizic conteaza mai putin...In ziua in care am aflat, vestea a avut efectul unui drog. Zambeam tot timpul. La lucru, pe strada, zambeam si zambeam, nu ma mai puteam opri din zambit. L-am anuntat pe Bobi, pe care l-am auzit, de asemenea, zambind in telefon, ba pana seara imi cumparase si flori de parca si nascusem, dar na, nu stie nici el ce sa faca. N-am zis la prea multa lume. Caci de-a doua zi pana azi mai zambesc doar din cand in cand, si nu ma pot bucura. Nu ca n-as vrea, dar nu ma lasa o teama care m-a sechestrat si-mi bantuie mintea, si inima, si pe mine cu totul. Ma gandesc mereu sa nu i se intample ceva rau lui bebe. Sarcina este extrem, extrem de la inceput si se spune ca, in general, pana la 12 saptamani riscul ca o sarcina sa se opreasca din evolutie este mare. De aceea multe femei aleg sa dea vestea mai departe numai dupa ce primul trimestru trece, cand riscul de a pierde sarcina scade considerabil. Si cand "micul" secret incepe oricum sa se dea singur in vileag. Probabil ca nu este intr-adevar usor sa anunti o sarcina si apoi sa-ti retragi vorbele, dar nu e ca si cum ai avea vreo vina, e doar viata, cu toate ale ei, pe care nu o poti opri. De aceea mi-e ciuda pe mine ca in loc sa ma gandesc la tot ce-i mai frumos, sa ma gandesc la numele lui sau al ei, la cum o sa ne imprietenim noi trei, si altele la fel, pentru ca este un bebe dorit cu toata inima de amandoi, in loc sa traiesc momentele asa cum sunt ele, ca deocamdata totul este foarte bine, eu, ca babele alea nebune din povestea cu drobul de sare, am numai prostii in cap. Nu ma pot linisti, mi-e mintea bantuita de toate gandurile rele si nu stiu cum sa scap de ele. Nu stiu de cand am devenit atat de paguboasa si ce-i cu grijile astea pe capul meu, dar, cum mi-a zis mie o prietena, asa-i o mama.

13 comentarii:

  1. Felicitari!!!!!!! Si la cat mai multi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari!!! Ma bucur foarte mult pentru voi! Faptul ca iti faci griji e primul semn ca esti pe cale sa devii mama. O sa treaca starea asta de nesiguranta de la inceput. Si eu am experimentat-o. Oricum, sarcina e o perioada superba. Enjoy it!

    RăspundețiȘtergere
  3. I'm good ;
    :))))
    Guess what ... si eu voi fi din nou bunica 😄 de twins . De data asta de la fiica mea ☺

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari si sarcina usoara, la amandoi ;) !

    RăspundețiȘtergere
  5. Big news for your readers. Felicitari si sa fie intr-un ceas bun!

    RăspundețiȘtergere
  6. Hei, stai sa va felicit si eu in vazul lumii! Felicitari Bobita, felicitari Fran! Chiar sa stii ca citind acum de grijile tale imi dau seama ca de-acu incolo asa va fi pana la capat doar ca te vei obisnui cu ele. Stai sa il vezi nascut, stai sa il vezi ca ia in greutate, ca merge, ca vorbeste, ca merge la scoala, ca socializeaza si daca socializeaza cu cine, ca nu vine tarziu acasa, ca nu face de-alea interzise, ca se casatoreste, ca ii e bine, ca de toate. Nu cred ca ma voi trata de griji vreodata dar fac parte din fericirea mea. Nu imi doresc o alta viata fara grijile astea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spunea cineva, odata. "Copii mici, probleme mici. Copii mari, probleme mari". Asa este. Totul e sa treci cu calm, rabdare si armonie peste ele. Spun din experienta de aproape 16 ani ;)

      Ștergere
    2. Felicitari si sa fie intr-un ceas bun!

      Ștergere
  7. Va multumesc tuturor!

    @Elena: Felicitari fiicei tale! Sarcina usoara si sanatate multa la toti trei! :)

    Eu tocmai am avut o prima repriza sanatoasa de vomitat dimineata. Deja incepe!

    RăspundețiȘtergere
  8. O sa fie un/o geamana ( due may / june ? ). :) noi ii asteptam in februarie dar fiind twins pot veni mai devreme . Inca ne acem griji ... Grijile nu or sa te paraseasca never . Welcome in motherhood land .

    RăspundețiȘtergere
  9. Hey, felicitari! Sarcina usoara si un bebe sanatos!

    RăspundețiȘtergere
  10. hei ,felicitari dragilor!
    ce mai cadou de casa noua !
    Fran,o sa fie totul bine,nu trebuie sa te ingrijorezi .

    RăspundețiȘtergere
  11. Va mulțumesc! Bebe e deja foarte activ :))). Cand mi-e foarte rau consider ca asa comunica el cu mine. E cam barbar ce-i drept, ca am momente in care ma chinuie bine de tot, nici sa ma mai spăl pe dinti nu mai pot fără sa-mi vina sa vomit, dar dacă asa vrea el, asa sa fie, ca eu nu ma supăr.
    O sa scriu despre asta cand imi fac niște timp, dar am început sa am si niște pofte foarte ciudate, cum ar fi Fanta si usturoi :)))

    RăspundețiȘtergere