Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 3 august 2016

M-am gatat azi si cu examenul care imi deranja vara. De-acu' pana in toamna incolo nu-mi mai bat capul ca e tare incomod cand afara e vremea asa faina. Weekendul acesta de exemplu, e adevarat, n-am parut eu foarte stresata, nici macar ca mi-ar fi pasat vreoleaca nu parea, dar am fost putin. Ma tot gandeam ca trebuie sa-mi tin nota sus pentru ca mie imi plateste firma din cursuri si-mi cer sa vada ce platesc si-apoi nu pot sa le arat un A, ca ma fac de cacao si nu-mi sta-n caracter. Mi-am luat cartile cu mine pe plaja, dar n-am invatat nimic, le-am umplut numai cu nisip. Asa ca m-am tot trezit zilele astea cu noaptea in cap ca sa ma mai pregatesc. Dar bine ca am scapat si de asta! Venind inapoi spre casa, ma gandeam, oarecum in tema, ca o mare chestie la romanii din diaspora e "sa se realizeze". Suna cam ca naiba si nu-i de mirare ca unii iau vorba asta la misto. Acum nici eu nu stiu la ce se refera sa te realizezi, dar, dupa capul meu, ma gandesc ca e echivalentul unui castig. Un castig care apare ca urmare a unui parcurs personal (pe asta am scos-o din burta ca sa pice bine la definitia mea avand in vedere ca fiecare are definitia lui). Deci cand vorbesti despre tine ca te-ai realizat vorbesti despre tine acum raportat la tine dinainte de-a te realiza, cu toate conjuncturile si imprejurarile, nu la tine comparativ cu altii. Ca altii poate s-au realizat mai mult, raportat la conjuncturile si imprejurarile lor, dar asta nu face realizarea ta mai mica, pentru ca ei n-au fost acolo cu tine, si nici invers. Daca reversul e valabil, atunci esti un loser. Asa stand treaba, eu m-am realizat in astia 5 ani? Of course. Nu sufar de modestie ca sa zic ca nu-i asa, si nici de prostie, ca intr-adevar sa nu fie asa. Unul dintre motive, printre altele, e ca am invatat o meserie noua, ca avand una care nu imi folosea la nimic, era ca si cum nu aveam niciuna. Imi cunosc jobul, jobul, nu toata meseria inca, la degetul mic. Eu sunt Accounting Clerk si ma ocup mai mult de partea de Receivables, dar fac tot felul de chestii, monitorizez clientii ca sa le dau credit sau nu, le balansez conturile, aprob invoice-uri, updatez cash-flow-ul, gestionez platile care vin pe cate cinci cai deodata, verific si platesc comisioane la agentii, am atributii mari la controlat orderele, unde deciziile mele conteaza pana intr-acolo incat managementul aproba sau nu pe baza lor. Firma este de fapt o fabrica, adica am invatat si cum functioneaza un astfel de business in America de Nord. Isi indreapta productia in proportie de 80% catre SUA, adica am invatat statele americane ca si cum as fi de-acolo pentru ca fac si trimit bill-urile catre clientii mei, din Arizona pana in Massachusetts. Am invatat adica si engleza atat de bine ca acum doar accentul ma mai da de gol. Gandidu-ma ca numai acum cativa ani cand am venit in Canada n-as fi putut avea nici macar imaginatia necesara ca sa vorbesc in romana despre lucrurile cu care acum ma ocup efectiv, deci da, categoric, dupa definitia mea, indiscutabil, m-am realizat!

2 comentarii:

  1. Abia cand traiesti intr-un mediu te poti adapta lui. Astadaca vrei, desigur. Cat priveste limba, felicitari. Te-a(i) ajutat sa te realizezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cand am venit aveam probleme la speaking si listening pentru ca nu aveam exercitiu. Eram insa foarte ok cu scrisul (gramatical adica) si asta m-a ajutat foarte mult, mai ales acum la job eu scriu f mult (note, emiluri etc.). Din pacate eu n-am prea facut engleza in scoala, o data pentru ca am fost la clasa de franceza intensiv, si apoi pentru ca orele putine pe care le aveam le faceam cu niste suplinitori. Unul dintre ei e sofer de MaxiTaxi acum...Nu ca are importanta ce e omul acum, dar doar sa-ti dai seama de nivel. Am incercat sa o invat singura in Ro mergand pe la diverse cursuri, dar toate se bazau pe scris, nu pe vorbit.
      Limba este absolut prioritara. Daca sunt probleme acolo, e jale!!!
      Ca ziceam in text de accent, daca pe cineva chiar intereseaza aspectul asta, exista cursuri bune la University of Toronto de ameliorare a accentului si stiu din sursa sigura ca functioneaza daca te tii de ele. Pe mine nu ma mai intereseaza aspectul acesta insa. Ba spre deosebire de la inceput cand incercam sa-l ascund, acum dimpotriva mi se pare chiar cool sa vorbesti engleza cu accent ;). Cursivitatea si corectitudinea gramaticala sunt mult mai importante decat ca pronunti cuvintele putin mai patinat.

      Ștergere