Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 21 august 2016

Hai sa povestesc cum am fost saptamana trecuta la spa. Ieri m-am dus de m-am tuns frumos, de vreo doua zile mi-am reluat activitatea intensa la sala, acum ascult muzica, cand nu lalai eu, ca mi-o revenit si mie glasul. Asta dupa ce saptamana trecuta am crezut ca-s pe moarte. Cum eu n-am fost niciodata bolnava, nu in halul ala, am crezut ca ma scot imediat pe usa din dos cu picioarele in fata. Prima data am zis ca sunt gravida, ca de speriata ce eram am pus in fata raul cel mai mic. Era insa prea devreme pentru verdicte pozitive, asa ca putea foarte bine sa fie si altceva, iar asta ma speria cel mai tare. Toti cei care ma cunosc stiau deja ca sunt gravida pentru ca asta le ziceam eu. Nu aveam nicio alta explicatie de dat unor stari de rau pe care eu nu le mai avusesem pana atunci. Si de ce m-as fi gandit la altceva in conditiile in care in viata mea fericita nu se schimbase nimic de la o saptamana la alta, nu mancasem nici altceva, nici de dormit mai putin nu dormeam, si nici nu ma apucasem de baut. Alta varianta era ca m-o fi deocheat cineva ca omul se mai deoache si de prost, nu numai de frumos, si s-a ajuns la concluzia ca sigur asta e ca si daca sunt gravida ala e deochiul p***. Hai ca asta m-a facut sa rad cu lacrimi sambata seara cand stand intr-un restaurant cascam intruna de inghiteam si masa si cand nu cascam, oftam. Am avut tot felul de reactii adverse, dar cele mai enervate erau inhalarile astea adanci de aer si o fisura pe undeva pe unde mi se scurgea benzina complet. In conditiile in care mie nu mi se prea opreste motorul, ceva in neregula e clar c-a fost. Ce? Nici acum nu stiu.
Mi-am luat liber de la job, ca si-asa ma duceam acolo degeaba ca nu eram in stare de nimic, si m-am dus la doctor. Cum eu nu ma am cu doctorii, c-am crescut cu scarba fata de tot ce inseamna putoare de spitale si in general, halate albe cu buzunare, sa stiti ca aici mie imi place sa ma duc la doctor ca ma simt ca la spa. Pentru mine au fost foarte relaxante experientele ca acum vreau sa ma mai duc. Si nu ca pana acum numai siluita de nevoi acute, ci de placere, ca sa ma caut de toate cele!...M-a trimis doctorita la un laborator de mi-au luat sange unde au descoperit ca n-am nici pe dracu, nici macar ce credeam eu. Rezultatele le-am avut a doua zi online, si am primit si un apel de la clinica sa-mi dea vestea ca starea mea de sanatate este foarte buna, sau macar ca nu-i inca precara, ca mi-a zis si ca trebuie sa mai asteptam niste rezultate, pe care inca le astept, de la o ecocardiograma. Tot ea m-a trimis si-acolo ca atunci cand m-a ascultat cu stetoscopul ala a auzit un murmur suspect la inima. Mi-a zis ca murmurul nu e neaparat semn ca se intampla ceva grav pe la corasonul meu, ba cica e posibil sa auda un zgomot mai puternic doar pentru ca am toracele mic. Ba de mic ce e nici nu-mi gaseau inima. Ma intrebau daca am ca nu dadeau de ea. Ecocardiograma am facut-o in aceeasi zi, poate cu putin noroc, pentru ca, in general dureaza mai mult pana sa te programeze la un astfel de examen specializat. Pentru mine chiar a fost ca un masaj. Mi-a zis sa ma dezbrac de tricou in pielea goala si mi-au dat o camesa pe care eu am luat-o pe mine invers. In loc s-o las deschisa in fata, eu am invartit-o de vreo doua ori dupa mine ca era XXL si am legat-o strans la spate. Ziceai ca-s in camesa de forta la vreun spital de nebuni. M-a intrebat doctorita pe unde vreau sa ma caute acum la inima si abia atunci am inteles rostul camesii care de fapt nu avea niciun rost. Daca tot trebuia sa stau cu pieptul dezgolit, ce dracu mi-a mai dat cearceaful ala sa-l pun pe mine? A fost o examinare de vreo 45 de minute cu ultrasunete, m-a masat cu o chestie lunga peste tot, si asa am avut ocazia prima data in viata sa-mi ascult propriile batai ale inimii, care, sincer, ale mele n-am nimic romantic in ele. De fapt bolborosesc ca Prutul cand ii inunda pe moldoveni.
Acum mi-am revenit, nu mai conteaza ce-am avut, atata vreme cat nu mai am, dar asta inca nu stiu. Un cumul de factori negativi a fost, dar prefer mai bine sa mai fac niste sesiuni la spa in urmatoare perioada ca atata am presupus zilele trecute si atata mi-am cautat diagnostice pe internet ca mai aveam putin si cautam pe googlemaps si-un loc de veci intr-o zona buna, ca tot sunt eu acum cu imobiliarele.

2 comentarii:

  1. Haha, m-ai facut sa rad, cu toate ca nu e de ras cand iti este rau si nu stii de la ce ti se trage. Eu am fost o data la spital, cand am nascut. Aveai pregatitehaine de acasa de ziceai ca merg la Ritz, halatele si camesute. Am sfarsit prin a sta in halatele alea de arata ca o camasa de forta, numai ca eu purtam doua, unul il imbracam normal, alalalt cu fata in spate, sa ma acopar din toate directiile. Le-am gasit a fi foarte comfortabile. Nici nu concepeam sa nu ma imbrac cu ele. Multa sanatate. Oricum eu am fost impresionata de felul cum te trateaza aici in spital si cum ti se vorbeste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha deci stii despre ce camesi vorbesc :)).
      Da, la aceeasi impresie buna ma refeream si eu, desi stiu ca e trist sa ma las impresionata de faptul ca un doctor ma trateaza ca pe un om. Mi easta mi se trage de la rahatii aia de doctori din Romania pe la care am mai fost si eu, rar, slava Domnului. Asa aveau o aroganta si o atitudine complet inabordabila ca m-au adus in situatia de a detesta ideea de doctori si spitale in general. Chiar nu exagerez cand spun ca eu la doctor ma duceam numai cand eram lata. Niciodata nu mi-a placut sa ma duc. Nu m-ai fi auzit niciodata sa ma duc la un control de rutina, cum zic acum ca vreau sa ma duc la toate. Aici e diferit, si desi suna ca naiba sa zici ca-ti place sa te duci la doctor, mie aici imi place sa ma duc la doctor.

      Ștergere