Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 29 august 2016

Ca sa zic si eu ca fotbalistii romani cand o iau pe cocoasa, n-am castigat nimic, dar macar am jucat in 'mnezeii ma-sii. Sau ca sa par mai detasata punand totul pe seama unei providente care nu ma prea are la inima, n-a fost sa fie a mea. Ni s-a pus ieri pata pe townhouse-ul ala de l-am pozat eu mai jos. Pozele nu-l avantajeaza sa stiti. In realitate arata mult mai bine. Asa e si pe Realtor. Sunt case super tari care au niste poze de cacat sau sunt niste case de cacat care au niste poze super tari. Amandoua nu se poate. De aia trebuie sa mergi sa le vezi ca din poze e greu sa-ti dai seama ce si cum, ba, mai ales, din poze nu poti sa simti energia casei, prostii din astea.
Casuta asta, care fusese scoasa pe piata acum vreo doua zile, are trei dormitoare la etaj, o bucatarie cu granit, doi bai, un living, un pian, pianul nu era inclus in pret, un basement unde proprietarul isi tinea partiturile, probabil si concertele, mai avea apoi in spate o curte cu un cos de basket, era o casuta decenta. Cam la fel de mare ca cea pe care o vazusem acum ceva vreme in Ajax, doar ca asta era in Toronto, mai prin est asa, pe la Sheppard cu Warden. I-a placut si lui Bobi, mi-a placut si mie. Ma vedeam dormind acolo si in noaptea aia. De aia nici n-am mai stat pe ganduri si i-am zis agentei ca vrem s-o luam imediat chiar daca ziua prestabilita pentru oferte era 8 Septembrie. De obicei cand au zi de oferta proprietarul se asteapta la bidding. 8 Septembrie???? Noi vrem sa punem oferta maine. Ca sa evitam biddingul, dand mai mult decat biddingul: We come with a bully offer. Asa se cheama. In razboiul asta tu esti taurul cu coaiele cele mai mari. Casuta era listata la 399,000. Un pret extraordinar de bun. Inainte de a pleca acasa, i-am zis agentei sa ne trimita o lista cu preturile cu care s-au mai vandut casele in complex. Anul acesta se vandusera 5, cu preturi intre 411,000 in Ianuarie si 432,000 in Iunie, ultima cu closing date acum cateva zile in urma. Ooook, pai hai ca noi punem ca prima strigare 435,000, ca sa fie putin mai mult decat cel mai scump vandut in zona, dar nu atat de mult totusi ca sa nu ne mai permitem sa ridicam pana la 450,000, unde noi intentionam sa ne oprim ferm, fie ce-o fi. Cantaretul a listat-o cu 399,000 ca sa fie cu strigaturi, pentru ca numai daca esti foarte, foarte prost sau n-ai chef sa cumperi casa pui oferta pe cat cere el in hartia aia cu care poti sa te stergi la cur. Cand pui mai mult decat cere el esti incredibil, incredibil de prost, dar asa merge treaba.

Bobi m-a tinut ieri treaza doua ore dupa miezul noptii sa imi repete ca el n-o sa poata dormi toata noaptea. Ok, dar lasa-ma pe mine sa dorm. A doua zi, adica azi, a inceput la ora 5 dimineata cu telefoane si emailuri intre mine, Bobescu, agenta si banca. Ne-am miscat cu super talent de la 12 aveam deja oferta gatata, frezata, sa i-o bagam aluia sub nas, mai ales, mai ales, ca intre timp aflasem ca mai exista o oferta. Eram la munca si ma plimbam ca taurul cu coaiele mari, hey guys, I'm in a bidding war. Urma sa ne intalnim fata in fata azi la 9 seara ca sa plusam eventual, sau sa mai cedam si din conditii, chiar un rinichi ceva, iar la 12 noaptea oferta expira, iar casa era a noastra. Sau nu...Ma suna agenta pe la 3, 4, aşea. Oioi, ma suna sa-mi zica ca nărozii aia de s-au bagat peste noi s-au speriat...Cam asa ceva, dar invers. Ma sunase de fapt ca sa-mi bage mortu-n casa. Aia dadusera din start "way over 450,000 + no conditions". Exista niste conditii la care cumparatorul e entitled, bla, bla, nu conteaza...

Deci, pana sa venim noi, in complexul ala s-au vandut case cu sub ce am fi fost noi dispusi sa dam. Am venit noi, am stricat piata.

13 comentarii:

  1. Imi pare rau sa aud, acelasi lucru am patit si noi incepand din mai cu mai multe oferte pierdute. De fiecare data te visezi in casa aia si iti mai faci si planuri in minte in legatura cu ea. Din pacate sunt altii care au putere mai mare( financiara) fara conditii pe deasupra. O sa vina si casa aia candva - cel putin speram si noi. Succes la cautari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Or fi fost chinezi cu cash. Cumpara aia casa cu tot cu proprietari, f*** Stalin, scuze. Dacă n-au avut condiții, or fi fost chinezi, ca văzusem câțiva pe-acolo pe la celelalte case. Le-o fi venit varu' de la Beijing. Sau se muta ca guzganii din Vancouver.
      Oricum bafta si nu uita: dacă e sa fie a ta va fi!!! :)

      Ștergere
    2. Noi sa știi ca am uitat deja de aia. Suntem din nou pe ele!!! Aia ni se pare urâta acum! Dacă au fost chinezi, pot sa si-o bage undeva!!! Mâine avem alte showing-uri!!!

      Ștergere
  2. fyi guys...


    http://www.zerohedge.com/news/2016-08-31/fear-spreads-housing-crash-canada

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi. Am mai auzit si eu zvonuri zilele astea si probabil ca ceva va fi. Nu ma pricep la imobiliare, dar sincer, dupa ce am vazut pe market in scurta noastra experienta m-am speriat, mai ales de HAM HAM, ca bine le zice in articol.
      Noi ne-am reorientat again ca sa fim safe, si daca pica si daca nu pica. Ne cautam sa cumparam un apartament pe care sa nu dam cu mult mai mult decat pe o chirie intr-o zona buna. Si nu numai de teama pietei, ci din mai multe puncte de vedere pe care o sa le detaliez maine, poimaine, cand o sa-mi gasesc niste timp, si care tin de viziunea mea in general asupra vietii mele. Nu voi fi niciodata ceea ce se numeste house poor, motiv pentru care n-o sa ma bat cu chinezii pe piata pentru un rahat de casa.

      Ștergere
    2. Acelasi bau -bau se flutura si acum 8 ani cand am luat noi casa ..." Gata cade , intr-un an se sparge bula imobiliara , crapa" .... Serios ? Nu cred intr-o cadere spectaculara ... poate cel mult o stagnare ...

      Ștergere
  3. Stiu ca de mulți ani aud si eu asta încontinuu si de căzut nu mai cade, ba se duce numai in sus. Fiecare an care a trecut de cand suntem in Canada a trecut in dezavantajul nostru din punctul asta de vedere. Nu vrem sa continuam asa, mai ales ca acum avem bani cu ce sa ne luam, dar nici nu vom depăși pragul ca mortgage-ul sa ne afecteze stilul de viața. Vreau sa-mi fie ca acum doar ca in loc de chirie sa plătesc mortgage. Si pot sa fac asta dacă evit sa biddui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scuze, ca raspund tot eu la comentariul meu :))), dar iar am uitat sa zic ceva. Ieri am fost la banca sa vorbesc cu un advisor despre exepense-urile noastre la diferite cote de mortgage si l-am intrebat de vreun posibil crash si el a zis ca nu e cazul in Toronto. Dar acum, na, ce sa zica si el...

      Ștergere
  4. hai ca esti funny cu initiativa ta de a-l intreba pe ala de la banca de un eventual crash imobiliar :) Nimeni nu are raspunsul la asa. eva iar eldaca ar fi stiut ceva (presupunem prin absurd) nu ar fi in interesul bancii sa o spuna. Casele erau scumpe si acum 9 ani de am cumparat noi dar ce este acum e chiar ridicol. Sigur, cum ai spus tu in !oc de chirie platesti ipoteca ceea ce e ok. Faza cu imobiliarele daca o sa cada (Doamne fereste) asta as presupune crash ul intregii economii. Asadar sa lasam drobul de sare sa stea acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord cu tine. Nimeni nu stie asa ceva. Sunt doar speculatii, unele bazate mai mult sau mai putin pe grafice, dar cum zicea si Elena mai sus, speculatii din astea au tot fost. Eu de cand am venit in Canada se tot vorbeste despre asta, ba am citit un articol ca de o cadere a pietei imobiliare se vorbeste de 30 de ani. Si-asa este, daca pica piata asta, se duce de rapa toata economia.
      Stiu ca e amuzant sa-l intrebi pe un advisor de mortgage despre un crash imobiliar, dar a venit in discutie nu stiu cum si l-am intrebat. Si intr-adevar nu poate fi cazul in Toronto. Daca pica in Toronto, Canada e pa. Dar drobul de sare e bun daca te face mai prudent.
      Preturile sunt foarte mari si cu toate acestea am inteles ca Toronto nu este inca o metropola foarte scumpa comparativ cu alte metropole ale lumii. Problema mea ca sa ii zic asa e ca eu vreau sa stau in Toronto. Deocamdata nu vreau sa ma mut intr-un oras mai mic nici daca imi dai casa gratis. Prin urmare vreau premium, platesc premium. Aceiasi bani pe care i-as putea da pe o casa mai departe, in Toronto nu-i pot da decat pe un apartament. Dar eu sunt ok cu asta. Bineinteles atata vreme cat, repet, suma pe care o platesc ca sa-mi acopar cheltuielile cu casa este undeva la maxim 25% din income-ul nostru.

      Ștergere
  5. sper sa va gasiti casa pe care v-o doriti dar mai ales sa va gasiti acel "acasa". si daca se poate si la un pret f bun. noi stam in suburbia montrealului, sunt scumpe aici dar ce e in vancouver e jale si toronto am inteles ca nu e prea departe. succes in toate dar mai ales sanatate sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, la fel. O gasim noi pana la urma la ritmul cu care ne miscam. E distractie deja la vanatoare. Aseara am pus iar oferta pe o casa pe care acum nu o mai vrem, pe principiul, noaptea e un sfetnic bun :))). Tot felul de experiente. Am vazut si Toronto cu ocazia asta asa cum nu l-am vazut niciodata pana cum.
      Sa ai un long weekend fain! Thanks God ca vine ca poate reusesc si eu sa ies din nebunia asta ca numai case am in cap. Am ajuns si eu ca romanii aia plicticosi care vorbesc numai despre job-uri si pretul la case LOL.

      Ștergere
  6. Servicii ireprosabile de inchirieri auto Otopeni pentru romanii din Canada le gasiti pe www.rent-a-car-otopeni.ro

    RăspundețiȘtergere