Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 27 august 2016

Apartamentul asta ne-a placut si nu prea, dar spre deosebire de altele macar ne-a si placut.
Stiti filmele alea cu locuinte bantuite cand se duc doi sa viziteze case si agentul imobiliar ii plimba prin toate incaperile? Lasand la o parte faza cu bantuaiala, m-am simtit si eu ca-n filme saptamana asta. Ne-a tarait agentul imobiliar printr-o gramada de case, dar e o activitate absolut necesara, cum ziceam si intr-un comment mai jos, chiar daca nu si foarte exciting, ca nu suntem in filme totusi. E un fel de al doilea part time job pe seara dupa job-ul full time de peste zi. Ce naiba sa-ti si placa la un job? Si ca orice job, cere experienta. Am vizitat case, townhouse-uri si apartamente in Ajax, in Pickering, si in Toronto, ne-am uitat si pe la mama supararii mele la Oshawa, sau Witby (asta din urma nici nu stiu daca l-am spelluit bine si de aia nu mai pot eu ca ma intereseaza sa ma mut in Uitbi ca intr-o casa aprinsa). Dar acum stiu macar unde ma intereseaza sa ma mut si unde nu. Pentru ca atunci cand ne-am apucat de cautat nici nu stiam ce cautam. Ce cauti ma pe-aici? Parea c-am pierdut ceva. Mintile sigur ca umblam de bezmetici pe unde nu te-astepti.
Ca sa va faceti o idee mai buna asupra situatiei imaginati-va Googlemaps. La inceput, te uiti in gol de nu stii pe ce harta a lumii esti, dar incetul cu incetul zoom-ezi si zoom-ezi si astfel ajungi cat mai aproape de casa. Cautatul e important la first home buyer pentru ca asa isi face o idee despre ce pune piata la dispozitie si nu sare ca fata mare pe prima...Noi ne-am decis pana la urma sa ne luam un condo in Toronto, dar si condo-urile acestea sunt de diferite dimensiuni, in diferite locatii, in diferite conditii, la diferite preturi si costuri de mentenanta. Doar vazandu-le unul cate unul ajungi sa stii ce vrei (dupa ce, bineinteles, iti scoti si ochii conjugali in fata agentului, ca unul o vrea laie, celalalt olaie). Cu acelasi buget am intrat in case unde nu incapeai daca te sculai odata cu barbac-tu, la fel cum am intrat si in condo-uri pe unde te dadeai cu bicicleta dintr-o parte in alta. Am intrat in condo-uri din balconul carora te aruncai in mare, cum am intrat si in condo-uri prin care trecea autostrada. Am intrat in condo-uri gatite cu gust (chiar daca stage-uite ca cel de sus), asa cum am intrat si in condo-uri unde mirosea a gunoi si-a sosete nespalate. Am vazut o gramada de case, dar deocamdata nu ne-am gasit casa visurilor, ca tanti aia de la banca stia ea de ce ne intreaba asta. Ea nu ne intreba de casa pe care o visam noi noaptea, ci foarte simplu, de cea pe care vrem sa o cumparam, caci deocamdata toate cele pe care le-am vazut aveau ceva, sau n-aveau ceva, care ne facea sa nu zicem inca da.

PS: Daca nu ati avut casa pana acum si vreti sa aveti, n-aveti nicio grija ca toata lumea e experta in imobiliare. Tu esti cel mai prost din curtea casei. Sunt adevarate amandoua situatiile, mai ales cand abia incepi, ca aia care au case cunosc futaiul de pe piata, dar băh, eu nu ma mut intr-o casa ca sa fac afaceri, ci sa-mi fac familie. Asta e intentia mea acum, chiar daca nu am de gand sa mor intr-un apartament. Instinctul meu de om normal imi spune si fara sa mi-o spui tu ca nu pot sa cumpar o casa daca prin curul ei intra autostrada, dar nici n-o sa ma mut intr-o cutie de chibrit doar pentru ca e pe buricul targului si se vinde repede, ca pana una alta, o cumpar pentru mine, nu pentru altii.

4 comentarii:

  1. Fran, nu lasa pe nimeni sa te influenteze si mai ales nu te grabi decat atunci cand ai gasit ce cauti. Odata ce-ai pasit in casa visurilor tale apoi atunci trebuie sa te grabesti ca ti-o sufla altii si o iei de la capat cu cautatul.
    Dupa ce iti faci o idee despre ceea ce cauti si zona te mai relaxezi ca macar atunci vei sti ce vrei si stai doar la panda. Nu trebuie sa te mai duci zi de zi la shopping ci doar la oferte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vera, iaca de ce tot zic altii nu mai pot eu. Unii sunt foarte bine intentionati si mai afli una, alta de la cei cu mai multa experienta, dar sunt si altii pe care cand ii auzi te iei cu mainile de cap. Una imi zicea, foarte insistent, sa imi iau un rahat de apt mic de-abia sa incap in el doar pt ca e in centru si il voi putea vinde repede mai tarziu (asta era singurul criteriu, restul nu avea nicio importanta). Nu conta ca eu va trebui sa locuiesc in el, fie ca va fi un an, doi sau zece, ci doar cui il voi vinde la un moment dat, de parca eu numai pentru altii il iau...Cat despre restul, ai dreptate.

      Ștergere
  2. Noi cand ne-am luat casa eram super habarnisti. Tot ce stiam era ca vrem sa ne luam casa. Ne-am uitat la cateva case, absolut deloc nu ne-au placut, dar erau aproape de centru. Apoi am gasit o casa ce ne-a placut, proapat renovata. Ne-am dus cu un prieten sa o vada, home inspector, el ne-a deschis ochii cum ca toate renovatiile nu aveau autorizatie. Asta putea sa ne creeze probleme la asigurare. Si tot el ne-a zis hai sa va arat cu ar trebui sa fie construita o casa. Am mers intr-un nou cartier rezidential, unde cumparai casa intai, apoi urma sa o construiasca. Pana in seara ne-am luat casa. Am gasit o casa pe bugetul nostru, care avea si early occupancy. Am cumparat la sfarsitul lui iulie, structura era gata, am ales finisajele, iar in noiembrie ne-am mutat. V-ati uitat la condouri in constructie? Vreau sa iti zic ca dupa ce intri in tot felul de case vechi, cand mergi la un developer si intri in casa model, iti pica fata. Asa a fost la noi. Noi am cumparat de la Tamarack, dar sunt multi developeri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La condo-uri in constructie nu ne-am uitat, dar e o idee. Chiar vb acum cu Bobi sa ne uitam la niste townhouse-uri in constructie. Noi continuam cautarile oricum. Cum zicea si Vera mai sus, nu-i graba, chiar daca e intens :). Stiu ca home inspection-ul e foarte important la o casa. Am auzit ca unii ca sa nu piarda "razboiul" pe piata aceasta a licitatiilor il wave-uiesc. Trebuie sa fii dus rau cu pluta sa faci chestia asta, dar na, pana la urma fiecare e responsabil de banii lui.

      Ștergere