Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 17 iulie 2016

Scriam putin mai jos ca nu am inteles nici pana azi de ce unii cititori (ma enerveaza sa le spun asa ca asta ma pune pe mine intr-o pozitie pe care nu mi-o arog, si nici nu mi-o doresc), ma dusmanesc pe baza a ceea ce scriu pe blog chiar daca in realitate noi n-am stat nici macar de vorba vreodata, adica nu ne-am cunoscut nici pana la nivelul unui small-talk face to face. Nu stiu cati sunt, si nici nu ma intereseaza, scriu asta ca si constatare, prea putin de grija lor. Imi place sa analizez comportamentul uman, asta este singurul motiv pentru care am tinut sa trag o linie si in privinta asta...Cred ca stiu de ce apare acesta vrajba. Pentru ca oamenii, cei cu spiritul tumei foarte dezvoltat, tind sa se asocieze doar cu alti oameni care, prin parerile lor, le valideaza propriile pareri. In momentul in care un om vine cu o opinie care contravine, mai ales cu argumente, credintei lor oarbe, devine automat dusmanul lor. Ei nu-si deschid mintea pentru a supune analizei critice datele pe care persoana in cauza le aduce, ci, dimpotriva, isi inchid mintea pentru ca opinia lor, transformata deja intr-o confortabila preconceptie si prejudecata, sa fie aparata, si scot la bataie un arsenal irational de invective si ura. Asta cred ca este cea mai mare dovada de prostie umana.
Tuturor ne este greu sa traim in disonanta, dar ceea ce ne diferentiaza este modul de a ne raporta la ea. Oamenii mai putin inteligenti vor cauta sa apere cu toata sarguinta minciuna care le face viata mai comoda, pe cand ceilalti, dimpotriva, il vor venera pe cel care le-a spus adevarul, nu pe cel care le-a validat minciuna, chiar daca asta este intotdeauna calea cea mai grea. Nu exista opinii infailibile, nici macar ca nu exista opinii infailibile nu este adevarat, caci totusi "apa fierbe la 100 de grade", dar asta nu-i opinie...

2 comentarii:

  1. Știi cum e "Proletari din toate tarile uniti-va" sau tot de la ei (adică de la comunisti), "cine nu este cu mine este împotriva mea".
    Este ciudat ca sunt unii care deși nu au trăit în comunism au moștenit genetic mentalitatea. Nu accepta diferența de opinii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropo de comunisti, chiar ieri vb cu maica-mea si imi povestea cum erau pusi sa lege cu atza mere in copaci cand trecea Ceasca pe la ei. Imi si imaginez cum mai cadea cate-un mar din copac, daca nu cadea copacul cu totul. Apoi imi povestea cum erau paziti de securisti ca niste puscariasi. Ea a facut parte dintr-un ansamblu din asta folcloric si mai ieseau din tara, se duceau prin Franta, Belgia, Olanda, si era cu ei una care cica era de la "Ministerul Culturii", dar imi zicea maica-mea ca in realitate statea cu ochii pe ei ca pe oi. Si chiar asta mi-a zis ca indiferent de cum e acum, macar ai libertatea sa gandesti. Imi zicea ca inainte atat erau de incuiati la minte ca nici nu-si puneau problema ca lumea poate fi si altfel. Unii se pare ca si-acum prefera sa lege cu atza mere in copaci. Dovada ca un regim ca ala nu ar fi fost posibil fara complicitatea unora ca ei. Daca ei acum fac din astea, pai inainte te linsau fara scrupule!

      Ștergere