Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 14 iulie 2016

Eu nu prea-s dusa pe la biserica, ultima data m-am dus cand am mers in Romania, si-atunci impinsa de imprejurari. M-am dus cu nunta la liturghie, ma rog, nunta s-a lasat cu scandal, a venit politia ca s-a furat beutura, in fine, dar despre asta alta data. In Canada am fost o singura data la o biserica romaneasca, pe vremea lu' Popa ala de punea mana la tzatze, dar mi-a venit sa plang la predica lui si de teama sa nu mi se faca si rau nu m-am mai dus a doua oara. Tin minte insa ca si in Romania dom' parinte vorbea numai platitudini, nu numai aberatii, ci si numai platitudini, cum ca barbatul trebuie sa-si iubeasca femeia, cum ca femeia trebuie sa-si iubeasca barbatul, sa nu preacurvasareasca...Pai bah parinte, cu de astea ma iei tu la 30 de ani? Eu nu stiu asta? Trebuie sa vin la biserica sa-mi tii tu morala ca unor puberi? Ca trebuie sa fii bun, sa-ti iubesti aproapele, bla-bla-bla si tra-la-la. ( Nu dom' parinte, eu, de exemplu, voiam ca la biserica sa ma inveti sa urasc. Muuuuult, sa-i urasc si sa le rup capul alora care ne furau din buzunare...Dar pochii nu ar fi facut asta niciodata ca ei sunt in cardasie cu ailaltii, ei doar ne invata sa-i iubim...). In concluzie, la biserica is dusi numai aia care au nevoie sa invete sa iubeasca si sa fie buni. Eu stiu deja asta, deci ce sa mai caut pe-acolo?!!!

8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Am trecut aseara pe langa o biserica care avea agatat de fatada lgbt flag si mi s-a parut interesant, si nimic anormal, doar ca intr-adevar curajos. Apoi mi-am amintit de ultimele mele experiente cretinesti prin bisericile romanesti, si am concluzionat ca eu n-am nevoie de biserica aia ca stiu f bine ce e bine si ce e rau si fara sa mi-o predice niste pochi analfabeti. De curiozitate m-as duce in aia cu steagul ca n am fost niciodata la o biserica aici, in afara de aia de romani, si vreau sa vad si eu cum e si despre ce se vorbeste pe-acolo. Dar ideea mea era ca, in general, biserica nu prea are ce sa ma invete pe mine ca eu fac demult diferenta intre ce-i bine si ce nu-i bine.

      Ștergere
  2. O sa vina vremea cand ai sa intri si in biserica , nu pentru predici , ci pentru o conversatie cu Dumnezeu , pentru a aprinde o Lumina pentru cei dusi, pentru a-i plange pe dei plecati... biserica are alta menire decat a te invata binele si raul ... e greu de spus in cuvinte . Nici eu nu ma duc des , dar o fac cand simt nevoia . Ma duc in biserica pe care au apucat-o bunii mei nu pentru ca e mai buna sau mai rea dar eu nu cred in schimbare . Nu ma duc sa-mi predice nimeni sfarsitul lumii :))) au incercat penticostali si baptistii sa le calc casele de rugaciuni , am acceptat odata, politicos , si am fugit mancand norii ... sunt nebuni rau cu predicile lor si isteriile . Prefer decenta unei slujbe catolice oricand .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu zic ca e rau ca te duci la biserica, zic doar ca pentru mine e complet inutil. Am un simt ascutit in ceea ce priveste moralitatea si imoralitatea, si chiar daca am si eu rautatile mele, in 90 % din viata sunt fair, si cu mine, si cu ceilalti. Nu am nevoie si nici n-am avut vreodata nevoie de niciun popa sa-mi tina predici sau sa ma ierte de pacate. Ce pacate?...Ce-i ala pacat? Ce conteaza ca ma iarta popa de pacate? Adica daca eu gresesc fata de barbata-miu de exemplu si ma duc sa spun la popa ca am cazut in alt pat, popa ma iarta, dar daca barbata-miu nu ma iarta, ce-am facut?
      Eu sunt catolica si am crescut intr-o cumunitate catolica. Cat am fost mica ma duceam la biserica in fiecare duminica, din obligatie fata de un Dumnezeu despre care cei de la biserica imi spuneau ca ma pedepseste daca nu ma duc. Daca lipseam o duminica traiam cu un real sentiment de frica in ziua aia ca mi se va intampla ceva rau. APoi, mi se cerea sa ma spovedesc in fiecare saptamana. Deci eram un copil, da? Cam ce putea sa auda preotul ala de la mine ca am facut asa de odios? Pentru ca nu aveam ce sa ii spun, inventam pacate ca sa nu para lista prea scurta. Acum daca as mai fi copil, m-as duce la parinte si i-as zice, n-am facut parinte niciun pacat. Si-atunci popa m-ar intreba, si ce-ai mai venit la mine? Pai asta ma intrebam si eu.

      Pe de alta parte, asa este, catolicii sunt mai decenti cum le zici tu, ortodocsii sunt dusi rau cu pluta.

      Ștergere
    2. Ortodoxia in sine , nu . Oamenii au mai putina ordine religioasa, greu sa iti explic in cuvinte . Liturgia este arhaica si mai greu de urmarit . Are multeinflente slave ... daca nu intervin babismele e ok . In schimb in culturile penticostale si Baptiste incep cu tremuricuri, vaiete , istericale , transe religioase .... adevarate spalari pe creier ... eu una m-am speriat ...
      Dar asa cm ti am zis ...la biserica n ma duc sa mi se predice ceva . Ma duc sa aprind o lumanare pentru cei dusi , sa ma rog cand mi e greu si nu intodeauna o poti face acasa .... esti tanara , inca nu ai morti sau dureri de dus .... si eu am inteles tarziu rostul a celor ce ii zic.
      Eu is ortodoxa ... am sa sustin rostul bisericii fie si pentru ca e un lucru secular dar mai mult pentru ca stiu su recunosc rolul ei de refugiu sufletesc.
      Ai sa intelegi mai tarziu asta . Si mie mi-a luat ceva timp .

      Ștergere
    3. Ca vorbeai de baptisti, mi-am adus aminte ceva. Cand eram mica, bunica-mea avea o vecina din asta pocaita. Tot satul o privea ca pe-un extraterestru si o vorbeau de rau ca e asa. Nu se duceau pe la ea, o salutau pe ulita cu juma de gura numai. Era ultima paria a satului ca nu se ducea la biserica ma-mii lor. Apoi, eu aveam o colega la scoala primara care le spunea altor colegi ca pe mine nu m-ar primi niciodata in casa ca sunt catolica. Sincer iti spun, cu toate cacaturile care ne-au fost bagate in cap cu religia si cu biserica eu inca ma mir ca am ajuns intreaga la creier si sunt in stare sa gandesc si rational.
      Cel mai mult mie de taica-miu mi-a placut. Nu-i placeau pochii de nicio culoare. Si acum e la fel. La biserica nu se ducea, iar cand venea vreunul la Boboteaza sa sfinteasca banul, el pleca de-acasa. Maica-mea e mai permisiva, dar nici ea prea religioasa. Pe taica-miu nu l-au interesat niciodata predicile de bine ale unora care se erijeaza by default in moralisti si spalatori de pacate...Deci am cui semana. Eu sunt foarte morala si fara ei, ba poate vor sa-i invat eu cate ceva...Dar ma rog, cine gaseste vreun folos sa se duca la biserica, de orice natura, drum bun si cale batuta.

      Ștergere
  3. Nu m-ai inteles ... nu am nimic cu baptistii sau penticostali ... sau nu am avut pana nu am intrat in contact cu ei . Sunt agresivi , incearca sa te converteasca cu orice pret . Am pacienti din bisericile lor care de fiecare dara cand vin imi tin predici despre sfarsitul lumii si cum o sa a mantuiesc eu daca merg la ei ... Iar la adunarile lor, am cedat si m-am dus la o cantare de craciun ...s-a transformat in 2 ore de isterie colectiva , cu tipete , fete tinere care tremurau si plangeau isteric ...., barbati care strigau ...trebuie sa incerci ca sa intelegi ...eu pana nu am vazut nu am crezut .
    Eu pana pe la 25 am fost atee convinsa :))) Darwinista . Parintii mei nu-s religiosi . Dar viata te aduce pe drumuri in care iti pui intrebari . Ma pregatesc acum sa pierd o persoana importanta din viata mea , prematur . O lumanare aprinsa in biserica , o rugaciune imi aduc un sentiment de impacare cu soarta . Te ajuta sa vindeci . Acolo pot plange asa cum acasa nu vreau sa o fac .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inteles ce ziceai, ce am scris mai sus nu avea legatura cu ce spusesesi tu de baptisti, doar imi adusesem aminte de baba aia din sat de la bunica-mea. N-am fost niciodata la slujbe de-ale lor si nici nu ma intereseaza sa ma duc, mi se rupe de ritualurile lor, ca de toate ritualurile religioase. Singura religie, care nu e propriu-zis o religie, care imi trezeste interesul e budismul (cateva aspecte), in rest eu recunosc, nu ma mai simt confortabil, mai précis nu ma mai regasesc deloc in slujbele crestine, fie ele catolice, dar mai ales ortodoxe. Religia este un vector de moralitate, ii stiu rolul asta, dar nu-mi place modul in care o impune: prin apelul la frica. Asta o anuleaza, din punctul meu de vedere, complet. Nu impune deci moralitatea prin apelul la constiinta, ci prin apelul la frica fata de o entitate careia iti este imposibil sa te opui. Religiile l-au furat pe Dumnezeu, asa cum au facut si cu moralitatea. Eu nu sunt atee, dar cred ca religiosii, de toate culorile, sunt niste nebuni. Fara ca asta sa-i faca mai putin oameni, dar pur si simplu mi se rupe de prostiile lor din cap. In legatura cu ce zici de refugiu sufletesc, nu am zis nimic in comentariile de mai sus pt ca nu stiu ce sa zic, nu ma pricep.

      Ștergere