Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 4 mai 2016

...La Gold Rock Beach noi am ajuns pe uscat, urmand calea care-i la vedere prin Parcul National Lucayan, ca mai e si una secreta, atat de secreta ca nici stiinta n-a dibuit-o inca pana la capat. Dupa cum vedeti in poza de mai jos, coboram deja sub pamant, in Pestera lui Ben, una dintre faimoasele Gauri Albastre din Bahamas. Eram practic la intrarea in cel mai lung sistem de pesteri subacvatice din lume, cartografiat pana azi. Daca esti un scafandru bun poti pleca asa pana la mare, printre stalagmite si stalagtite submarine, marea fiind luminita la capatul unui tunel despre care se zice ca ar fi fost creat de natura, dar cine stie?...Gaura aceasta albastra in care coboram eu acolo e o incapere de dimensiuni mici, cu tavanul lasat, pe peretii careia stoluri intregi de lilieci isi fac veacul cu capul in jos. In gaura balteste apa, o apa dulce, care, din cate am inteles, deserveste si acum nevoile localnicilor. Nu este nimic spectaculos de vazut in acesta pestera la suprafata, aceasta este doar gara ca sa-i zic asa. De-acolo pleci la mare...
Intrarea altei pasteri, Burial Mound Cave, unde au fost gasite schelete de lucayeni, populatia indigena pre-columbiana, din care, cu exceptia acestor ramasite, n-a mai ramas nimic. 
Dupa ce am vizitat cele doua pesteri, ca sa ne ducem la ocean, pe uscat dupa cum ziceam, am traversat un podet lung din lemn peste un "lan" de magrove, flora mlastinoasa foarte raspandita in Bahamas, si intr-adevar, din nou pentru noi, o experienta uluitoare, sa vedem cum se intinde sub ochii nostri o mare de verdeata colcaind de viata.
...si fauna din Bahamas...Nu stiu care-i ratonul :)). Cica sunt cele mai periculoase animale din zona alaturi de taximetristi. Nici acolo n-am scapat de hotii astia...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu