Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 21 martie 2016

Am deja cativa ani de canadizare ca sa-mi permit a face niste scurte sesizari bazate, ca intotdeauna, pe, si numai pe, propria rutina. Scurt si direct la obiect, indraznesc sa spun ca, dintr-un anumit punct de vedere, salariile canadeze pot fi comparate cu cele romanesti. Si acolo, ca si aici, nu stii cand intra. Nu se stie nici acolo ziua, ca nici aici. O diferenta insa, macar una de subtila semantica totusi, cred ca se impune. Acolo nu stii ziua desi le urmaresti la rand, poate, poate, aici nu stii ziua pentru ca nu urmaresti nimic. Este deci un mit povestea cu traiul de la paycheck la paycheck, la fel cum este si cea cu Canada care se imbogateste de pe urma emigratilor si nu invers. Invers, cu siguranta nu, asta chiar e mit, dar in legatura cu cat s-a imbogatit Canada de pe urma mea, nici acum nu-mi ies socotelile. Din 10,000 de coco cu care am venit eu sper sa-si fi luat macar chiloti in cur. E adevarat ca nu-s chinez cu miliardul la teşcherea care sa-si fi luat vila cu banul la vedere pe una din cele 1000 de insule fermecatoare. Vorbesc si eu de la nivelul meu, macar cel de intelegere, caci e foarte sanatos, deci rar, sa ai simtul nivelului. Nu traiesc nici de la paycheck la paycheck, nici pe departe, cum ziceam nici cand imi intra banii nu stiu, ca nu stau in ei, n-am un sfanţ datorie si nici chinez nu sunt. Sunt un amar de Romania, dar care, spre deosebire de alti amari, eu zic ca nu de bine am plecat de-acolo. "N-am plecat de-acolo de rau", sunt multi care asa zic insa. N-au plecat de rau, inseamna c-au plecat de bine, cumva nu le placea ce bine le era.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu