Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 11 februarie 2016

Sunt in pauza de pranz in cazul in care ma cautati, si ciuguleam acum niste masline cu ardei iute, sau niste ardei iute cu masline, ca eu nu manc iute ca pe-o aroganta din cand in cand, ci din necesitate, cred ca sunt bolnava or something, si citeam printre inghitituri din cartea mea pe care o am acum outstanding: Sputnik Sweetheart, de Murakami-san. Nu stiu daca va intereseaza, but who cares, not me, dar am simtit nevoia sa zic cu voce tare ca eu nu stiu despre ce-i cartea asta, jur, dar e atat de faina, de-am scos-o si-acum in pauza de pranz macar sa ma uit la ea. Imi induce un soi de stare dreamlike, cum i-a zis Chicago Tribune, pe care numai in cartile lui Murakami-san am intalnit-o. Eu i-am zis Murakami feeling. Tocmai cautam pe internet niste recenzii sa vad ce mai cred si altii si m-am surprins avand exact aceleasi idei ca cele exprimate de autorul recenziei din The Guardian. As fi putut s-o scriu eu, pe cuvantul meu, si tot asa iesea. Exact la ce spunea ziaristul, fara a-i citi un rand inainte, ma gandeam eu dimineata in metrou, cu-aceleasi cuvinte cred, ca nu e greu sa zici despre o carte daca e buna sau rea, daca iti place sau nu si de ce, dar ca pe asta nu poti s-o pui simplu la good or bad, it's just something special. Apoi am fost parca vorbiti si despre faptul ca unele fraze, sau doar franturi, pilitura de cuvinte, pe care Murakami-san le foloseste, sunt pe cat de simple pe atat de striking. Te fac pur si simplu fericit, ca bucatile de ciocolata. Inca de cand incepusem sa citesc cartea, cautam creioane prin casa sa subliniez chestii ca: "uncertain life here on this third planet from the sun" sau "my socks don't even match, for gosh sake". Chestii de genul asta, nu ca sa le postez pe facebook ca toti prostii, ci pentru ca voiam sa nu uit niste momente care m-au facut fericita. Fraze mo(nu)ment. Ca pozele in memoria unui telefon. As adauga totusi la ceea ce The Guardian zice, dar nu stiu precis, doar banuiesc si zic si eu ce cred, cartea exprima un soi de thinking flow de fapt. O observare a gandurilor, ceea ce am gasit oarecum ciudat, dar si interesant, avand in vedere ca gandurile nu pot fi observate. Odata ce incerci sa faci asta, ele se opresc, sau mai degraba dispar...
Dar cartea are tentacule buddhiste bigtime. De unde stiu? De aici: "What's important is being attentive. Staying calm, being alert to things around you...keeping your ears, heart, and mind open". Ceea ce inseamna ca nu e suficient sa traiesti in prezent. Trebuie sa si fii prezent in prezent. Anyways, I go back to my work. Time out. Atata doar ca atat de tare ma fascineaza cartea asta ca am simtit nevoia sa cant un pic pe blog, chiar daca n-am voce pentru asa ceva!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu