Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 5 februarie 2016

Pe mine a doua zi dimineata dupa un examen din asta asa ma doare capul de-mi vine sa call in la munca sick. Mi s-a intamplat de fiecare data. Sunt niste experiente atat de ciudate ca eu inca ma minunez. Foarte diferite de tot ce am avut vreodata in Romania. Nici nu-mi dau seama daca sunt grele sau nu pentru ca depinde la ce ma refer. Daca ma refer strict la materie, n-as zice, pentru ca problemele nu depasesc teoria cartii. Adica daca inveti sau daca esti bun ca mine, nu e nimic complicat. Mie contabilitatea mi se pare o chestie super simpla. E prea usoara pentru mine. Serios, nu zic acum ca sa ma dau inteligenta, dar asa mi se pare. Deci materia e complicata doar in masura in care nu o intelegi, prin urmare, din punctul acesta de vedere, examenele nu prezinta, cel putin in cazul meu, nicio problema. Prezinta 50 de probleme. In 2 ore. De aici incepe ciudatenia de fapt. Este vorba despre o concentratie de probleme extrem de mare intr-un timp extrem de scurt. Ca sa fii in stare sa duci acest maraton la final trebuie sa cunosti materia foarte, foarte bine. Si nu numai sa stii despre ce e vorba cand te-ntreaba dom' profesor, ci sa stii cum si unde s-o aplici. Nu ai timp de jonglat cu teoria. E alba sau e neagra. O stii sau nu o stii. Ce mi se intampla mie? Dar de fiecare data, deci e mereu la fel, prin urmare cred ca e o strategie de examinare bine studiata pe baza de comportament si reactie la factorul timp. E ca si cum am examen la timp, nu la altceva, materie care nu-mi mai pare atat de simpla ca cea de care ziceam mai sus. Primesc deci foile in fata. Sunt vreo 7, 8 la numar. Le rasfoiesc o data pana la final ca sa imi fac o idee, dupa care imi pun numele meu lung pe pagina intaia. Dau sa incep apoi cu prima problema. Creierul meu este insa atat de distrat, nu la sensul ca ar fi ceva amuzant pentru el, ci ca-i peste tot, numai acolo nu, ba mi se pare atat de ciudat ca sunt acolo de-mi si vine in cap sa ma ridic si sa plec acasa. Apoi, stii expresia aia "a ti se bloca mintea"? De-aici vine. La prima problema, cea mai simpla in general, nu ma pot niciodata aduna. Sau abia de-acolo incepe adunarea ca sa zic asa. In momentele alea, behind the scenes, are loc o coagulare de forte incredibila. E ca atunci cand intri pe autostrada si trebuie imediat sa accelerezi ca sa aduci masina la 100 km/h cat mai repede. Cam asa ceva. In cateva minute dispare efectiv toata lumea din jurul meu si toata concentrarea mea devine un râşcâit apasat si rapid de creion si taste de calculator, care tine doua ore la aceesi intensitate. De multe ori dupa un examen din asta, mie asa-mi zvacneste bila de nici nu stiu cum ajung la metrou. Asta e ceea ce se vede la exterior, la interior nu stiu cum arata, dar trebuie sa fie senzational. Pentru mine chiar este o experienta foarte interesanta si un exemplu de comportament fenomenal al mintii atunci cand concentrarea e la cote absolute. Ar trebui sa existe o unitate de masura, ceva de genul concentrare/secunda. Daca ai avea tot timpul din lume, tot ar trebui sa te concentrezi ca sa rezolvi problemele la examenele astea, dar ar fi o concentrare mai diluata, lipsa de timp insa condenseaza densitatea concentrarii astfel incat concentratia duce a doua zi la dureri incredibile de cap...Tratate cu vitamina A+.

4 comentarii:

  1. Ti se pare usor acum ca esti la inceput. O sa vezi mai incolo ca nu e asa simpla cand incepi cu examene de 4 ore si studii de caz complexe. O sa vrei niste vitamina C numai sa scapi de ele. :)
    Cand am luat primul examen direct la ordin m-a surprins diferenta de complexitate intre examenele lor si cele de la universitate sau colegiu. Plus ca e f ciudat cand treci de la examene cu accent pe multiple choice si teorie, pe studii de caz, mai ales ca noi cu scoala in Romania n-am fost deloc expusi la asa ceva si e destul de greu la inceput, dar nu sunt imposibil de trecut nici alea, sunt mai grele si necesita mai multa munca, dar nu imposibile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Antreneaza.te bine pentru cand ajungi la cele de 4 ore dupa cum se zice mai sus. Si nu stiu la altii cum e, dar in provincia unde stau eu examele astea de 4 ore erau mereu de la 6.30 pm si e absolut interesant sa incepi un studiu de caz la 9.45.

    In alta ordine de idei poate nu e cazul sa rasfoiesti foile cand primesti examenul si atunci mintea sa vada numai unele cuvinte si sa inceapa stresul. De obicei stii cam cate probleme/ grile/ studii primesti si cam cat timp ai de alocat la fiecare, deci poti sa te apuci direct. Nu inainte de a arunca un ochi in jur sa vezi confuzia pe fata colegilor.. o sa te simti mai bine ( pare ciudat dar asta e un sfat primit inaintea primului examen serios din viata mea so la mine merge). Oricum examenele astea sunt in general parte sa te testeze, parte time management.

    Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Exact acelasi lucru pe care il ziceti voi mi l-a zis si controllerul meu de la job, ca stai sa vezi mai tarziu :), ca eu ma dadeam mare ca si mai sus. Si in provincia noastra se dau seara examenele. Sa te duci la un examen din asta dupa 8 ore de munca si vreo 2 de commuting nu este intr-adevar simplu deloc. E dificil sa dealuiesti cu oboseala si la astea de colegiu, daramite la cele de ordin cum zicea Lavinia.
    Buna treaba asta cu privitul in jur...nu m-as fi gandit. Eu dupa ce primesc foile, adio, nu stiu daca mai e cineva in sala sau nu. Imi dau seama totusi ca nu sunt singura ca le aud din cand in cand calculatoarele care imi distrag atentia. Oricum, mie inca imi place sa merg la cursuri, sa invat pentru examene, sa ii spun lectia sefei mele, o intreb tot felul de chestii mereu si ea e foarte de treaba si-mi zice, entuzismul meu n-a avut downs inca, e o meserie tare faina si eu va felicit ca ati avut ambitia sa le duceti pe toate la capat.
    Ok girls, I have yoga now. Have a good weekend and relax! Lav, see you soon!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu prea m-am uitat in jur la colegi, eram prea concentrata pe foaia mea sa termin la timp. O singura data am remarcat-o pe tipa de langa mine, pentru ca a ajuns tarziu, la vreo 10 min dupa ce incepusem examenul si ma gandeam ca e nasol de ea ca orice minut conteaza. Si am fost f surprinsa sa o vad ca se ridica si pleaca dupa alte 10-15 minute. Probabil a realizat ca n-are nici o sansa sa termine la timp si si-o fi zis sa nu mai piarda 4 ore degeaba.
      Asa cum zicea si anonimul de mai sus time managementul e f important, ca daca intri prea mult in detalii la o problema si te lungesti mai mult decat trebuie nu mai ai timp pentru alta. Eu am patit-o la un examen cand la ultima problema am scris cu prescurtari numai sa apuc sa scriu ceva ca ma apucasem de ea cu 10 minute inainte sa expire cele 4 ore.
      Si mie mi-a placut in primii 2 ani, dar in ultimul deja ma saturasem de examene ca de mere acre.

      Ștergere