Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 24 ianuarie 2016

Chiar la The 3 Brewers vorbeam odata, nu aseara, alta data, de tari alternative. Un amic imi spunea ca pentru el singura alternativa la emigrarea in Canada ar fi fost Australia. Doar pentru vremea mai prietenoasa, dar declinata din motivul distantei, nu fata de Romania, ci in general, fata de tot. Desi n-am privit niciodata catre Australia ca spre vreo alternativa, parca a vorbit in numele meu. I don't give a shit pe ce zice statistica, mai jos vorbeam asa la caterinca, banuiesc ca si-a dat oricine seama. Canada e the best in the world, pentru mine bineinteles, pentru ca e home. Eu sunt mai acasa in Canada decat am fost vreodata in Romania. Pentru ca de-acasa nu vrei sa fugi, acasa vrei intotdeauna sa te intorci. Din acest motiv, unul irational, dar suficient, pe mine nu m-a interesat niciodata sa plec in "Europa". Nici inainte, desi am avut ocazia, dar cu atat mai putin acum. De fapt mai ales acum am inteles de ce. Eu in vreo tara din Europa m-as fi dus sa muncesc. Imi gaseam ceva de lucru prin Anglia, Germania, ca tot o pune statistica in cap, sau mai stiu eu ce alta tara de pe-acolo, dar ma trageam acasa de sarbatori, asa cum fac multi. Ei, pe mine nu ma intereseaza stilul acesta de viata. Eu nu vreau "sa muncesc afara". Eu daca am plecat, am plecat cu totul, ca nu umblu cu jumatati de masura in viata asta, una la hais, alta la cea. Nu vreau sa-mi bat joc de ea, traindu-mi-o in asincron. Din Romania, n-as fi plecat in Europa sa muncesc, dar am plecat in Canada sa ma stabilesc. Din Canada nu as pleca in Europa sa muncesc, si cu atat mai putin in Romania sa ma stabilesc. Europa deci nu a fost si nu este in continuare o optiune pentru mine. Am neamuri si prieteni in Europa care m-ar contrazice. Eu nu-i contrazic. Eu vorbesc doar in numele meu.

6 comentarii:

  1. Da , e greu sa explici cuiva asta dar este exact ce simt si eu ...ma simt de parca sunt aici de o viata . am rostul meu aici , am lumea mea aici ,,,,mi-am gasit locul asa cum nu mi l-am gasit niciodat ain Romania .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca asta ne dorim cu totii. Sa ne gasim locul indiferent unde o fi acesta pt fiecare. Cei care nu si l-au gasit nicaieri inseamna ca pentru ei nu exista.

      Ștergere
    2. Si vor fi nemultumiti indiferent unde vor ajunge, pentru ca ea este in sufletul/trupul lor.

      Ștergere
    3. We all hope for a better world!

      Ștergere