Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 9 noiembrie 2015

Se fac cinci ani de cand am aterizat in Canada. De fapt acum cred ca eram in avion. Daca m-ar fi intrebat pe-atunci careva unde ma vad peste un cincinal, nici n-as fi luat interviul, ca n-as fi stiut sa-i zic precis. Nu m-as fi gandit nicio secunda c-o sa ma strige azi oamenii pe-aici, "hey boss, what's up?" si eu o sa le raspund de sus, de la inaltimea acestui scaun de piele. No, mi s-a stricat azi calculatorul si m-au mutat provizoriu in cabina de lucru a sefului pe finante. Si asa am ajuns ciuca veseliei lor. Dar e bine, chiar si atat, cat imi mai permite pauza de masa sa zic, cred totusi ca cea mai mare infaptuire personala in tot timpul acesta a fost reorientarea si convertirea mea profesionala. Nimic nu cred ca a fost mai important. Pe restul le aveam ;).

13 comentarii:

  1. Multi ani fericiti, cu realizari peste cele visate! Iti urmaresc cu placere blogul, ma bucur ca iti folosesti talentul jurnalistic pe aceasta cale. Numai bine in continuare! Rodica Tepes

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Rodica. Nu stiu eu cat de talent, dar cu singuranta scriu pe-aici din obisnuinta. Am inceput sa scriu pe blogul asta cand am venit in Canada si in nebunia mea nu m-am mai oprit. Cateodata stiu si eu ca o fac si bine, alteori foarte prost, dar ma bucur ca sunt oameni care citesc si poate inteleg ca nici eu nu pot fi geniala in fiecare zi :))). Glumesc bineinteles, multumesc inca o data.

      Ștergere
  2. M-am gandit mult ce sa va urez. Cinci ani, nu stiu daca-s multi sau putini, depinde cum ii vedeti voi. Cert este ca va descurcati bine, aveti timp sa va bucurati in voie de tot ce ofera aceasta tara. Sunteti tineri si cel putin tu, profesional, ai un drum frumos. Lucrez in contabilitate de aproape sapte ani, nu i-am luat locul sefului (inca:) ) dar nici nu ma plang. Contabilitatea canadiana este usoara si frumoasa, daca iti si place te-ai aranjat binisor. Acum stiu ce sa iti urez :) Sa fi sanatoasa sa poti aduna toate cifrele care iti vor cadea in mana in Trial Balance si de acolo sa-ti faci praf seful intr-o discutie pe marginea Income Statementului. Ai vazut? nu am zis nimic de Balance Sheet :) Ma bucur mult sa aud de romani multumiti de viata lor in Canada si din ce am citit pe aici voi sunteti unii dintre ei. Sanatate si noroc! Dana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu stiu sa zic daca sunt multi sau putini pentru ca de trecut au trecut foarte repede, dar atat de multe s-au intamplat intre timp si atat de multe schimbari, de toate felurile, inclusiv interior structurale ca sa le zic asa, incat ma mir ca au incaput toate in numai cinci ani.

      Cat priveste contabilitatea, imi place intr-adevar, pentru mine e mai mult decat un job, e un drum de parcurs de-acum inainte, imi place s-o studiez, am inteles-o foarte bine, la job, nu mi-a luat mult sa inteleg ce am de facut, la scoala mi-e simplu sa invat, lucrul asta nu se intampla decat atunci cand esti cu adevarat implicat. Cat priveste Income Statementul, chiar pe asta am fost testata la examenul trecut, dar a trebuit sa-l invat pe cel dupa IFRS, Statement of Comprehensive Income, iar de Balance Sheet mai nou cica ii zice Statement of Financial Position, am avut bucuria sa ne spuna ca nu-i inclus in test, ceea ce a fost minunat pentru ca a fost un test foarte greu si fara oricum :).

      Noi suntem multumiti de viata noastra aici, nu ne plangem ca n-avem de ce, dar ziceai mai sus ca avem timp sa ne bucuram in voie, sincer, parca in ultima vreme am senzatia ca nu mai am timp nici sa respir, dar nu stiu de ce. Probabil ca am nevoie de-o vacanta sau ceva pentru ca ma simt foarte aglomerata la nivel psihic si nu mai reusesc sa ma adun asa cum mi-as dori si cum ar trebui. Dar e ok :)

      Iti doresc si tie numai bine si sa-i iei locul sefului, de ce nu? :), si nu se stie niciodata, avand in vedere cadrul similar al activitatii, te pomeni ca ne-am si intalni :)

      Ștergere
    2. I-au schimbat Mariei palaria :)
      Daca ai terminat o facultate in Ro. examenele de aici sunt floare la ureche. Daca ai inteles ca toata munca ta de bookkeeper este pana la Trial Balance, ai reconciliat conturile de banca, A/P si A/R sunt putine sanse sa-ti fie greu sa citesti Income Statementul. Practic cuprinde toate veniturile si cheltuielile rezultand acel net income care pleaca mai departe in Balance Sheet. In Balance Sheet gasesti "Accounting Equation" (Assets = Liabilities + Equity)
      Bine, asta-i un comentariu de blog, lucrurile sunt ceva mai complexe dar in principiu totul are logica si mie imi place grozav de mult lejeritatea cu care sunt privite lucrurile atata timp cat tu ca si bokkeeper stii ce faci acolo si patronul firmei pentru care lucrezi este un om corect (aici asa sunt marea majoritate). La fel de important este sa fi la zi cu termenele si platile catre CRA ca sa ai liniste :)
      De ce spuneam ca vei avea timp? cursurile se vor termina, vei face jobul si restul zilei iti vei petrece timpul exact cum doresti. Eu lucrez intr-o firma unde oamenii sunt incurajati sa calatoreasca, avem zile libere pentru asta si vacanta platita de firma. De sarbatori suntem in vacanta mai bine de o saptamana, Sigur, am avut si job mai zgarcit dar asta iti spuneam, rabdare si ajungi departe. Bafta!
      Am citit ca iti doresti un copil, normal si firesc doar ca lucrurile se complica un pic. Aici nu prea ai cum sa te descurci cu un pitic decat daca iti sacrifici cariera sau apelezi la ajutor privat. Cred ca este unul din punctele slabe ale acestui sistem. Dar, din nou dar, daca ai job bun iti permiti ajutor privat si lucrurile se simplifica. Este frumos cand ai alternative :)
      O zi buna iti doresc!

      Ștergere
    3. Intr-adevar munca mea acum se opreste la Trial Balance, chiar azi am reconciliat conturile pentru Month End. La mine in firma nu numai patronul este un om correct, toti colegii mei sunt foarte faini. Mici sicane se mai intampla, dar sunt rare si, in general, cu greu pot fi catalogate ca si conflictuale. Probabil ca asa sunt multi ca si la Bobi tot la fel este. Am incercat sa inteleg de ce este asa aici, si cred ca totul vine din pastrarea clara a distantei intre job si viata personala.
      Cat despre copil, da, stiu, viata pe care o am acum s-ar schimba la 180 de grade. Daca si fara, ma plang ca mai nou n-am timp nici sa respir, iti dai seama cum ar fi cu un bebelus. Unde mai pui ca noi si suntem singuri pe-aici. Nu avem parinti alaturi, nu zic ca n-ar veni sa ne ajute, dar inainte de orice nu prea le-as cere eu treaba asta. Stiu ca asa ne-am complica viata si ne-am lega la cap fara sa ne doara :)), dar...asa cum am facut lucruri pe care la un moment dat in trecut le-am considerat SF, om face-o si pe asta. Sa faci copii e cea mai usoara treaba :)).

      O zi buna si tie!

      Ștergere
    4. Voiam sa-ti urez si eu toate cele bune si personal si profesional. Viata se schimba cu copil dar nu e imposibila situatia:) ( am si eu un copil "de mana" si anul trecut am terminat cursurile la CGA, 3 din ele dupa ce m-am intors din mat leave; suntem tot singuri aici desi am avut ajutor o perioada dupa ce m-am intors la servici). Oricum ideal ar fi sa faci cat mai multe cursuri pana apare bb.

      Ștergere
    5. Multumesc si felicitari ca ai putut sa faci asta avand si copil. Si eu ma gandesc ca se schimba viata, dar se si reorganizeaza totodata, se schimba prioritatile si pana la urma poate nu-i chiar asa de greu. Asa imi spune si colega mea la job care are copii de varsta mea si vrea nepoti, si cum se pare ca nu reuseste sa-si convinga baietii sa-i faca urmasi, a inceput sa ma convinga pe mine :)))

      Ștergere
  3. Multi inainte! Unde te vezi peste urmatorul cincinal?! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sonia draga, mi-a trecut prin minte sa includ intrebarea asta in nebunia mea de text, dar am evitat-o pana la urma, uite insa ca n-am scapat de ea :). Ca sa-ti raspund la modul cel mai serios, probabil cu un copil de mana. Hmmm, daca ne tinem de mana inseamna ca el deja merge...

      Ștergere
    2. Faine planuri pentru cincinal :D !
      Cat priveste scrisul tau pe acest blog, citind si recitind ce ai scris in urma cu 4,5 ani vei realiza cat de mult ai 'crescut'.
      La multi ani!

      Ștergere