Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 16 octombrie 2015

Curcanul de Thanksgiving n-a fost usor de procurat. Pana la urma am sfarsit a lua unul congelat, asa cum nu intentionam, pentru ca cei proaspeti se dadeau cu bilet de ordine la Highland Farms, din ce-am auzit, iar la Adonis, unde am si fost sa luam, se terminasera si trebuia sa asteptam cine stie cat, ca nimeni n-a fost in stare sa ne zica precis cat o sa dureze pana vin altii. Am asteptat noi ce-am asteptat degeaba, dar ne-am dus apoi la Metro si-am luat unul inghetat de-a trebuit sa stau dupa el doua zile si-o noapte ca sa-l pot indesa cu diverse chestii ca mi-a dat colega o reteta cu cartofi dulci si salvie...Dar postarea mea, scurta ca un esspresso de dimineata, nu este despre curcan, ci despre o discutie in jurul curcanului, when you're supposed to be thankful for a lot of things...O discutie veche, dar mereu actuala...despre cum tara noastra, nimeni nu poate contesta, e frumoasa tare, dar tare pacat ca-i locuita. Nu e vorba mea, nici de unde vine nu stiu, dar e si din poporul nostru pentru ca eu acolo am auzit-o prima data. Societatea aia era acuzata de toate relele: ca-i corupta ca un cancer, ca romanii sunt hoti si spagari, nesimtitori la nevoile semenilor printr-o incorectitudine politica demna de toate puscariile, ca-s facatori de borduri, si la propriu, si la figurat, pe alocuri chiar primitivi si ignoranti intr-ale civilizatiei de zi cu zi, saraci si cu duhul si mai stiu eu cum, toate aceste metehne care ne-au pus de mult in capul listei negre a Europei si, din cate stiu eu, tot acolo suntem. Caci, de asemenea, nimeni nu poate contesta ca-i pe buna dreptate. Doar ca eu personal, desi si roman, nu pot fi acuzata de nimic din toate acestea, ca n-am furat in viata mea nimic, doar am fost furata, spaga n-am stiut niciodata sa dau, daramite sa o iau, nici la borduri n-am lucrat si nici oase putrede de morti n-am fost niciodata sa ling. Si nu ca ar fi rau sa lingi ceva, dar e, cand pui botul sa lingi moaşca la indemnul pios al unor reprezentanti ai Dracului. Cum pot fi eu deci de-acolo te intrebi, dintr-o tara cu care n-am nimic in comun? Nu pot decat sa ma gandesc ca nu m-am nascut si n-am crescut in locul potrivit. Pe undeva a fost o eroare, caci societatea aia, am demonstrat acum, nu mi se potrivea. De aceea am hotarat sa o schimb...cu alta. Ca sa nu ma schimbe ea pe mine. Numai daca n-as fi facut asta, as fi putut fi suspectata de disonanta cognitiva si, implicit, complicitate. Asa ca, atunci cand va mai gasiti cate unii sa-mi tulburati linistea pe blog cu diagnostice, macar nu mi le mai puneti ca babele. Pentru ca tocmai acesta nepotriveala va contrazice flagrant. Si nu are decat tangential legatura cu banii, banii fiind, de asemenea, sau ar trebui sa fie, efectul unei cauze juste. Daca muncesc cinstit, corect e sa fiu remunerata cinstit, ca altfel se numeste tot furt. Si tot acolo ajungem. Iar daca esti bine-mersi in Romania si doar gandul la si multi bani te-aduce incoace, nu-i rau, dar nici de mirare cand faci cale-ntoarsa. Prin urmare, doar daca n-as fi schimbat vreodata societatea aia cu una care sa mi se potriveasca mai bine, as fi fost pe drept acuzata de cacofonie cognitiva, altfel era clar ca-mi si placea. QED.

2 comentarii:

  1. Recunostinta sa iti fie pentru decizia pe care ai luat-o si implicit pentru consecintele ei!
    Carcotasi sunt multi in lumea asta. Dar vorba aia, e loc sub soare pentru toti!

    RăspundețiȘtergere