Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 19 octombrie 2015

Cum am votat azi? Liberalii, cum am si zis. Cum am votat efectiv? Foarte repede. Cred ca 6 minute a durat cu totul. 3 cat sa ajung la centrul de votare arondat codului meu postal, acolo unde eram deci inscrisa pe lista, si alte 3, procedura de alegere. Era nevoie de un act de identitate cu poza, dar care sa contina si adresa de domiciliu, ceea ce in cazul provinciei Ontario, il indeplineste carnetul de soferi, duh. Am intrat in sectie, si pentru ca nu aveam la mine foaia electorala primita acum ceva vreme in posta, m-au cautat pe lista cu o rigla si m-au taiat de pe lista cu un pix. Mi s-a inmanat totodata buletinul de vot, o bucata de hartie practic, pe care erau listati reprezentatii din zona mea ai tuturor partidelor intrate in campanie. Parca erau vreo 6, intre care, pe langa cele luate in vizor de mine si cotate cu sanse in sondaje, era si un partid marxist-leninist, de exemplu. In dreptul fiecarui nume era un cerculet, in care trebuia simplu sa bifez sau sa pun un X, sau, la alegere, sa-l colorez complet. Pentru a fi valid, evident doar unul, in dreptul candidatului pe care il sustineam. Nu existau draperii din alea dupa care sa ma ascund, ci un scaun cu masuta la care sa ma asez, in fata careia fiind plasat un scurt paravan. Cercul in dreptul numelui l-am bifat cu un ciot de creion. Nu exista nicio stampila, iar numaratoarea cred ca se face pe acelasi sistem cu corectarea unor teste grila, ca la examen. Sa vedem daca Trudeau il trece, ca Harper inca ma rog sa-l pice si sa plece.

Update: Justin Trudeau este noul Prime Minister al Canadei. Dupa tot esecul, Harper a demisionat de la conducerea Consevatorilor, dar ceea ce intr-adevar a fost un soc pentru multi, Liberalii formeaza acum un guvern majoritar, ceea ce nici in cele mai optimiste sondaje nu-i aratau astfel. Aproape 70% din canadienii inscrisi pe liste au iesit la vot, ceea ce e clar ca-i ofera guvernului legimitate, dar si mai clar, ca cei mai multi voiau deja o schimbare. Cat de real change vom trai si vom vedea de azi incolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu