Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 19 octombrie 2015

Azi sunt alegeri federale in Canada si dupa cum citisem pe toate forumurile de fb este sarbatoare nationala. Motiv pentru care mi-am luat liber. Am observat o similitudine intre alegerile canadeze si cele romanesti, cu acelasi cetatean turmentat care nu stie pe cine sa voteze, diferenta fiind totusi ca in Romania omul nu stia pe cine sa aleaga dintre toti o apa si-un pamant, aici insa nedumerirea venind dintr-o reala speranta in mai bine, si deci nesiguranta ca intr-adevar omul face alegerea cea mai buna. Ba chiar as putea sa spun ca am trait emotiile pe care le traieste azi Harper, va fi sau nu va fi? Il pic sau nu il pic? Caci tocmai azi am avut programat iar testul de soferi. La 12.30, tot la Oshawa, ca am zis, acolo l-am mai picat o data, dar macar stiu traseul ca pe Tatal Nostru pe care l-am si rugat de cateva ori azi sa nu ma arunce in strada. Sau macar sa nu fie prea agomerata. Apoi instructorul meu ma si invarte prin zona de examinare, ca acolo are voie. In Toronto, iti da amenda si daca traversezi ca pieton zona impricinuita. Emotii am avut, dar de bucurie de data acesta, la gandul ca poate scap odata cu bine, mai ales ca instructorul imi si spusese nu mai departe de ieri ca el nu are ce sa ma mai invete si-mi da 100% carnetul. Asa ca m-a luat la 10.30 de-acasa si cand am ajuns acolo, am facut o ora tot traseul de cateva ori, dupa ce il mai facusem si data trecuta, adica il stiam pe de rost. Traseul clasic presupune un viraj la stanga prima data de care i-am si zis instructorului sa nu-si mai bata capul ca-l am la degetul mic. Singura treaba imi era sa nu uit sa schimb imediat banda pe dreapta, ca in rest, nu era o intersectie de care sa ma sperii eu. Ca sa evitam insa orice gluma proasta a lipsei de sansa, instructorul mi-a sugerat sa facem si traseul la dreapta macar o data, desi mi-a zis el, e improbabil ca se va intampla, caci toti se duc la stanga, ca stanga e cu problema multora si examinatorii asta vor sa vada. Ne-am invartit cum ziceam vreo ora prin zona, si ne-am intors la centrul de examinare, ca sa ma inregistrez si sa-mi astept randul. Cea mai mare emotie trebuie sa admit, cu batai de inima chiar, a fost sa-mi vad examinatorul venind. Daca data trecuta m-a examinat un tinerel simpatic care m-a picat desi nu-i dadeam nicio sansa, acum am vazut-o venind literalmente pe baba cloanta. Dar samburele indulgentei mi-a zis ca orice om are ceva bun in el, poate pana la urma si baba asta cu fata de acid sulfuric...Asa ca m-am linistit tragand in piept aerul ce venea dinspre geamul meu deschis, unde doar muzica imi mai lipsea. Am iesit din lotul de parcare, uitandu-ma in toate partile for "the safety", vorba lui John instructorul, am marit viteza catre 50 jucandu-ma in oglinzi ca sa vada ca stiu sa sofez din privire si asteptam acum in orice moment sa imi zica sa fac la stanga. Dar baba oarba n-a zis nimic. Prima data, de mirare ce m-a cuprins, am zis ca n-am auzit-o eu vorbind. Dar chiar si asa nedumerita si deja confuza, am pastrat linia pe care eram, asteptand la semaforul care era rosu, ca sa ma duc deci tot inainte. Si m-am dus tot inainte spunandu-mi totodata ca instructotul s-o fi gandit la lipsa de sansa cand mi-a sugerat si virajul la dreapta, dar chiar asa ghinion sa am, nu i-o fi trecut nici lui prin cap, mai ales ca mi-a zis ca s-a rugat aseara la Allah pentru mine. Dar mi-a indicat apoi doar un viraj la dreapta intr-o strada pricajita dupa ce evident am oprit la stop numarand pana la trei, dandu-mi totodata si ragazul sa ma gandesc ca asta e clar ziua mea norocoasa. Era doar o straduta laturalnica pe care m-a pus imediat sa parchez paralel cu o masina care era in fata, ceea ce am si facut. Dupa care, intoarcerea din trei miscari, pe care de asemenea, am facut-o. Mi-am zis in gand ca asteia i-o fi foame si se grabeste inapoi de m-a adus pe stradute din astea de nu-mi era frica sa umblu nici cand nu stiam sa-nvart volanul. Mergand inapoi insa, nu mai tin minte in cate directii m-a pus s-o iau ca sa va zic precis, cert e ca drumurile au dus toate-n Iad, care, daca nu stiti cum arata, avea trei benzi mari, colcaite de masini. No problem, doar ca la cum nu ma mai asteptam, am zis ca nici nu mai vad bine, dupa ce crezusem deja ca am avut probleme cu auzul. Cum am intrat, mi-a si zis sa fac la semafor virajul la stanga. Eu eram pe prima banda evident, asa ca m-am uitat in oglinzi si blind spot ca la schimbat benzile sunt acum mai buna, si am ajuns pe linia din mijloc, dar pe cea din stanga, am intarziat uitandu-ma in spate, si n-am mai avut timp sa intru, ca era masina langa mine, iar a mea deja aproape de intersectie. Si eu, in loc sa-i zic ca de-acum ma duc tot inainte cu Domnul ca, desi greseala mea, nu mai am ce face, ma uitam ca moarta in partea stanga, desi era clar ca nu mai aveam nicio sansa sa ajung acolo. In mintea mea, desi nu cred ca mai aveam ceva in ea, chiar o fi fost sa fac virajul calare de-acolo. Eu ti-am spus sa te duci la stanga, dar tu te-ai dus unde ai vrut tu, asa mi-a zis, dupa ce imi daduse oricum verdictul, mergi inainte de-acum ca te-ai pozitionat total gresit. Eh, ce sa-ti mai si fac acum, dar ei nu i-am zis nimic, ca-mi era si frica sa ma mai uit o data la ea. M-am tot dus asa, cu nervii deja zvacnindu-mi in cosul pieptului sa-i sparga faţa, de-am bagat-o la indicatiile ei in niste balarii, unde am urcat-o pe bordura, ea zicandu-mi totodata s-o duc drept, inspre copaci. Right into the trees? am intrebat-o, dar fara gluma, ca asta-mi mai lipsea, dar nu mai intelegeam ce cauta cu mine prin boscheti. Ajunsesem de fapt la centru, doar ca prin spatele cladirii. Eu eram asa de-a valma si zdruncinata ca nici n-am realizat ca am ajuns inapoi. Instructorul ma astepta in fata, pe acolo pe unde vin toate masinile botezate, mai putin a mea, care a intrat prin spate. Pe mine m-a carat pe traseul pe care instructorul mi-a zis, dar cine stie ce prostii mai vorbea si el, ca in zece ani el n-a auzit pe nimeni sa se duca, de parca, dupa mintea lui, o fi fost interzis. Eh, acum, nu trebuie sa stii drumul ca sa iei examenul, si ironia sortii mele, eu nici n-am condus prea mult pe drumuri stiute, dar cata ghinionul frate sa ai sa te duca pe-acolo pe unde te astepti cel mai putin? Tocmai asta a fost, ca ma asteptam, desi eu nu trebuia sa ma astept la nimic. M-o fi mirosit ca il stiu pe celalalt pe de rost, si luandu-ma din alta parte, n-am mai stiut pe unde sa scot masina si m-a lasat iar repetenta. L-am picat iar, just in case ca mai era vreo indoiala. Pe motiv ca la virajul stanga, m-am pozitionat pe linia din mijloc, asta ducand, evident, la o situatie periculoasa. Si in cazul situatiilor periculoase, la fel ca si data trecuta, te pica fara ca celelalte sa mai conteze. A inceput ea sa imi explice apoi ca zana buna ce si cum, dar cum n-am intrebat-o, nici n-am ascultat-o, iar daca data trecuta am incercat sa ma mangai pe cap ca e ok, de data asta eram atat de nervoasa ca i-am si zis instructorului ca la centrul asta de examinare il rog sa ma mai aduca inca o data ca sa ii dau foc.

4 comentarii:

  1. A treia oara va fi cu noroc. La mine asa a fost. Tare m-a stresat scoala de soferi si mai ales examenele. Cand l-am luat, a fost mare sarbatoare. Eu nu am condus in Romania, deci aveam 0 experienta cand am inceput scoala. Apoi obisnuitul cu condusul masinii, asta e alta poveste. Vestea buna este ca it gets better. Bafta multa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, sa fie asa cum zici tu, ca oricat as incerca sa neg, I feel like an idiot. Mi.e f ciuda ca l.am picat iar pentru ca, desi n.oi fi Schumacher, chiar nu conduc atat de prost incat sa ma pice de doua ori, desi uite ca tocmai s.a intamplat. Eu chiar nu stiu ce sa fac mai mult. Ok, mai mult practice, ceea ce de altfel am si facut in ultima vreme, dar si instructorul mi.a zis ca nu mai stie ce sa zica. Cu el conduc f bine, asta mi-o zice si el, dar imi dau seama si eu, la exam nu stiu ce naiba nu le place. Amandoua datile am picat ce.i drept din cauza unor manevre periculoase. Nu stiu cum naiba ajung sa le fac de fiecare data.
      Bine ca l.ai luat si ca ai sarbatorit, asa o sa fac si eu, desi cine stie cand. La Sfantu Asteapta.

      Ștergere
  2. Eu l-am picat odata la Oakville, dar l-am luat la centrul ala de la Victoria Park cu Lawrence, desi zona aia e destul de aglomerata, dar am zis ca nu ma mai duc in afara. Victoria Park cu Lawrence era cea mai aproape, am zis ca am macar sansa sa cunosc zona. Am avut un mosulet chinez care m-a examinat, iar la intoarcere, dupa peripetii pe traseu ma ruga sa parchez “nicely”. Desi am plecat de pe loc pe galben chiar la iesire pe traseu si mi-a facut observatie ca trebuia sa nu plec, l-am “salvat” de accident cand la un stop, o masina care nu a oprit, ne-a taiat calea, iar eu am franat ca sa nu ne lovim. Se speriase si el, ca incepuse sa zica “Oh, my God! Oh, my God!”. Dar recunosc, si acum dupa 2 ani de condus zi de zi nu imi place sa conduc pe trasee noi. De autostrada, nici nu vorbesc.

    Bafta next time!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acolo vreau si eu sa ma duc data viitoare. Indiferent de cand gasesc loc, acolo ma duc, imi pare rau ca n.am facut.o si de data asta. Acolo cica l.ar pica multi, dar Bobi l.a luat din prima la Lawrence, tu zici ca acolo l.ai luat, eu si daca o sa.l pic si acolo nu-mi mai pasa, ca il pic si in alta parte cu acelasi succes. Macar sunt mai aproape de casa si nu mai dau atatia bani. Eu din Toronto nu mai ies indiferent de cate ori va tr sa.l mai dau.

      Ștergere