Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 29 octombrie 2015

Au trecut deja doua luni de cand port Invisalign si cred ca deocamdata acesta este cel mai bun lucru pe anul acesta, care, aproape de necrezut, e deja pe sfarsite. Am inceput vizibil sa-mi dau seama ca structura danturii mele s-a modificat exact asa cum imi fusese prezentat initial, printr-o modelare computerizata, ca se va intampla. The work is still in progress, dar ceea ce ma bucura foarte mult e ca rezultatele acestea bune au devenit adevarate si cu deplina mea complicitate. E un tratament care-mi cere 100% compliance. Pentru ca un aparat dentar obisnuit nu poate fi scos de pe dinti la discretia purtatorului, dar Invisalign oricand. Cum insa existenta acestui corp strain nu este niciodata mai confortabila decat inexistenta lui, tendinta ar fi sa scot tray-urile din gura tot timpul, dar aici intervine ambitia mea. Nu am voie sa o fac pentru ca tratamentul da rezultate cu cat tray-urile sunt purtate tot mai mult: recomandat cel putin 22 de ore pe zi, cerinta careia eu m-am supus categoric. In aceste doua luni, au existat foarte putine zile in care sa nu am tray-urile pe dinti cel putin 22 de ore. Daca s-a intamplat a fost doar pentru o marja de cel mult o ora, cand am mai iesit prin oras. Pentru ca nu poti manca absolut nimic cu ele si nu poti bea cu ele nimic altceva decat apa rece, ceea ce inseamna ca si stilul meu de viata s-a schimbat foarte mult. Concret, orice masa care dureaza mai mult de 20 de minute ma streseaza foarte tare, iar daca imi aloc 10 minute in plus la cina, mi le dau ca si indulgenta, cel putin creierul meu asa judeca. Apoi, cafele sau orice altceva nu mai beau si nici nu mai mananc intre mese, fiindu-mi foarte nepractic. Pentru ca, dupa fiecare masa dintii trebuie spalati, no question. Spalarea dintilor nu poate fi amanata pe seara pentru ca tray-urile, odata puse la loc, impiedica saliva, care contine diversi agenti de curatare, sa ajunga la dinti, si asta poate duce la probleme atat de mari de sanatate dentara incat tratamentul pur si simplu sa nu mai merite. Adica ma spal pe dinti si la job, dupa lunch. La inceput, totul a fost a huge pain in the ass ca sa-i zic asa, ca-mi si parea rau ca m-am apucat, parca aveam botniţă si nu alta, dar acum e doar o rutina, m-am obisnuit.
Ceea ce este fantastic la Invisalign e ca nimeni nu observa existenta aparatului, aproape ca nici eu. Intr-o noapte m-am si sculat speriata ca visasem ca nu-l am in gura. In plus, dintii arata perfect pe toata durata, exact asa cum, de altfel, vor arata ei la final mi-a spus doctorul, cand ultimele tray-uri vor fi date jos si tratamentul gata. Singurul lucru pe care mi-l mai doresc este sa fie adevarat cum e acum. La finalul tratamentului sa-mi arate dantura asa cum arata ea sub tratament. Munca e asidua, dar zambetul meu frumos, senin si dragut asa ma inmoaie ca fac orice sacrificiu de dragul lui!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu