Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 13 septembrie 2015

O venit frigul si pe la noi. O ţâr cred ca mai tine si cad frunzele, daca n-o ninge inainte sa cada frunzele. Dar m-am pus la adapost, asa ca nu mai am grija de asta. Cand am fost in Romania, ca nu ma mai gat odata cu asta, am uitat sa zic ca mi-am luat caciula sa ma invidieze canadezii. Acum vreo doi ani, a primit Bobi de la frac'su o caciula de ciobanas, mie mi-o dat boanda, dar voiam si eu caciula, ca lui chiar i-o invidiau canadezii, si mi-am zis cand m-oi duce in Romania cu prima ocazie, caut sa-mi iau. Si ma gandeam ca o sa gasesc pe Transfagarasan, pe la cascarabetele alea de artizanat. Dar la amandoua Bâlele, negutatorii aia vindeau numai chinezarii, un lucru romanesc de calitate nu gaseai, si mai si costau de ca si cum le-ar fi facut cu mana lor. I-am intrebat de caciuli si-mi bagau niste fesuri in ochi cu-asa tupeu sa ma faca sa le si cumpar. Am fost foarte dezamagita ca profita de locatiile alea de ilustrata ca sa amageasca lumea. Apoi, pana la urma ramasese ca o sa caute cumnata-meu pe la Constanta si ne-o mai trimite una, ca de-acolo o luase si pe cealalata. Dar am gasit pana la urma la Fagaras, ca noi nimerisem chiar la zilele orasului si imprejmuisera cetatea o ceata de mestesugari. Unii, imbracati foarte medieval, lucrau fierul cat era cald sa faca trandafiri si alte ornamentatii, pentru vreo gradina ma gandeam eu ca-s bune, altii vindeu margele din oase, mi-am luat si eu cateva ca erau si fain pictate cu tempera, mi-am luat si o bratara simpatica din lemn, pe care de-atunci o port in fiecare zi. Erau acolo si tigani care vindeau cacaturi de-ale lor, dar nu-i baga nimeni in seama. Si-ntr-un colt l-am gasit si pe omul meu, tipul ala de roman asezat si de bun gust. Venise de la Targu-Neamt si vindea caciuli din astea de cautam eu de-atata vreme si papuci de casa. Din piele si blana naturala. Stiu, iubitorii de animale, mancatori de ca..rne, n-ar admite asa ceva, dar mie mi-e frig frate si-apoi interesul poarta si caciuli de oaie. Stiu, suna arhaic, dar nu arata asa, ca sunt de fapt lucrate cu dichis, in stil rusesc, si-s foarte fashioniste. Cum altii n-ar admite ca poarta caciuli in Canada, dar uita ca eu n-am fost in stare sa-mi iau carnetul si merg prin gerul lui ciule-nghetate cat ii iarna care-acus vine si nu se mai termina niciodata. Mi-am luat una cu ciucuri de vulpita si una de carlanel. Cand o ninge pe ea, poate oi incepe a behai. Acum, ca n-am gasit inca nimic cu ce sa le tratez, ma rog sa nu mi le mance moliile. Le-am agatat, sa stea aerisite, de-o parte si de alta a ghidonului de la bicicleta, pe care am zis c-o scot pe Kijiji, dar uite ca-i buna si de cuier...Nici nu vreau sa va zic cat am dat pe ele ca sa nu va fie ciuda, aia de vulpita m-a dus la 2 milioane jumate, dar aia de carlanel a fost ieftina ca braga de la Bucegi. Numai cinci sute de mii. Trebuie sa mentionez o aberatie monetara cu care m-am luptat eu cat am fost in tara. Cand am ajuns in Canada, acum vreo cinci toamne acus, eu converteam totul in lei si totu-mi parea foarte scump, prezumand ca pe-atunci aveam bani de convertit, ceea ce nu ar fi adevarat, ei, acum cand m-am dus inapoi, nu converteam leii in dolari cum ar fi fost de asteptat, ci leii de-acum in leii de-atunci, ca si cum inflatia n-ar fi trecut peste ei, si de aceea, totu-mi parea iar foarte scump...Si ca tot am adus vorba de Fagaras, sa zic ceva de Cetate. Eu fusesem pe acolo pe cand era cotropita de gunoaie si faceau toti nf-tii sex prin camerele ei secrete. Acum insa, cetatea e reabilitata si are muzeu deschis publicului. Prin Sala Tronului se plimba tantos primarul tocmai cand ne-am dus noi s-o vizitam si doamna insarcinata cu garnizoana mi-a zis ca ma pot aseza pe tron, dar sa plece intai principele ca sa nu ma vada...Se poate vizita si turnul care-a tinut de inchisoare pe vremea comunistilor, apoi contine mobilier si armuri specifice secolului al XV-lea. Arata foarte bine acum cetatea. E un obiectiv turistic veritabil pentru cei care trec prin zona, pacat ca-i strica vederea cupola a(i)urita a catedralei de neam prost de langa...

Cu oitele la pascut, ca sa-mi tie mie de cald la iarna ;)
...Pe masura ce-mi mai aduc aminte si cu indulgenta timpului disponibil, o sa mai pun cate-o poza memorabila de-atunci ca asta cu doua randuri mai la deal si-o sa mai bat campii cu oile la pascut, ca mai am cate ceva de povestit, doar ca de cand n-am mai intrat pe blog, eu am suferit si-o schimbare de caracter. Something is wrong with me, nu ca-i rau, ca-i de bine, dar nu inteleg ce se intampla. M-a apucat gospodareala de zici c-astept sarbatorile. Sunt mai nou gospodina iute ca o albina, dar adevarul e ca ma si saturasem sa am tot timpul impresia ca merg cu capul in jos, fiind toate cu curu'n sus. Vineri, dupa pauza de masa la munca, pe mine ma uitasera talentele pe un site cu preparate culinare. Cum toata vara n-am facut nimic, dintr-o combinatie de lipsa de timp cu abundenta de lene, mai nou, m-a apucat harnicia de zici ca-s un titirez. Mi-am cumparat ciolan afumat sa fac ciorba cu fasole, asa cum am mancat in Romania, ca uite c-a trecut timpul, dar papilele mele au o memeroie nesuferita, de ieri am facut si papanasi. I-am inecat in smantana si dulceata de visine, ca sa nu se vada cat de urati i-am scos din tigaie de fapt. Nu arata ei foarte apetisanti, dar i-am machiat bine, ca de gustosi, numai cuvinte de lauda am primit. Am facut opt, cate patru portii de fiecare. Eu am un barbat foarte hot si trebuie sa fac ceva pentru ca altfel n-o sa ma mai vada de nasul lui, asa ca m-am gandit astfel sa atarn niste kile pe el. Prietena mea pe care o imbratisam cu asa ardoare, mi-a zis ca, de cand nu l-a mai vazut, si uitase ca Bobescu arata intr-un mare fel. Acum, ca dau din casa cu oglinzi, cand stau si eu sa-mi ridic o spranceana, raman cu ea ridicata, ca ma da la o parte sa-si numere el firul de par care i-a mai cazut. Il preocupa foarte mult propria-i aratare, merge la sala, dar ca sa nu raman mai prejos am inceput si eu sa fac exercitii fizice de intarire a musculaturii...limbii. Nu, nu, serios, m-a chemat dentista la cabinet sa-mi arate cum sa-mi lucrez limba. Trebuie sa-i antrenez muschiul sa-mping cu ea in cerul gurii si nu in dinti ca sa mi-i cracanez iar, si fac niste exercitii de plescai ca un cal la trap, de aia zic ca poate o sa ma fac fit ca un cal. Asa ca de aici cred ca imi vine mie schimbarea de caracter. De cand port acest aparat dentar, am slabit doua kile, si umblu acum de bezmetica la trap pe toate site-urile culinare cu mare elan gospodaresc, ca mai nou mie mi-e foame tot timpul.

2 comentarii:

  1. Pentru molii gasesti pe la dolarama . Sunt la sectiunea de chimicale .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, mersi, o sa merg acolo sa iau. Domnul de la care le-am luat mi-a zis ca nu au nevoie de nimic daca le las aerisite si nu le inghesui prin dulapuri. Dar nu stiu daca sa ma bazez pe asta. Bobi n-a dat-o cu nimic pe-a lui si a pitit-o intr-un sertar. M-am uitat zilele trecute si n-avea nimic. N-or fi molii pe-aici. Blana e tratata, dar stiu si eu, mi-ar fi ciuda sa-mi stric cusmele. Nu vreau sa le dau cu naftalina, ca de la aia mor si eu.

      Ștergere