Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 26 august 2015

Prima zi de munca dupa vacanta e intotdeuna mai cu spor, dar asta a fost si cu drag. Le-am adus colegilor niste suvenire de la Castelul Bran si ne-am dus in lunch la un sushi pe-aproape de job unde, pentru ca ma ardeau ochii, le-am povestit cat de chinuitoare mi-a fost reactia la schimbarea fusului orar cand m-am dus in Romania. Cu colega din Serbia am putut povesti mai pe inteles multe ca intelegea mai bine decat ceilalti...unele lucruri care nu ne-ar fi deranjat nicioata mai demult, desi erau la fel si inainte de a pleca din tara. Nici acum nu ma deranjau prea tare doar atat cat sa le observ ca diferite. Colegei mele cica ii spusese frate-su' ca a stricat-o America de cap, eu m-am abtinut de la a vocifera pentru ca nu-i treaba magarilor de unde beau oile apa...Fumau romanii in localurile cu mancare ca turcii, cu copii cu tot, era peste tot un fum de tigara sa-l tai cu lama, dupa care tie venele. Eu nu stiu daca mai exista tara in Europa care permite fumatul in spatiile inchise, dar in Romania te poti duce turist cu acest scop. Nu ca spatiile pentru fumatori si ne... nu ar fi fost teoretic separate, dar si cele date din indulgenta nefumatorilor miroseau a pipa de-mi venea sa ma reapuc si eu. Poate traind acolo nu realizezi prea bine ca te obisnuiesti cu mirosul, dar pe unde intram sa mancam o ciorba buna, ne izbea o putoare de fum imbacsit de-mi taia toata pofta. Si-n mall-uri fumeaza romanii. Dar in malluri pot bea si bere la McDonalds, ceea ce si uitasem cu e.
Apoi, tot o alta particularitate minora, dar pe care am observat-o usor, ca n-am stat acum sa caut nimic cu lumanarea, pe de-o parte din nepasare, pe de alta ca iar nu-i treaba mea, daca in Romania iti vine sa te pisi pe strada, ori intri intr-un restaurant, ori gasesti o buda publica insalubra care te taxeaza pe cantitate si-ti vinde hartie igienica in functie de treburile pe care le ai. Costa 1 leu sa te pisi in centru. Dar insalubra, cum ziceam, nu e doar cea din centru, ca aici am observat particularitatea, ci foarte multe. Nu ca n-ar arata curate, dar put. Inclusiv cea din mall de la Baneasa. Ne plimbam pe culoarele mallului ca la expozitie (nu mi-am cumparat absolut nimic pentru ca nu mi-am permis, e pretul la haine sa-ti dai palme si nu alta), cand mi-a venit si mie sa intru la buda. Mi s-a facut o scarba...dar nu de la putoare ca nu-s asa de sensibila la stomac, dar ma gandeam, bine ba, bine ca expuneti haine pentru aia de-si vor calul din piept cat mai mare, sa-l vada si chiorii, dar nu sunteti in stare sa aruncati cu niste clor pe WC-uri astea imputite. Ca asa e, mallul nu e pentru toti amarastenii. Iar cocalarilor nu le pasa cu buda le pute. Caci haine cu calul pe piept e pentru cei pur sange. Pe-aici calul ala nu necheaza pentru nimeni ca-i la kil pentru toata lumea, acolo boarfa-i de statut. Si nu ca asta ar fi vreo problema, dar dupa ce-ti dai toti banii pe ele, e. Iei chiloti de la Jolidon si nu mai ai nici de buda-n centru, asa ca te pisi pe ei. Dar daca putoarea de fum si de pisat nu m-a enervat deloc, putoarea de cocalar pfuaaa, era pestilentiala. Si va rog eu frumos, nu interpretati ca m-am intors acum in Canada si-am inceput, vezi Doamne, sa ma pis de sus, din Rai, ca nu-i asa, am si multe de foarte bine de spus. Nu mai departe, doar uita-te bine la pozele de mai jos, caci in Canada n-ai sa vezi asa ceva.
...In fine, astfel de particularitati...pe care le voi mai mentiona intr-o postare ulterioara, ca acum nu mai am vreme, in care vreau sa spun insa ca ceea ce am scris mai sus nu are nicio legatura cu ceea ce am scris mai jos. Ca-i fum si miros de urina prin restaurante nu mi-a influentat in niciun fel starea de "feeling at home". Mi-as freca singura buda si-as deschide geamul sa-mi iasa fumul din casa daca numai despre asta ar fi vorba. Ca ma simt acasa in Canada si nu dincolo nu are atat legatura cu tara, cat cu mine...

14 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. La ce? La miros? Eu n.am facut poze decat la ce mi.a placut.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. De ce? Esti cumva de la oficiul de vize si-mi pui interdictie?

      Ștergere
    2. Esti o femeie lipsita de caracter, stai acolo, in mahalaua ta !

      Ștergere
    3. OMG Aiurica, ai innebunit? Calm down ca n.am nimic cu tine. Ia vezi tu la caracterul tau, vorbesti asa cu o femeie?..Nu se face, ce barbat esti tu?

      Ștergere
  3. hehehehe, acum vreo 3zeci si ceva de luni plangeai pe aici ca vrei in Ro definitiv. Atunci am zis ca mai vorbim dupa ce primesti cetatenia. I was right :) . Welcome HOME !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc :). O sa scriu mai pe indelete despre asta ca acum stiu precis ce si cum, dar sa-mi fac un pic de timp ca acum sunt in recuperari cu toate pe aici.

      Ștergere
  4. Cand vezi ca in alta parte poti trai mai bine, tara ta, nu oamenii, sau invers depinde de situatie, ti se pare ca nu mai rezoneaza cu tine.
    Sa te bucuri de locul pe care il poti numi din tot sufletul ACASA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Sonia, cum raspundeam si comentariului de mai sus, mi-am facut o parere si asta nu are nicio legatura cu oamenii de-acolo, nici macar cu tara in totalitate, e o chestiune mai degraba personala.

      Ștergere
  5. Hai, lasa fumurile de tigara si danfurile de pipi si zi-mi mai bine ce mi-ai adus :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un magnet Verissima, ca atat mi-am permis :))

      Ștergere
    2. Hihi, puteai sa-mi aduci si o pietricica ca daca stiu ca e de la acasa mea, e super dar multumesc de magnet.

      Ștergere
    3. Am si pietricele, de sus, de pe munte :).

      Ștergere