Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 4 iulie 2015

Azi am demarat procedurile pentru montarea unui aparat dentar. Voi fi Fifi cea urata, dar nimeni nu va sti. Stii cum se zice, keep the mouth shut, nobody has to know the secret. I'll keep it...open...and still you're not gonna know my secret. Caci aparatul meu dentar va fi invizibil. Invisalign ii zice. Am decis sa-l pun, nu atat din ratiuni estetice ca, sa zicem, nu e chiar cazul, chiar daca strungareata mea dintre lopatarii de sus mi-a chinuit mereu respectul de sine, ci din temeiuri cat se poate de medicale, eu suferind de un inceput de parodontoza inca de pe-acum, cauzele fiind ereditare. Pentru ca gingiile mele sunt recesive si incepusera chiar sa se infecteze si sa ma doara, dintii de jos tind sa migreze, iar osul interior e din ce in ce mai slab. De aici pana la a manca cu paiul n-ar mai fi mult. Aparatul ii va aduce inapoi si, implicit, va reduce efectele bolii, care e inca la inceput, dar poate deveni foarte agresiva daca n-o tin sub control. Din fericire, eu merg la o doctorita romanca tare buna profesionista. In ultimul an m-am dus la ea mereu, uneori si de cate doua ori pe luna, si pentru altele, dar si cleaning ca sa-i mai stopez bolii din evolutie, si nu am niciun motiv sa ma plang ca n-ar fi facut treaba buna. Montarea aparatului m-a costat niste bani. In Romania sau la dracu' pe aratura il puneam mai ieftin, dar bey, nu ma mai invatati cum sa salvez o mie de dolari, ci spuneti-mi cum sa fac mai multi bani ca sa-mi rezolv problemele aici. This is the way of thinking...Apoi, e o procedura care necesita control medical constant pe parcursul tratamentului...Azi mi-a bagat deja dintii in niste sedinte foto chinuitoare, am crezut ca-mi repara dantura si-mi cad buzele ca efect secundar. Tragea de ele, de-asa chin n-am mai indurat de cand ma stiu. Mi-a facut si vreo trei randuri de mulaje folosind tot felul de materiale de mi le vara in gura sa se intareasca. Am intrebat-o daca moaca mea va suferi schimbari avand in vedere ca maxilarul va fi rearanjat. Si mi-a zis ca in a good way eventual. Adica?...Adica o sa ai un zambet si mai frumos :). Canadienii zambesc ca ipocritii, e un fapt pe care il stie toata lumea, dar in realitate, pentru ca se falesc cu dintii pe care ii au in gura. Au danturile ideale. Si cum eu sunt foarte adaptata, can't wait to show off my "smile"!

11 comentarii:

  1. Numai in Canada si in tarile inapoiate se mai foloseste mulajul, metoda invechita si inexacta.
    Tips pentru tine : parodontoza nu e nimic altceva decat artrita localizata la nivelul maxilarelor si se vindeca simplua cu tratament pentru artrita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca mi se vor face scannuri. Mulajele vor fi trimise in California la Invisalign. Nu stiu ce folosesc tarile inapoiate si Canada, cert e ca eu in Canada mi-am reparat dintii si sunt ok.

      Ștergere
  2. Si in ROmania este foarte scump ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine reparatul dintilor e mai ieftin in Canada, ca am asigurare. Aparatul asta nu mi-l acopera, dar daca aveam sub 19 ani, era gratis. Dar, in general, costurile dentare sunt mai mici in Romania oricum. Insa cum numai o vizita pana in Romania este destul de scumpa, pana la urma tot acolo ajungi. Mai exista posibilitatea sa mergi prin alte parti, intr-o tara mai putin inapoiata, cum zicea anonimul de mai sus, a uitat sa se semneze, dar nu-i bai, stiu cine recomanda, dar de ce sa fac asta daca eu imi pot rezolva problemele foarte bine aici. Poate daca ma duc si pt alte treburi, dar special pt asta, nu vad sensul. Ca nu fac canadienii treaba buna? Ok, poate in cazul altora, la mine au lucrat foarte bine pana acum. De aia au astia niste dinti in gura de-ti pica plombele. La mine, nivelul de afectare a gingiei interioare a fost redus foarte mult, mi-au facut fillinguriri f bune, sunt f multumita de doctorita asta. Nu are scanner 3 D, din nou, cred ca la asta se referea anonimul de mai sus, ca n-a fost foarte precisa, am inteles ca isi va lua luna viitoare, dar alte cabinete din Toronto normal ca au, nu vreau eu sa ma mut insa ca sunt ok cu ea.

      Ștergere
  3. Cum adica daca aveai sub 19 ani era gratis? Trebuie sa ii pun si eu aparat lui teo si ma strange in spate cat de scump e. Poate imi vinzi si mie pontul cu gratisul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sal Vera, nu am pont. Asigurarea mea include orto, dar doar pt membrii familiei sub 19 ani.

      Ștergere
    2. La noi ar fi fost o combinatie intre asig mea + a lui Bobi. Una singura nu acopera 100%, ci 80% pana la o anumita suma, iar restul ar fi covered de cealalta. Asa am ajuns la concluzia cu gratis. Asa se practica si la serviciile dentare usoare. Verifica asigurarea. Nu toate au orto, dar unele au.

      Ștergere
    3. Eu am 80% dar habar nu am daca intra si orto. Sa vad cum fac sa aflu daca e si asta inclus.

      Ștergere
    4. Verissima, nu stiu cum e la tine la job, adica cine se ocupa cu asigurarile, dar cere cuiva de la personal o brosura de la firma de insurance. E posibil sa o si ai pe.acasa, primita la angajare.

      Ștergere
    5. Vera, buna dimineata! Am revenit cu o rectificare in ideea sa.ti verifici asigurarea f bine. Am verificat aseara asigurarea mea ca aveam niste indoieli cu privire la procentul acoperit pe care l.am scris. La orthodontics pt membrii sub 19 ani este 50% acoperit, nu 80% cum am scris din greseala mai sus. Scuze. La mine asigurarea e 80% pt lucrari gen cleanings, x-ray, fillings, root canal, etc. si 50 % orthodontics, cu aparat dentar included, crowns, bridges si in general lucrari din astea mai mari. Scuze pt greseala.

      Ștergere
    6. Imi promit mie intai de toate sa las lenea si sa caut brosurica aceea de care ziceai. Stiu sigur ca am primit asa ceva. Daca nu, poate gasesc la ei pe site ceva informatii. Oricum, am retinut ca ai doctor ortodont priceput

      Ștergere