Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

vineri, 31 iulie 2015

Am stat vreo juma' de ora pe internet si-am citit toate prostiile. Numai tembeli prin lumea asta internauta. Nici nu stii pe cine sa crezi si de cine sa te feresti. Si mie imi citesc marturiile unii care n-au altceva mai bun de facut, dar macar eu sunt normala la cap, ceea ce in ziua de azi nu-i de colo. Numai ce terminasem de lecturat pana la evlavie un blog pentru insomniaci despre cum l-a abandonat autoarea pe Dumnezeu, dupa care l-a regasit, pentru ca el asteapta neobosit si te primeste cu bratele deschise. Eu deja imi imaginam cum statea Dumnezeu pe vine si-l durea in cur, ca asa e el napasator, in sensul de calm si seren. Recunosc ca am citit articolul dupa ce am baut o bere si e posibil sa-mi fi imaginat gresit. Dar am abandonat si eu blogul cu pricina precum ea pe Dumnezeu, din partea mea insa fara vreun gand sa ma reintorc. Sa ramana cu Domnul! Apoi am vrut iar sa-mi desfiintez facebook-ul, dar l-am lasat inca, am zis ca-i inca bun pentru cand ma plictisesc, mai citesc din cand in cand o vorba de duh sarac, si tot asa am ajus la acest articol despre diaspora din Canada. Un editorial despre romanii care traiesc in Canada, scris in Libertatea LOL, scrie si lumea pe unde mai apuca, asa-i cu ziaristica prin Romania. Nu prea mai e scena pentru chinuit talente, a cazut peste artisti. Autoarea articolului ar fi trait prin Canada, asta o stiam, si s-a intors in Romania de cativa ani. Asa cum romanii care pleaca din Romania nu pleaca de bine spre Canada, indiferent de ce zic ei, nici cei care se intorc din Canada in Romania nu se intorc de bine. De bine raman. Dar n-o vor recunoaste niciodata, asa ca va trebui sa ma credeti pe cuvant. N-o sa-ti spuna ca n-au fost ei in stare de nimic, o sa-i arate cu degetul pe ceilalti, ca sa-si valideze rateul. Daca ar fi altfel, ar vorbi mai putin despre altii, mai ales cand nu-s de fata. Adica-s ramasi in Canada.
...Si-acum ca tot n-am ce face ma pun sa-i analizez textul...Mai bine m-as culca, dar am baut o cola din aia la sticla de 0.25, de mi-o chierit si somnul. Autoarea isi incepe editorialul din Libertatea, apropo, la Libertatea am publicat si eu primul articol, eram studenta pe-atunci, slava Domnului ca nu mai sunt, autoarea deci isi incepe articolul cu o atitudine rasista, nu-i de mirare. La o privire mai atenta, ea nu vrea sa scoata in evidenta cat de breji sunt romani pentru canadezi, ci ce natii de cacat populeaza Canada. Eu nu ma mai las demult indusa in erori de rationament de mesaje manipulatoare trasmise, printre randuri, prin invaluire, miseleste, ca nimeni sa nu-si dea seama pe fata, de ca si cum eu nu ma pricep la din astea. Sufocati, nesufocati, chinezii si toti ceilalti canadieni traiesc foarte frumos in liniste si pace, sunt cei mai cool locuitori pe mapamond, nu exista sondaj care sa nu-i reconfirme an de an, incap unii de altii numai sub o frunza. Autoarea, asa umflata in pene, normal ca n-a incaput si si-a luat zborul. BTW, am la job o tipa din China, lucreaza la compania de logistica pe care firma noastra o are contractata. Are nume englezesc adoptat, ca asa au chinezii in Canada, o cheama Juliana si-mi mai da bomboane cu ghimbir. There's nothing wrong with her...
...Si-apoi, revenind intr-adevar la romani, scrie autoarea ca nu suntem uniti. Adica ca ce? De aia nu mai pot eu. De parca eu am venit in Canada sa ma duc la biserica de romani pentru ajutoare si sa dansez hora in caruta cu picioarele de-a târa. Daca la asta s-o referi ca la altceva, nu pricep. Eu am prieteni romani in Canada. Prietenii mei cei mai buni sunt romani si suntem foarte uniti. Ne ducem in vacante cu totii, dormim in acelasi paturi, mancam din aceleasi blide, bem prin baruri, ne simtim foarte bine impreuna...Nici in Romania nu eram sora cu toata colonia de romani, aici de ce-as fi...? Ce cliseu patetic!!! Comunitatile alea "unite" ale altor natii sunt, dintr-un anumit punct de vedere, enclave din care cei mai multi nu indraznesc sa iasa. Pentru ca nu stiu limba tarii in care traiesc, de exemplu, o stiu doar pe-a comunitatii din care provin. Asta apropo de tot ce autoarea zicea in articol ca romanii din Canada nu mai stiu romaneste, ca nu se duc la gratar, ci la "barbechiu", "şăruie", si nu impart. Pai atata vreme cat traiesc aici, important e ca englezeste sa stiu. Pentru ea chiar nu conteaza ca nu vorbeste englezeste atata vreme cat a spalat putina, ca sa i-o zic pe romaneste. Si ca tot am adus vorba de putina, mai zice autoarea ca n-ar cumpara romanii sarmale, ci placinte rusesti, ba ii zic eu din sursa sigura ca o fac, cu preorder sa fie sigur ca mai apuca, ba iau si colaci pentru botezuri si coliva pentru morti. Nu mai departe am scris si mai jos exact despre asta, demontand involuntar o alta aberatie marcata, cum ca romancele gatesc bine. Asa ca mine...Cand n-o fac deloc...Caci scrie apoi despre barbatii romani de parca i-a cunoscut ea pe toti, pasaje pe care nu le comentez pentru ca eu nu citesc articole din astea din principiu, nu ma intereseaza aberatiile astea de femei n***, sorry, nu ma refer acum la ea evident, ci vorbesc si in general. In amor, cine cu cine, hai sictir! Nu ca m-as lua de sentimentele cuiva, but I don't care about this shit.
Am mai citit texte scrise de aceeasi autoare si poate mai bine, semn ca nici ea nu crede prea tare! Si ca s-o citez, da, are dreptate, "romanii din Canada o duc bine!". Cei care n-o duc bine, se intorc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu