Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 2 iulie 2015

A fost ieri Happy Canada Day, nu chiar happy picata asa in mijlocul saptamanii, dar am facut eu socoteala si asta inseamna ca in urmatorii patru ani vom avea long weekend. N-am facut mare lucru, ne-am plimbat pe la oras sa si manifestam putin sentimentul festiv care ne cuprinsese. Cum eu sunt foarte adaptata, eram imbracata intr-un tricou rosu care avea pe frontispiciu frunza artarului incadrand toate simbolurile Canazii. True, north, strong and free. L-am luat de la Sportchek c-o zi inainte in sale. $19. Acum nu mai am ce face cu el decat pijamale. Ca e si L ca sa ma simt confortabil. Stateam la bere, as fi putut sa iau Canadian Molson, ca tocmai ii vazusem reclama si mi s-a parut simpatica (iat-o mai jos) si ii povesteam lui Bobi ca eu cand eram mica nu sarbatoream ziua Canazii, nu stiam ce-i aia, si acum ma dau c-as sti. Dar o stiam pe cea romanesca. Ne scoteau invatatorii cu ciurda in parc unde ne tineau ore intregi din care nu intelegeam nimic, si eu plangeam ca-mi inghetau picioarele pana cadeam in genunchi, ca steagul in berna. Nu stiu daca asta le-a fost vreodata intentia, dar ziua nationala mie mi-a traumatizat copilaria. Si-acum tin minte un an cand m-am intors acasa intr-un stadiu avansat de hipotermie si m-a bagat maica-mea in pat unde am tremurat toata ziua, cu frigul in oase. Nu stiu daca si azi se mai intampla asa supliciu, dar cu incalzirea asta globala, sper ca nu. Si nici altfel nu mai tin minte cum sarbatoresc romanii ziua nationala, ca dupa traumele copilariei, eu n-am mai sarbatorit-o niciodata. Din pacate, din ce memoria sentimentelor mele patrioate mai retine, manifestarea festiva avea intotdeauna ceva desuet. Si spun asta din pacate, in ideea ca ar trebui odata si-odata sa se schimbe atitudinea, dar pana intr-acolo incat romanii sa se imbrace in tricouri tricolore, sa se acopere cu steagul, sa iasa pe strazi si sa se bucure. Bucuria autentica a apartenetei la un grup. Nu la petarde militare, ci de bunavoie si nesiliti de nimeni la petreceri vesele. Uite asa cum fac canadienii, cu mic, cu mare. Casele aveau ieri arborate steagurile pe peluze sau la geamuri, masinile si barcile, stegulete la oglinzi, iar oamenii, la buzunare. Si cainii erau imbracati festiv. Isi scosesera unii corturile sub artari, iar altii alergau pe plaja ridicand zmee in culorile frunzei. Era o puzderie de buna-dispozitie pe strazi, absolut molipsitoare. Se trasformase totul intr-o atmosfera alba-rosie cum in alta zi nu mai ai ocazia sa vezi. Manifestarea aceasta canadiana de ziua nationala eu as punea-o pe vederi si as trimite-o la toata lumea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu