Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 11 aprilie 2015

Ne ocupam acum cu actele pentru pasaport, doar ca trebuie sa le facem in cate doua exemplare. Noi de cand ne-am apucat de emigrare si cetatenie, de fiecare data prima varianta trimisa a fost gresita si resent to the sender. Ba documentele de emigrare le-am trimis de doua ori gresite si abia a treia oara bine. Asa ca acum am zis, ca sa evitam delay-uri nedorite, trimitem deodata cate doua exemplare ca sa stim o treaba. Si cu asta punem punct la toate. Si-o luam de la capat. Cu noile pasapoarte poate vom merge in curand si intr-o vacanta undeva ca sa le udam si ne vedem apoi de viata noastra cea de toate zilele de-acolo de unde a ramas.
...Ca a ramas mai la vale pe undeva pe unde povesteam ca am avut o pauza de la scoala, unde am mers in continuare, dar n-am mai avut examene. Voi avea unul final pe marti, dupa care iau inca o pauza si incep iarasi de prin Mai. La practice set-ul ala de care povesteam, care a fost lung cat postul Pastelui pe care nu l-am tinut, si mi-a mancat weekenduri intregi, am luat, in sfarsit, 100%. M-a magulit dom' profesor ca sunt o perfectionista. Asa si e, dar numai cand vreau eu. Dar e adevarat si ca uneori vreau, dar nu imi iese. Asa ca weekendul acesta, trebuie sa ma culc iar pe burta, pe carte, desi am primit pe maine o invitatie la ciocanit de oua la prietenii nostri, invitatie pe care o voi onora pentru ca eu, de Pastele meu, n-am ciocanit nimic. Am vopsit 7 oua, au fost 8, dar unul s-a spart. Le-am facut chiar in joia aia de dinainte de a pleca la Montreal, urmand o reteta proprie si foarte rapida. Am vopsit si fata de masa, mi-am inrosit si unghiile, cu tot cu degete, ca eu, ca o gospodina desavarsita cum sunt, asa am invatat sa incondeiez oua. Sa va zic si voua reteta. Le bagi in apa cu vopsea, le lasi in oala sa se schimbe la culoare, dupa care iti bagi in vopsea mainile pana la coate ca sa le scoti de-acolo, iar la final le asezi frumos direct pe masa. Si gata, e o reteta foarte simpla. Le-am tarait dupa noi la Montreal, dar le-am adus inapoi acasa si ni le-am luat la pachet la munca, ca altceva n-aveam. Asa ca maine poate o sa ma bucur si eu de-o masa de Paste pe la altii. Ma duc cu uratul de Cristos a Inviat!
...Altceva, ca tot am inceput acum sa semnez raportul de lucru, in aceeasi ordine de idei marete ramasese si ca am primit marire de salariu. Si mai mult decat cu inflatia pe principiul ca merit sau macar ca am avut un review genial. Eh, nici chiar, dar ma incor(n)orez si eu oleaca si degeaba. M-au chemat la apel, face to face cu managerii, si singura chestie pe care mi-au avut-o de reprosat a fost ca vorbesc prea repede la telefon, dar le-am promis ca nu mai fac. Le-am zis si eu multumesc si ca sunt asa si pe dincolo ca lucrez cu ei, ceea ce n-a fost o gluma, dupa care i-am lasat sa-mi umble la cifre, fara nicio suparare. Apropo de review, au venit atunci la mine si mi-au zis, azi la 11, in sala de conferinte, ai review, iar reactia mea a fost, really, ah, ce bine! Abia asteptam sa ma linguseasca o tzara...Capacitatea mea de autoevaluare mi-a permis o previziune onesta.
...Vedeti, e foarte simplu, sa fii fericit in viata asta! Zic unii ca sa fii fericit trebuie sa fii foarte prost. Asa si este. Eu ma recunosc. Nu ma prea preocupa pe mine alte chestii decat cele care ma iau si pe mine in calcul, sau la care ma pricep. Celelalte, doar ca incultura generala, asa de curiozitate, dar, ca la scoala, intra pe-o ureche si ies pe cealalta, ca nu ma prea ajuta capul sa le pricep chiar pe toate, iar sa le schimb eu in vreun fel sau altul, cu atat mai putin. N-am iscusinta in toate cele, nici vreun privilegiu, nici indemanare, nici macar interes, asta e, nici nu-mi bat capul, si nici obrazul. Ca ala prost, de-i si fudul. Zic asa ca mi-am adus aminte de unii nefericiti pe care ii vad mereu atacati si catraniti pe toate alea de le vad ei pe la tembelizor cred sau ce stiu eu de unde isi trag capacitatea superioara de judecata, treburi cu care ei, in general, n-au nicio treaba. Ca daca ar avea, s-ar ocupa serios, ar FACE ceva, nu doar pe ei, sa-si mai reduca din nefericire, a altora, dar care devine pesemne si a lor, altfel ajung sa cred ca le si place. Doar sa faci ham, ham pe la gardurile altora, ragusesti si din mama ranitilor devii mama ranita. In stirile astea, ca tot am adus vorba, parca s-au adunat toate relele pamantului laolalta, si-l cer pe Mesia a doua oara. Care, evident, nu intarzie sa apara, habarnist, de prin te miri ce tomberoane anonime. Dar de unde sa am eu atata energie si timp de consumat pe toate nebuniile altora?! Abia am timp sa ma tratez de ale mele. Lasa asa, sa fiu eu prost, dar fericit in lumea mea mica, si-i las pe altii, cu inteligenta lor expansiva, in nefericirea lor, sa faca ei lumea larga mai buna, ca m-oi bucura si eu de ea si-i voi preamari. Daca nu s-or imbolnavi intre timp de oftica respirand acelasi aer cu toti narozii. In realitate, e tocmai invers, dar s-o lasam asa cum a picat! Va doresc un Paste iluminat si sa nu mancati pana crapati lol!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu