Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 23 martie 2015

Toata lumea se plange de sarea pe care canadezii o toarna cu cisterna pe drumuri. Ca se strica strazile, ca le rugineste tablaria masinii si toate alea. Eu in schimb am toate motivele sa ma bucur ca am avut atata sare asta iarna. La sfarsitul lui Decembrie, mi-am cumparat niste ghete de iarna grea. Daca e sa ma intrebati pe mine, niste ghete incredibil de urate. Dar erau de-o marca impermeabila, care cica nu lasa sa intre frigul, apa, zapada, adica se laudau ca-s anti orice napasta cu care ne luptam noi pe-aici. Asa urate, le-am purtat toata iarna, zi de zi, pentru ca nu numai ca tineau foarte cald, dar erau si foarte confortabile. Inainte de a mi le cumpara, ma schimbam de papuci cand ajungeam la munca in unii mai comozi. Dupa ce mi-am luat ghetele astea urate, n-am mai simtit nicio nevoie.
Numai ca, frigul, asa-i, nu intra, zapada se scurgea intr-adevar de pe ele, dar sarea ramanea. Eu le stergeam, ea se punea la loc. Asa ca dupa o vreme am renuntat. Din negre se facusera albe. Dar erau ok, no problemo, ghetele ma multumeau perfect. Acum vreo doua saptamani insa, cand trecuse iarna si ma scuturasem si eu de sare, eram la scoala si cand sa-mi ridic picioarele pe masa, joking, vad ca ghetele mele au aerisire. Li se facuse flenduri fâşul. Atunci am vazut eu, in ziua aia. Pe moment mi-a parut foarte rau de ele, ca le mai voiam macar si pe perioada verii. Dar dupa momentul ala m-au luat nervii. Adica am dat atatia bani ca sa se rupa in mai putin de trei luni. Bun asa. Ia stai ca le duc eu inapoi. Dar n-am mai gasit chitanta pe-acasa, cine stie de cand o aruncasem. Aveam doar cutia, si nici nu mai stiam sigur ca-i a lor. Lasa de-acum, asta e. Si-asa erau urate, mi-am zis. Si-am uitat. Aseara insa am dat peste ele in hol si m-au luat iar nervii, asa ca dimineata le-am bagat in traista, nici nu m-am obosit sa le curat de sare, am printat statementul de la banca sa tina loc de chitanta, si mi-am facut drum pana la magazin. I-am zis lu' doamna de la casa ca am venit doar sa returnez niste ghete pe care le-am purtat toata iarna, si acum, ca a trecut, nu mai am nevoie de ele. S-a holbat doamna la mine, dar eu am scos ghetele, asa pline de sare, si i-am zis ca sunt inca in perioada de gratie si vreau sa i le dau inapoi ca o fi fost sarea cat casa, dar iarna-i iarna, si poate sunt eu nesimtitoare la loss-ul companiei voastre, dar si voi sunteti la fel de nesimtitori la loss-ul meu, ca eu am vrut ghete de iarna canadeza, si banuiesc ca stiti ce-i aia, e cu sare, nu prostii ce mi-ati vandut voi. Asa ca acum suntem chit. Voi mi-ati luat banii, eu vi i-am luat inapoi.

8 comentarii:

  1. Si chiar ti-au dat banii inapoi pe ele? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dar nu cash. Mi.au dat un credit card in valoare de $ 140, full valoarea ghetelor, sa.l folosesc pt altceva cand vreau eu.

      Ștergere
  2. Asta e semn ca te" integrezi " canadian way .... cand iti cunosti atat de bine drepturile ... si la mine se uitau lung ai mei cand le povesteam ce returnez si cand ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu toti dau inapoi cash sau store credit, unii doar schimba produsele. Mi.am luat eu sambata niste blugi si mi.au zis ca am 3 luni sa.i returnez, dar nu.mi dau banii inapoi, doar ii schimba, ceea ce nu e prea fair, dar cica asa se protejeaza impotriva returnarilor frauduloase. Depinde deci si de policy-ul magazinului.

      Ștergere
    2. Da , depinde .... dar in general am fost multumita de politica de returnare ....plus ca de dele mai multe ori nici nu e nevoie sa dai prea multe explicatii

      Ștergere
    3. Nu tr sa le dai nicio explicatie. Unii intreaba, dar nu esti obligat sa le spui. O faza tare cu returnarile a fost la mine cu un lantisor din argint. Avea atarnat de el o chestie verde printata pe un material auriu si am intrat odata intr-un pool si i s-a dus verdele. Dar eram ok si-asa cu el, nu se cunostea, era doar putin mai decolorat. Si m-am intalnit din intamplare, dupa vreun an, cu tipa de la care l-am luat, aia facea comenzile, si mi-a zis ca il pot returna sa primesc altul, ca avea garantie pe viata. Eu nu prea voiam, mai ales ca mi-au zis ca nu mai au modelul ala, dar pana la urma l-am returnat si mi-am luat altul in schimb si mai frumos :)

      Ștergere
  3. Bagă un review pe site-ul lor şi împrăştie vorba, să ştie şi alţii să se ferească.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astea sunt ghetele:

      http://www.sierratradingpost.com/kamik-strasbourg-winter-snow-boots-waterproof-insulated-for-women~p~8634m/

      Ștergere