Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 5 februarie 2015

Ii povesteam ieri colegei mele ca daca tot m-am apucat, acum invat soferie the hard way. Si pe noapte si cu zapada in parbriz. Am zis eu sa mai astept pana spre primavara tocmai ca sa evit zapada si drumurile alunecoase, de aia nu incepusem pana acum, ah, asta am zis-o anul trecut, sorry, dar cand am vazut eu ca iarna asta nu ninge, am zis, acu-i momentul. Dar a asteptat sa ma vada pe mine inclestata cu mainile pe volan si a venit, normal. Ieri am fugit de-mi iesise limba din gura si ochii din cap tot sa fiu la timp la ora, am ajuns cu vreun sfert de ceas mai devreme in fata blocului si n-am suit pana la mine macar un mar sa iau inainte de cursa ca nu mai puteam de foame. Dar ninsoarea nu se oprea, se asezase iar strat, si am convenit cu instructorul sa o lasam pe data viitoare ca pe vremea asta nu as vedea liniile. In gandul meu, eu nu le vad nici pe vreme buna, deci ai dreptate. Sa speram doar ca pana duminica vine primavara...
Apropo de colega de sus si de vreme rea, cand a dat luni zapada aia de nu i-a mai adus pe unii la munca, si ea a venit mult mai tarziu, m-a intrebat daca nu tot asa era anul trecut, cam exact pe timpul asta, cand am avut eu interviu cu ei. Si cu ea, printre altii. Ba da, v-am zis eu ca-i ceva ciudat cu timpul asta al meu. A trecut deja un an de-atunci, si nu era chiar ca acum, era mult mai rau, ca tin mine cum iesisem de la metrou si vedeam numai alb in fata ochilor. Valuri de zapada se rostolgoleau peste mine, si eu parca eram un om de zapada inotator. Si-apoi am iesit pe usa si nici nu stiam in ce parte s-o apuc si am apucat-o, cum altfel, in partea cealalta de-a trebuit sa inot inapoi o bucata de drum. Treaba e ca dupa ce inotasem prin valurile alea si injurasem de toate cele cu fulgii in gura, am ajuns la interviu uda learca pana la chiloti. Numai de luat la intrebari nu-mi mai ardea mie. Dar pe vremea aia, si la ora aia, ca era spre seara, tinuta mea i-a interesat pe oameni mai putin. Cred ca deloc caci a fost bine, si a fost bine si dupa, e bine si acum si in continuare. No complaints. Colega de care ziceam m-a ajutat foarte mult cu acomodarea. Dar eu fiind foarte buna, si acum nu ca ma preamaresc singura, ca m-au laudat altii inainte, deci nu sunt singura, mi-a zis ca nu poate fi doar un an de cand am venit, ea are impresia ca-s mai multi. Ma rog, fiecare cu impresia lui. M-a ajutat foarte mult, cum ziceam. Sau cel putin m-a suportat. Si in sensul romanesc si in cel englezesc al cuvantului laolalta. Inainte tot in departamentul de accounting al unei firma lucrasem, dar nivelul era mult mai jos decat ce-i acum. Asa ca am avut nevoie de lectii bune de aclimatizare. Dar cum eu sunt foarte smart, a fost doar o chestiune de timp scurt sa cresc intr-un an cat altii in sapte. Ca altfel de ce-ar fi zis ea ca i se pare ca-s de mai multi ani pe-acolo? Pentru ca sunt foarte smart. Si modesta si alte cele care tin de soft skills, care m-au favorizat. E dimineata, si dimineata am mai multa energie cand ma autoestimez ;).
...Si legat de asta, as vrea sa zic o chestie pe care am supus-o analizelor mele recent. Eu cred ca am ajuns acum intr-un punct in care sa-mi gasesc un loc de munca, pentru nivelul si varsta pe care le am, as reusi mai repede in Canada decat in Romania. Chiar imi puneam problema invers, daca ar fi sa ma intorc in tara, nu e cazul, doar zic asa, cam cat timp mi-ar lua mie sa-mi gasesc un job acolo? Si cam ce job mi-as gasi? Si cam cat ar costa, ca sa intreb asa? Bazandu-ma strict pe puterea mea de influenta, fara relatii, fara acareturii. Ca cine stie ce relatii pe-acolo eu n-am. Si pe cele care au fost le-a rupt distanta...Si oricum m-am bazat intotdeauna pe mine, in fine, I keep it simple...Vezi cum sta treaba, dupa o vreme, relativa, ajungi intr-un punct in care intoarcerea in tara natala ar semana deja c-o alta emigrare. Si poate nu pentru ca ar fi mai greu acolo, ci pentru ca nu mai e asa de greu nici aici.

2 comentarii:

  1. Aha, deci e vina ta ca avem atata zapada!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca da. Ca altfel nu.mi explic. Parca sunt Murphy kid. Cand sa ma pun si eu pe.o treaba serioasa, sunt trasa inapoi. Sorry pt zapada!

      Ștergere