Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 14 ianuarie 2015

Ma bag si eu in seama, dar am o nelamurire. Am cautat pe google, dar nu mai avea, ca sa zic asa, adica n-am gasit nimic despre chestiunea acesta care ma framanta si pe care incerc sa o dezleg, desi nu cred ca am toate datele la mine. Fiti atenti. Vi s-a intamplat vreodata sa va amintiti deodata niste chestii pe care nu le-ati facut niciodata? Stiu suna cam bizar, dar nu e, ca n-am formulat eu cum trebuie. S-o iau altfel. Acum cateva saptamani ajung acasa de la munca. Stateam pe pat, mancam o portocala si ma uitam la emisiunea lui Banciu. Deodata, din senin adica, si fara vreo legatura cu emisiunea, iar cu portocala nici atat, imi vine in cap ca am facut la munca o mare, mare greseala cu o factura. Big mistake, no joke. Trebuie insa neaparat sa mentionez ca eu la munca nu realizasem chestia asta. Pana la acel flash, nu am banuit macar ca ceva ar fi fost in neregula cu factura mea. Nimic, nimic. Puteam sa traiesc forever cu impresia ca factura mea e bine. Ba, nici prin cap sa-mi treaca de ea, o factura ca oricare alta, n-am in cap facturi de obicei, nu ma gandesc niciodata la ele. Adica, pana mea, nu e bizar sa-ti aduci aminte chestii pe care nu le-ai facut?...In fine, ce s-a intamplat dupa nu mai conteaza chiar asa de tare, cert e ca ma pistona pe creier situatia, am mers a doua zi la munca, am marturisit...si intrebarea sefei a venit: "Dar cum ti-ai dat seama?" "Pur si simplu mi-am dat, asa, din senin". O fi crezut ca fac misto de ea. Buun, zic, nu e prima data cand mi se intampla sa-mi aduc aminte tot felul de chestii ca nuca-n perete...Numai cu ceva vreme mai inainte, tot asa, cu niste prajituri...In fine, cand credeam si eu ca sunt inzestrata supranatural se trezeste Bobi in weekend, sambata la prima ora, si-mi spune ca trebuie sa mearga pana la job ca a uitat ceva afara. "Ce-ti veni, ma?". Si a inceput sa-mi povesteasca cum statea el cu o seara inainte pe pat si se uita la un film si cand tocmai isi intindea oasele, asa, deodata, din senin, l-a fulgerat in creier ca un junghi, ca n-a bagat nus'ce inauntru, adica si-a amintit de-un lucru care nu s-a intamplat niciodata. Eu nu inteleg. Cum asa, eu nu stiu nimic despre nicio greseala, dar deodata, fara nicio legatura cu imprejurarile imediate, imi dau seama de ea, si se mai si dovedeste a fi adevarata...Voua vi s-a intamplat?...Ma rog, asta ma intereseaza mai putin, ce ma intereseaza pe mine e care-i chestia? Ce se intampla pe aici?...

21 de comentarii:

  1. Mi s.a intamplat si mi se intampla
    Mai rau e ca pot sa ma conectez oricand LA calculatorul de LA servici sa rezolv treburi
    Asa ca ma abtin din greu sa conectez :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine ca ai conexiunea acasa totusi, in caz de pop up din asta, poate fi buna :). Asta a fost o situatie de job, dar pop up-urile astea apar asa de nowhere si sunt despre te miri ce. Sunt funny. Stii ca atunci cand vorbesc unii despre ceva si se baga si unul in discutie spunand cu totul altceva de se uita toti la el zicandu-si de unde o fi aparut si asta?! :)

      Ștergere
  2. Se numeste " false memories " , care este cea mai mare problema pentru care martorii nu sunt de incredere in justitie. Tocmai a fost un caz semnificativ in Toronto http://metronews.ca/news/toronto/1259566/video-evidence-clears-toronto-man-accused-of-pushing-elderly-woman-down-stairs/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate fi un fel de false memory, dar nu la sensul in care iti creezi amintiri pe fapte care nu ti s-au intamplat niciodata (de exemplu, multe amintiri din copilarie nu stii daca sunt ale tale sau daca nu cumva au fost intamplari povestite de parinti despre care tu chiar incepi sa crezi ca le-ai trait, ba si sa ai amintiri despre ele). Pe mine ce ma incanta e ca apar parca de nowhere. Cred ca sunt niste chestii care au loc undeva la nivel subconstient. In timp ce eu greseam, nu eram constienta, dar subconstientul, pe baza unor semnale venite din rutina, stia ca altfel tr sa fac. Mi se par interesante pt ca desi par banale, au destula putere sa schimbe cursul unor intamplari din viata.

      Ștergere
    2. Dar nu ai scris nicaieri in articol ca amintirile ar fi fost reale, ca factura era intr-adevar gresita !
      In cazul asta, sunt simple amintiri. Subconstientul te trage de maneca din cand in cand. Atata tot.

      Ștergere
    3. Era gresita. Si Bobi chiar uitase chestia aia afara. Nu mi-am dat seama ca nu am scris. Totul se dovedise asa cum "ne imaginasem". Pe mine ce ma uimeste nu este atat daca e adevarat sau nu, cat cum naiba ti se nazare asa de ele dintr-o data, fara nicio legatura? Pentru ca eu nu stiam ca gresisem. Habar n-aveam. Cu siguranta e o chestie care tine de subconstient, dar pop up-urile alea ma uimesc pe mine. Nu e cine stie ce, doar ma intrebasem si eu asa care o fi explicatia? :)

      Ștergere
    4. Explicația e că funcționăm în mai multe universuri, uneori e bine, alteori e mai puțin bine. Faptul că ți-ai ”amintit” de acel lucru nu a putut fi decât benefic. Că momentul nu este cel mai bine ”ales” e partea a doua. Drumuri line! ;)

      Ștergere
    5. Sonia, suntem cateodata paraleli, asta asa e. :) Da, a fost bine ca mi-am amintit si chiar ma gandeam ce bine ar fi ca tot timpul sa se intample asa la orice greseala facuta. Spusesem in postare ceva despre niste prajituri...A fost cumva o situatie similara. Promisesem cuiva ca-i cumpar niste prajituri de la un anumit magazin. Uitasem insa complet de promisiunea mea, dar imi iesise din minte complet, cand tot, asa, deodata, pe nepusa masa, in dush (!) mi-am adus aminte. Era duminica seara. Mi-am zis, fuck, sa vezi ca e inchis la magazin, adio, ma fac de tot rahatul. Am sarit din baie sa verific programul magazinului si intamplarea fericita a fost ca era deschis pana la 9 seara. Daca flash-ul se intampla cu o singura ora mai tarziu, chiar ca era adio. O fi avand si creierul reminder-ul lui, cine stie :)

      Ștergere
  3. Nu ti se nazare ( doar ai impresia asta ),ci informatia e acolo ingropata in mintea ta ( in inconstient ) : o stii, dar nu esti constient de ea, habar n-ai.
    In stare de constienta normala, nu prea ai acces la informatia din inconstient, din cauza mintii rationale care ocupa tot spatiul, cum ar veni. Cand dormim , informatia din inconstient vine catre suprafata mintii sub forma de vise, dar exista o problema : inconstientul vorbeste in arhetipuri, pe care mintea le traduce in simboluri, senzatii si apoi in cuvinte. Problema e ca " traducerea asta" e prost facuta in majoritatea situatiilor, de unde si visele " de neanteles" atunci cand ne trezim ( pentru ca nu cunoastem limbajul archetipic. Junng a facut o treaba foarte buna in traducerea archetipurilor prin care se exprima inconstientul ).

    Din cand in cand, informatia din inconstient urca la suprafata mintii , chiar atunci cand suntem in stare de constienta ( treji ) . Daca subconstientul se nimereste sa faca o foarte buna traducere a archetipului care i-a fost livrat, atunci brusc ne pica fisa, ne amintim o informatie ( fara nici o legatura cu ceea ce faceam in momentul ala ). Exact cum ti-ai amintit tu despre factura aia gresita.
    Daca subconstientul nu reuseste sa traduca archetipul care i-a fost servit de inconstient, atunci avem parte de imagini sau ganduri fara sens, care de cele mai multe ori nici nu le observam in stare de constienta. E ceva similar cu atunci cand incerci sa adormi, esti intr-o stare intre somn si trezie si ti se deruleaza in fata ochilor imagini deformate sau fara sens logic. E aceeasi accesare a inconstientului, dar prost tradus de catre subconstient.

    Cand te observi prima oara astfel de treburi, esti cam confuz, pentru ca nu prea intelegi ce si cum. Daca incepi sa studiezi cum functioneaza mintea, se face imediat lumina.
    O alta cale de a-ti accesa informatia din inconstient, care este ascunsa fata de tine insati, este hipnoza regresiva corect facuta, sau autohipnoza. Sau accesarea constiintei, daca te tine si stii cum ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper sa nu-mi iau 'rosii' ... dar cred ca asta e unul dintre scopurile pentru care oamenii mediteaza ...sa se 'goleasca' mintea, adica sa opresti tot 'zgomotul' facut de mintea rationala, ca sa poti accesa lucruri din subconstient ( care sunt acolo dar tu nu ai habar).

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu iti iei rosii, insa meditatia, asa cum ne este ea predata de religiiel orientale, cai spirituale, new age, etc. este doar o modalitate de a complica la maximum lucrurile si a te indeparta de scopul meditatiei ( unificarea constiintei si accesarea ei ). Toate , abolut toate religiile, caile spirituale TE MINT si te duc pe cai gresite, ca sa nu iti atingi scopul ( si acuma puteti da cu rosii ).

    Nu mintea trebuieste golita, asa cum gresit sugereaza religiile orientale ( daca golesti mintea, rezulta ca devii decerebrat, te lipsesti de una din cele mai importante functii ale fiintei - gandirea ). In loc sa te lupti cu morile de vant incercand sa opresti procesul firesc al gandirii, e mai simplu sa dai de lucru subconstientului, sa-i dai ocupatie ( ca in realitate el blocheaza accesul la inconstient ) si exact asta face hipnoza : tine subconstientul ocupat, punandu-l sa-si imaginee Cai verzi pe pereti ( ca si cum ai da suzeta copilului , casa il opresti din urlat ).
    In timp ce subconstientul e ocupat cu asta, calea catre subconstient devine libera si poti intra sa eliberezi informatiile pe care le ascunzi fata de tine insati. Cand subconstientul e ocupat cu altceva, constati cu surprindere ca ... " mintea se opreste " de la sine, fara sa faci nici un efort pentru asta si nici macar nu e nevoie sa intri in autohipnoza ca sa obtii asta !

    Odata ce poti accesa inconstientul, poti in jumatate de ora ( daca stii cum sa faci ) sa unesti triada minte-spirit-suflet si astfel sa refaci constiinta. Practic, in 30 de minute, obtii ceea ce religiile si caile spirituale ne invata ca se obtine cu extrem de mult efort de-a lungul a n'spe mii de vieti si meditatii : unirea constiintei si eliberarea din lantul reancarnarilor . Incepi sa intelegi cum sta treaba ca tu esti creatorul universului, ca lumea asta e o iluzie creata de tine, eternitatea constiintei, iti reamintesti vietile anterioare and so on.
    Acuma, e cum ziceam : poti sa o iei pe scurtatura sau poti sa o iei pe calea intortocheata presarata cu enorm multa dezinformare si minciuna, a tehnicilor spirituale. Dar intotdeauna, intotdeauna, ceea ce este destinat maselor are cea mai proasta calitate si are atat de multa dezinfomare, incat sunt doar niste tzepe. Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No, io asa o explicatie-tampenie ca asta, n-am vazut de cand mi-s pe pamant!
      Multe idiotenii debiteaza cei ce cred ca sunt buricul pamantului!!!

      Ștergere
  6. Nah, pai ce sa zic ... have fun ! Da' te asigur ca o sa ai mai mult fun daca faci o vizita prin inconstient, ca sa afli cine esti .

    RăspundețiȘtergere
  7. Recunosc ca nici eu n.am prea priceput mare lucru, dar revin ca acum mi.e greu sa scriu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Fac un pic apel la simtul umorului, what the f**are you talking about? Tzipi, tu ai incercat chestiile astea? Stiti, ca exista tot felul de experimente, dar se zice "nu le incercati acasa". Mie mi.ar fi si frica sa umblu cu mintea prin alte emisfere. Poate nu ma mai intorc si nu tin neaparat. Mai in gluma, mai in serios, eu nu stiu despre ce se vb aici, asa ca mai bine doar ascult, ca sa zic asa. Chiar nu am nici cea mai vaga idee despre lucrurile astea si nu vreau sa vb degeaba. Ce gasesc fascinant e ca oricat de multe explicatii stiintifice s.ar oferi asupra functionarii mintii, nu pot fi suficiente ca sa o reduca la 0. Adica tot fascinanta ramane. Ca si cu Universul, Omul, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu umbli cu mintea prin nici o emisfera, nici pe coclauri, nici nu iti imaginezi balauri, ci pur si simplu te cunosti pe tine insuti.
      Te vizitezi, vezi cine esti si care-i faza. Inconstientul nu doarme niciodata, nu stie ce-i aia minciuna, spune intotdeauna adevarul si este depozitul tututor experientelor tale .Tot ce ti s-a intamplat, se intipareste in inconstient, ca informatia pe CD : important este sa stii cum sa accesezi CD-ul .

      N-ai cum sa nu te mai intorci, pentru ca nu pleci nicaieri. E ca si cum ai zice " eu nu ma uit in oglinda sa vad cum arat, ca poate nu o sa ma mai intorc niciodata din oglinda ". Eu nu incerc sa-miamintesc lectia invatat ieri, ca poate nu ma mai intorc inapoi din accesarea memoriei si raman blocata acolo.

      Oricine poate incerca sa se cunoasca pe sine insusi. E un intreg proces , dureaza, cere experimentari, dar asta cu accesarea inconstientului e primul pas.

      Ștergere
    2. K, zi.mi punctual ce trebuie sa fac si eu fac, apoi povestesc pe blog experienta.

      Ștergere
    3. Da' de ce vrei sa experimentezi ? Email me : tzipi_blog@yahoo.com

      Ștergere
    4. Ca sa inteleg mai bine ce zici. "Accesarea constiintei, daca te tine si stii cum" -eu nu stiu cum, dar de vreme ce scrii despre ele ma gandesc ca tu stii. De aceea te intrebam ce tr sa fac punctual pentru ca doar sa zici ca se poate, dar sa nu zici si ce se poate si cum se face, nu e decat jumatate de masura. Iar cei care nu stiu despre ce-i vorba nu inteleg nimic.
      Eu de exemplu n-am inteles iota din fraza asta a ta: "Incepi sa intelegi cum sta treaba ca tu esti creatorul universului, ca lumea asta e o iluzie creata de tine, eternitatea constiintei, iti reamintesti vietile anterioare and so on."..Dar eu am zis din start ca vreau sa povestesc pe blog, deci ce email sa trimit daca e secret?

      Ștergere
  9. Explicatia e mai simpla decat crezi . Multe lucruri le facem automat. Automatisme . Creierul nu le constientizeaza imediat ca in cazul lucrurilor noi la care te concentretezi . Ca sa iti fac o explicatie : acum 2 ani cand am inceput sa sofez imi aminteam fiecare gest pe care il faceam pe un drum, chiar le gandeam , anticipam , acum realizez ca am ajuns la munca si nu am dat atentie la ce fac . In schimb , sunt in stare , sa imi revina flash-uri cu ce am facut pe drum , in momentele de liniste . Alta varianta e sa te chinui sa iti aduci aminte daca ai facut ceva pe care l-ai facut cu adevarat . Dar pe are mintea ta refuza sa si-l aminteasca . Gen: am inchis usa garajului cand am plecat ? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, la ce-ai zis in final, m-am gandit si eu aseara. Incerc de multe sa-mi aduc aminte daca am inchis usa, sau am stins aragazul etc., si nu-mi aduc aminte. Si faza tare se poate intampla sa nu faci chestiile astea si, deodata, sa-ti dai seama ca nu le-ai facut. Da, e vb de automatisme, exact cam ce ziceam mai sus, cu o parte a creierului probabil care e obisnuita cu rutina. Cand respectiva chestie nu se mai intampla intocmai, da semnalul, dar nu tot timpul, ci random. Ca si cu factura mea. Eu imi fac facturile urmarind anumite proceduri. Chiar daca facturile se schimba, procedurile raman aceleasi, iar creierul le internalizeaza pana devin automatisme. Fara indoiala ca exista explicatii stiintifice despre acest comportament al creierului, dar tr sa il mai studiez si eu ca nu ma prea pricep cum ziceam mai sus. Si tot cum ziceam in commentul de mai sus, e bine ca exista explicatii stiintifice pentru orice si as vrea sa se ajunga pana intr-acolo incat absolut oricarui lucru materiar si imaterial sa-i fie explicata sursa in mod stiintific. Dar faptul ca au explicatie stiintifica nu le face mai putin wonder, dimpotriva.

      Ștergere