Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 29 decembrie 2014

Sa va povestesc cum m-am apucat de cusut. Am vorbit ieri cu matusa-mea pe Skype si din vorba in vorba despre toate cele, a ajuns sa-mi arate ca babele albumele de fotografii din tinerete, toate crosetele si goblenurile ei din casa. Acum, si eu o intaratam ca-mi dadea idei, cu atat mai mult cu cat ma aflu in vacanta, vorba vine, adica nu ma duc la munca mai precis, si ca sa n-o mai frec aiurea, am zis sa ma apuc de lucru manual...L-am trezit pe Bobi din somn si i-am zis sa ma duca la Walmart. Stiam ca acolo au panze din astea gaurite ca vazusem anul trecut cand ma apucasem de impletit. Sau acum doi ani, nici eu nu mai stiu. Ca am inceput un fular rosu candva, in 1900 toamna, si nu l-am terminat nici acum. E mult de munca la el. In cel mai fericit caz, nici asta nu cred ca va dura mai mult. La Walmart nu aveau decat doua modele. Acesta pe care l-am luat si eu, care nu pot sa zic ca-mi place prea mult, dar fie, si mai era doar unul cu niste lupi care urlau in pustiul noptii, ca tot scriam si mai jos, dar nu mi-a placut nici atat pentru ca trebuia lucrat numai cu nuante de gri, ceea ce nu e prea potrivit pentru starea mea de spirit in vacanta.
Nu cunosteam nimic despre goblenuri, si am crezut ca acesta pe care l-am luat e stamped, adica are imiginea imprimata pe panza si eu doar vin si impung cu acul in ea, adica un fel de carte de colorat. Dar mi-am zis, daca tot nu stiu nimic si sunt doar in proces de initiere in tainele cusutului, e mai sigur ca invat asa. Sau macar ca incep. Caci n-am observat scris pe ambalaj cu litere de-o schioapa "Counted", si cand am ajuns acasa si am vazut puzderia aia de reguli, ate, numere, culori, griduri si toate celelalte, am vrut sa ma las pagubasa inainte de-a ma apuca. Dar cred ca sunt foarte talentata din nastere de-am reusit pana la urma sa incep labuta trandafirului. Mi-a luat cateva ore bune, lessons de pe YouTube included. Apropo de ce ziceam mai sus, ca am luat la mana ce-am gasit in magazin fara a tine cont daca e sau nu ceea ce cautam eu, asumand ca e. Asta e o problema cu care ma confrunt foarte des. Ma arunc ca fata mare la maritis si apoi regret. Ma rog, aseara n-am regretat, dar zic asa, ca idee...
In fine, va voi tine la curent cu progresul lucrarii, daca va mai progresa si nu va intra in recesiune. Promit ca peste zece ani vi-l arat ori terminat, ori tot asa, dar vreau sa scriu altceva ca mi-a dat matusa-mea o idee. Vorbeam ieri, cum ziceam, si aratandu-mi ea niste crosete decorative foarte frumoase, i le-as fi luat acasa daca eram acolo, mi-a zis intristata ca lumea spune despre ele ca nu se mai poarta. Lumea se duce la Ikea si-si iau chestii care le plac mai mult. Pai nu stiu ce-i frumos matusa, si apoi ce-ti pasa ca nu se mai poarta?! Inteleg ca nu-ti mai pui mileul pe televizor, dar asta nu e mileu. E o lucrare manuala migalita cu rafinament. Asculta la mine ce-ti spun. Aia de le refuza doar pentru ca nu se mai poarta, fara a se intreba daca le place sau nu, sunt oameni cu minte scoasa la banda rulanta. Exact ca lucrurile alea de si le cumpara din Ikea. Nu vreau acum insa sa cad in extrema cealalta. Daca omului ii plac prosoapele de la Ikea, nothing wrong. Dar sa-i placa, sa le judece cu mintea lui, daca ma intelegi ce vreau sa zic. Sa nu intelegi ca sunt impotriva mainstream, nici pe departe. Doar ma refer si tin cont si de ce-mi place mie, nu numai de ce le place altora. Cateodata le combin, alta data ma inspir, alta data selectez, adopt, disting, ma disting...
Ca sa intelegi mai bine, iti ziceam ca nu sunt impotriva mainstream, ba ii vad pe cei care sunt impotriva mainstream doar pentru ca e mainstream la fel de maniaci ca cei care se duc cu valul doar pentru ca e valul nou. Ca sa dau un exemplu din cealalta extrema, uita-te si la Craciun, ca tot vazusem niste comentarii pe facebook. Sunt unii care asa il blesteama de n-ai vazut. Cum ca te-apuci de cumparat cu turma, cum ca e spalare de creiere mici, ia hai sictir, frate, sorry, daca mie imi place sa cumpar, sa fac cadouri, sa ma inghesui prin magazine, what's your f***ing problem? Daca tie nu-ti place, stai acasa, ca nu te obliga nimeni sa iesi din casa si nici sa te uiti la altii. Adica, intelegi, e un fel de cearta intre chiori. Caci oricum, astfel se ajunge ca si cei de-l blesteama doar si numai ca sa se dea diferiti si inteligenti, si cei care se arunca claie peste gramada pe rafturile magazinelor cica for Christ's sake, sa nu fie mai breji. Oameni cu serioase ticuri nervoase...
...Ca e mainstream sau nu, ca e hipstereala sau nu, ca e old fashion sau nu, eu am o filosofie foarte simpla care ma ajuta sa supravietuiesc fara ca toate aceste curente sa-mi dea vreodata dureri de cap. Nu-mi doresc sa ies din turma, mie imi place in turma, sa behai cu totii laolalta, nu vreau sa fiu oaie neagra, cum nu vreau sa fiu nici oaie alba. Vreau sa fiu o oaie colorata. Intr-o turma de oi colorate.
PS: Sa nu credeti ca goblenul meu nu se mai poarta, fi-v-ar moda sa va fie. Tocmai am citit un articol ca de cand cu criza asta mondiala, englezii, cei tineri, nu pensionarii cum v-ati fi gandit, s-au apucat iar de cusut. I-a impins nevoia. Sa se intoarca la old fashion. Sa-l scuture de praf si cine stie, poate sa-l faca mainstream!

7 comentarii:

  1. Am eu unul de-ala pictat pe panza. daca vrei ti-l cadonez ca mie imi plac de-alea counted ca al tau ca e ca un puzzle si cere ceva atentie adica tot folosesti putin creier cand il faci nu ca asta cum bine-ai spus ca-i ca o carte de colorat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, dar nu-mi mai trebuie acum, am trecut direct la next level. Dupa cum ziceam cred ca sunt talentata din nastere. Dar se pare ca tot din nastere sunt talentata sa vorbesc despre cum fac eu o treaba mai mult decat efectiv o fac.

      Ștergere
  2. La lista cu emigrantii canadieni n-o ai pe "Tzipi", pai, se poate?

    Succes la goblenarit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fata , esti mare ! Si pe mine ma tenta sa ma apuc de "cruciulite romanesti " numa ca nu stiu cum se face dar nu ajung sa mai si cumpar ce imi trebuie . Sincera sa fiu nu stiu cand as mai avea timp de ele dar ideea chiar mi s-ar parea faina :) . La magazine favorite , dupa Sephora (de care sunt indragotita de peste 15 ani ) , Bulk Barn mai adaug si Michaels . Magazinul asta e de vis .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand am citit prima data comm am crezut ca scrii ca la Sephora, Bulk Barn si Michaels sunt goblenuri :))). Si ma gandeam ce sa caute goblenurile la Bulk Barn? Chiar asa, oare unde gasesc mai acatarii, ca la Walmart am fost pentru ca stiam ca acolo au, dar nu-s prea faine. Intreb de curiozitate ca asa cum zici si tu, n-as avea nici eu timp de ele. Pe asta poate-l gat pana mor.

      Ștergere
  4. Là michaels . Acolo e n paradis ☺

    RăspundețiȘtergere