Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 31 decembrie 2014

De cand am mai imbatranit si timpul a inceput sa se grabeasca, ma surprind ca am ajuns iar in seara de Revelion. Ma gandeam dimineata ca in anii cand eram acasa la ai mei, copila mica, maica-mea statea pana tarziu si facea prajituri, mai multe feluri de prajituri, si tot felul de mancaruri de sezon. Era o pregateala care spargea monotonia celorlalte zile la fel. De aici poate si impresia ca pe vremuri simtea lumea altfel sarbatorile. Ca se ocupau de ele. Eu ce sa simt cand n-am facut nimic? Dar nimic, nada. Simt un gol in stomac. Dar, pe de alta parte e bine, nu trebuie sa ne indopam prea tare, pentru ca diseara ne ducem la o petrecere gata organizata bine-mersi si sa avem loc la masa (sic). Deci asta ziceam, daca nu faci cumva ziua sa fie altfel, nici nu ai cum sa o simti altfel. Ca ele la o adica nu difera una de alta. Vin si se duc cum rasare si apune Soarele. Nu zic acum ca trebuie sa stai musai in bucatarie, era doar un peregrinaj inapoi catre cele sfinte din trecut, dar eu imi zic ca trebuie sa-mi insemn cumva zilele, sa nu le las asa cum vin, ca sa ma pot bucura de ele. Nu neaparat ca sa nu le uit, caci asta va veni de la sine, ci sa le simt, sa le traiesc cu toata constiinta, nu ca si cum as dormi in papuci, ziua in amiaza mare, la propriu...
Am vrut sa scriu si mai demult despre o chestie in legatura cu ce spuneam mai sus, dar nu am putut pentru ca nu stiam cuvintele in care sa ma exprim. Serios, nici acum nu stiu in romana, dar am gasit un cuvant in engleza si il voi folosi pentru ca reflecta cel mai bine maniera prin care as putea eu sa-mi insemn zilele. Treaba interesanta, care nu da dovada decat de intelepciunea mea elaborata, e ca aceasta maniera a fost teoretizata de mine pentru mine ca urmare a propriilor mele experiente de zi cu zi, nestiind ca de fapt exista o intreaga teorie in jurul ei. Eu nu stiam doar cum sa-i spun cu cuvintele mele ca sa ma inteleaga si lumea, ca eu pentru mine intelegeam prea bine. Dar i se spune mindfulness. Si este chiar o practica de meditatie si un pilon in buddhism. Stai ca nu sunt chiar atat de departe dusa. Nu m-am apucat nici de meditat, nici de incantatii. Doar ma gandeam asa, ca stil de viata. Se refera la deschiderea constiintei catre emotiile, gandurile si senzatiile care au loc in timpul prezent. Mai cu cuvintele mele, sa traiesc tot ce mi se intampla acum cu constiinta treaza. Cum ii ziceam aseara lui Bobi cand ne uitam la un film. Bobescule, daca acum ai fi mort, n-ai mai putea manca chipsuri. Nu intoarceti ochii peste cap pentru ca mie personal nu mi se un lucru usor. Cele mai multe momente de peste zi, noi le traim intr-o stare de semiconstiinta. Adica suntem treji, dar nu prea dam atentie la detalii. Ajungand astfel ca seara, cand ne asternem capul pe perna sa nu ne mai aducem aminte nimic din ce-am trait. Si e normal ca nu ne mai aducem aminte nimic. Pentru ca n-am trait nimic. Ba si mai mult, ajungem sa ne spunem ca viata noastra nu e interesanta, ca nu e nimic interesant de vorbit despre ea, ca e plictisitoare si lipsita de farmec. Pentru ca asteptam doar ca evenimente mari sau tragedii s-o zguduie. Cand ea nu poate fi decat cea mai interesanta, pentru ca nici din pacate, nici din fericire, pe-a altuia n-o avem, mai captivanta decat a tuturor cum ziceam, ca numai atat avem si pentru o singura data. Si aici nu e vorba numai de cate plaje in Barbados am vazut, caci in mintea unora doar asta face viata demna de vreo atentie, ci de tot, de absolut tot ce ni se intampla, in fiecare zi, in fiecare minut, secunda de secunda...pe care la sfarsitul acestei nopti le vom numara invers ca sa pupam de ramas bun anul care tocmai trece si sa primim cu reverenta pe cel in care pasim. Cu dreptul fiecare va ordon. Va urez un an imbelsugat si sa nu uitam ca 2014 nu se mai intoarce never ever. La fel si 2015. Doar o data trece pe la noi. Sa ne trezim mintile si sufletele si sa nu-l neglijam cat sta pe-aici! Caci viata, ca si zilele, nu tine cont de noi daca noi nu tinem cont de ea. E frumoasa si daca asa ne-o facem! Asa cred ca vom fi fericiti! Nu toti, doar cei care tin cont de intelepciunile gurului Mowgli. Ma doare si capul de atata meditatie. V-am pupat cu drag. Let's party tonight!!!!
La multi ani 2015! Romanilor din Romania, putin mai inainte ca ei incep petrecerea mai devreme!

5 comentarii:

  1. "daca nu faci cumva ziua sa fie altfel, nici nu ai cum sa o simti altfel"
    Ai dreptate - depinde de noi sa transformam ordinarul in extraordinar - La multi ani copii !

    RăspundețiȘtergere
  2. "La multi ani!' si distractie placuta diseara.

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani cu multe impliniri (marete)!

    RăspundețiȘtergere
  4. La mulți ani fericiți!
    Multe realizări, Multă sănătate și toate cele bune sa se adune la voi.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani si voua! Sa cresteti mari! :)

    RăspundețiȘtergere