Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 19 octombrie 2014

Din punct de vedere spiritual, oaza intruchipeaza refugiul. Suprimarea realitatii supuse adversitatilor sau macar rutinei si stramutarea ei intr-un spatiu si timp diferite. Se spune ca atunci cand visezi o oaza, ai nevoie de o vacanta. Iar atunci cand ajungi intr-o oaza, esti in vacanta. Realitatea de zi cu zi, prin practicarea indelungata a acelorasi obisnuinte, precum munca, dusul la cumparaturi, spalarea hainelor si toate celelalte pe care omul le face pentru a-si asigura supravietuirea desertifica, ajunge intr-un final sa suga vigoarea si invariabil duce la dorinta de a schimba decorul. Sa inteleg cumva ca omul se refugiaza in oaze ca sa-si recapete vigoarea pentru continuarea ulterioara a aceleiasi abrutizante rutine? Si asta. Dar exista un secret care face ca oaza sa insemne mult mai mult decat atat. Iar recapatarea vigorii vine tocmai ca urmare a descoperirii acestui secret. Trairea momentului. Cand am ajuns in Jamaica, in prima zi, nu-mi puteam deconecta gandurile de la realitatea vietii pe care o stiam in mod obisnuit. Ma tot gandeam ca timpul e scurt, ca va trece repede, ca o saptamana nu inseamna nimic, ca ce sens are, ca ma voi intoarce imediat la aceeasi rutina, eram pe undeva mai mult trista decat fericita...fizic eram in oaza, mental insa, absolut deloc. Dar am inteles imediat unde era problema, pentru ca oamenii locului au tinut sa-mi explice, culmea, fara niciun cuvint, moment in care am rupt orice legatura si am inceput sa ma implic total in ceea ce se intampla acolo, traind fiecare clipa pentru ea insasi si nu gandidu-ma la ea. Din acel moment, nu a mai existat timp. Daca ar fi sa merg cu asocierile mai departe si trebuie sa merg, tot pe linie spirituala, asa cum am inceput si asa cum am inteles de la oamenii care traiesc acolo, viata noastra-i o oaza. Inainte de ea si dupa ea e desert.
Am vrut neaparat sa scriu lucrurile acestea inca de la inceput, inainte de orice altceva, ca n-am avut timp sa descarc poze, deoarece exprima cel mai bine sentimentul cu care m-am intors. Nerozia traiului zilnic prin angoase create de conexiunea cu desertaciunile si uitarea implicita a momentului, a frumusetii naturale care ni s-a dat.
Aceasta este filosofia exprimata cel mai bine de Bob Marley care e Dumnezeu in Jamaica.

Un comentariu:

  1. Welcome back! :)
    E buna si rutina asta la ceva ....te tine conectat....bine,acum ar fi de preferat sa nu abuzam de ea :D
    Si btw...banuiesc ca iti dai seama ca asteptam pozele :D

    RăspundețiȘtergere