Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 8 iunie 2014

Pastrand proportiile acolo unde se cuvine, sunt in ultima vreme ca un condeier in fata paginii albe. Ma uit in ea ca in hau. N-am nicio idee, nici o furnicatura de degete, trec zilele pe langa mine fara niciun rand. Si nu e ca si cum mi-ar placea, dar n-am ce face. E mai puternic blancul decat dorinta mea de a poseda blancul. Inainte eram mai jucausa, acum parca m-am epuizat. Dar acum ca sunt singura acasa, ma bucur nespus. Ma cert cu Bobi de la calcultor ca eu nu pot sa scriu in voie decat pe PC, iar el sta la "jiocurile" lui tot pe PC. Monopolizeaza calculatorul, nu-i pasa ca si eu am nevoie, cand ii zic nu ma aude, ma trimite sa stau pe tableta si cand ma duc, vine si mi-o ia ca sa citeasca stirile. Ca sa nu mai zic ca e fix tableta mea. I-am zis sa-si cumpere, sa nu mai puna mana pe a mea, dar nu vrea, ca cica nu-i trebuie. Pffff...Si cum sa nu ma bucur cand pleaca de acasa si imi raman mie toate jucariile!!! Nici nu stiu pe care sa pun prima data mana, asa de tare ma bucur. Mai ales ca de ieri am trecut pe Bell. Pe Primus i-am bagat in ma-sa.
In lipsa de idei inchegate, cersind ingaduinta tuturor, voi arunca aici niste cuvinte desirate, ca pofta mai vine si mancand, mi-as dori sa fie ca niste petale de flori, dar nu-s nimic. Macar ca un cantec pentru prieteni. Dar cum voce n-am, macar sa ma lalai. Nu stiu ce am facut saptamana trecuta. Trece saptamana asa. Pac. Si cum ii ziceam ieri prietenei mele, nu stiu daca din fericire sau din pacate. Cum o fi ca nu conteaza. Plus ca n-am avut o stare interioara prea precisa. Eram cam trista, va rog sa-mi respectati tristetea, nu ca ar fi existat si rationament in care sa fi fost infipta, dar mi se mai intampla. Tot timpul am fost o labila si nu e ca si cum ma laud acum. E ca si cum vreau sa fac ceva si nu stiu ce. Ca paradoxal n-am chef. Am fost putin sedata de tristete, dar sa nu-i mai zic tristete, as vrea totusi sa imi pastrez doza de tristete pentru cand oi muri, mai melancolica asa, si singura tresarire am avut-o cand am vazut pe strada un salcam. Era roz si picura roua din el. Si eu am scos telefonul din rucsac si i-am facut o poza. Foarte bine. O am in telefon. I-am aratat-o si colegei mele ca nu stiam cum ii zice in engleza. Acacia. Dar nici ea nu stia. Stia doar ca atunci cand era mica ii manca florile ca erau dulci. Ca si mine. N-am nimic in cap in afara de o melancolie care ma ciupeste din cand in cand ca tantarii si ma scarpin cate-o saptamana ca astia canadezi fac bubele mai mari, sunt mai veninosi. Ati vazut poza de mai jos cu parcul ala inverzit? Foarte frumos. Si mie mi-a placut. Dar ce-am uitat sa va spun e ca era plin de tantari. Si aveau toalete departe. Si cand m-am dus in tufis m-a agatat unul de picior de m-am scarpinat o saptamana si inca ma mai scarpin. Azi dimineata, ma imbracasem cu pantalonii sa ma duc pana la biblioteca pentru ca e acolo un bulgare de zapada. Ca tot am inceput sa ascult si colinde. Alea erau florile mele preferate cand eram mica. Azi nu stiu daca mai sunt, dar au ramas simpatice in mintea mea si imi produc o oaresce tulburare, ca un desert, cand le vad. Ca un desert, nu ca un deşert, ca nu-s atat de dusa. Am vrut sa le pozez ieri. Ma duceam cu Bobi la magazin si am trecut pe langa copac si i-am zis cand ne intoarcem sa opreasca la popas. Dar a uitat. Mi-a zis razand ca-i pare rau. De ca si cum l-as crede. Nu e ca si cum nu-i depistez ironiile. Ne-am dus ieri la un magazin care se numeste SuperStore, unde noi nu prea mergem ca nu e deloc in drumul nostru si nu ne-a intrat in obisnuinta, dar ne-am dus pentru ca auzise Bobi ca acolo s-ar gasi seminte kosher. Nu stiu de ce ii trebuie, dar nici nu l-am intrebat, doar m-am dus cu el. Am gasit o branza cu cranberries. Si mi-am cumparat si alimentele mele preferate. Orez cu lapte. Imi place orezul ala cu chimicale din magazin. Eu mi-am facut acasa, dar nu a iesit ca ala din magazin. Am orez care se pastreaza bob cu bob, iar mie imi trebuie din ala de se stalceste ca budinca. As putea sa va arat stocurile mele de orez cu lapte, ca altceva ce sa va arat?. Alta chestie pe care am facut-o saptamana trecuta e ca mi-am cumparat inelus. Exact asa. Inelus. Ineluuuuss...vorba lunga a lui Bobi cand i-am aratat nota de plata. Si nu numai inelus, dar si cercelus, si mai multe chestii. Cred ca am intrat in saptamana modei. Ca altii in a chioara. Mi-am luat inelus cu piatra turquaz. Mi s-a parut ca s-ar potrivi cu starea mea de spirit insulara pe termen lung. Ce-am mai facut saptamana trecuta? Mi-e foarte greu sa-mi aduc aminte. Daca nu as sti ca a trecut fara ca nimic excitant sa se intample, m-as speria ca am amnezie de nu mai tin minte mai nimic. Dar nu, acum scriu aceste randuri si intre timp le si citesc, si imi dau seama printre aceste randuri de care nu incetez sa ma minunez de o chestie. Chestia este foarte interesanta, cel mai interesant din ce am aberat pana aici. M-am mai gandit o data, ba chiar de mai multe ori. Ba chiar si la dus...dar ziii odataaaa! Viata asta asa simpla. Aoleu, mda, foarte interesant. Liniara, ca sa zic mai bine, urcusuri si coborasuri deloc proeminente, parca perfect adaptata spatial, n-o disturba mari tristeti, din cand in cand labilitatile mele vremelnice, dar astea nu se pun, nici fericiri prea mari nu am in afara de cele pentru sotul meu (cand nu sta la calculator), pentru ziua de azi, n-as putea sa zic de ce, dar ma rog, o bifez asa, din astea, tot simple, nici dorinte n-am prea mari, de aceea nici invidii, talentele nu ma chinuie, bani n-am, dar nici dorul nu li-l duc, nu da nimic pe-afara, ca sa nu mai lungesc vorba, sunt o mediocra. Dar mie imi convine oarecum ca sunt o mediocra pentru ca astora ca mine li se permit multe, poate cele mai multe. Doar ca din toate cate putin. Ca daca tot traim mediocri macar sa nu murim prosti.

4 comentarii:

  1. Zic si eu asa... ce-ar fi sa aveti 2 PC -uri? sau un laptop pe langa PC :) Un laptop decent e vorba aia la pret de tableta de fite.

    Multa bafta cu B(h)ell ca problemele cu ei depind de cat noroc aveti. Ma refer la 'greseli' pe factura sau 'uitatul' sa va ia in considerare cand veti vrea sa plecati de la ei. Sint curios de-o treaba, tinand cont ce Bell face credit check la orice nou cont, ma intreb daca o sa va apara vreun hit cand va veti verifica credit score-ul.

    Apropos inelusul e din otel sau argint? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laptop am, dar ambii vrem la PC. Bell ne va trage scorul in jos, evident. Cel mai interesant lucru care s.a intamplat de fapt sapt aceasta a fost discutia lui Bobi cu cei de la Primus. A stat o ora in tel ca avea chef de glume si a cerut sa vb cu toti. A zis ca daca tot renunta, sa se "imprieteneasca" cu toata lumea. Eu nu pot sa fac chestii din astea, dar lui ii place sa vb cu omanii de la customer service. Inelusul e cat se poate de veritabil, ca la otel fac alergie. Fara gluma, ma umplu de bube. Am sangele fin, cum ar veni. De aceea ma si iubesc tantarii.

      Ștergere
  2. eu trebuie sa vad neaparat inelusul si cercelusul si altele dobandite in saptamana modei asa ca fa mataluta bine si ia o curba pe la mine in urmatoarea saptamana liniara sau chiar in seara asta la fel de liniara. ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ti le-as arata, dar inca n-au venit. Ca le-am comandat online. A venit doar o singura chestie. Un pandantiv. Arata foarte...cum sa-i zic...Rotund si cu niste semne. Da, acestea sunt achizitiile mele in saptamana modei, adica a acelor momente in care de plictiseala nu stii pe ce sa mai pui mana. Doar ca aceeasi plictiseala ma va determina sa ma plictisesc si de ele. Dupa o saptamana ca aceasta, acum imi vine sa rad. Sapt viitoare, apropo de invitatie, ca acum imi astept barbatul sa vina de la pescuit. Nu m-am mai dus cu el, ca mi s-a luat si de pescareala.

      Ștergere