Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

marți, 24 iunie 2014

Incep prin a ma lauda si a zice ca m-am tinut de cuvant. De-o saptamana m-am lasat de fumat. De patru zile, dar am zis sa fiu ingaduitoare cu mine. Am mai avut astfel de tentative, dar niciodata nu a fost ca acum. Bine, e adevarat ca de fiecare data am zis la fel, dar acum chiar este altfel. Ca sa povestesc un pic din experientele mele de proaspat nefumator, poate intereseaza pe cineva, m-am gandit eu in felul urmator: daca iau mouse-ul in gura si incep sa-l sug sau, nu stiu, camera asta video de pe masa si o bag in gura, e stupid, nu? Adica as parea putin ca am sisi la boneta. Eh, de ce ar fi fumatul mai putin stupid avand in vedere ca gestul in sine seamna perfect cu cele descrise mai sus? Deci nu e nimic interesant, e doar adictie. Acum ca m-am lasat de-o saptamana am sentimentul ca am inceput o viata noua. Am inceput sa mananc pepeni, cirese si multe alte fructe din astea. Zic eu asa, dar nu glumesc deloc, zarurile au fost deja aruncate, nu ma mai intorc din drum nici macar pentru una pentru ca dupa ce te-ai lasat de fumat, sa te abtii la a doua tigara e mai greu decat sa te abtii de la prima. Asa am citit eu pe internet. Apoi, m-am laudat unui amic si mi-a zis ca el s-a lasat cu ajutorul unei carti, nu stiu cum se cheama si nici nu ma intereseaza ca nu ma apuc acum sa citesc carti tehnice, dar mi-a zis o idee foarte buna, cum ca exprimarea acesta, "renunt la fumat" este eronata, ca in definitiv nu renunti la nimic, dimpotriva, ai numai de castigat. Poate nu mare lucru, dar macar mai multi ani la pensie, bani, timp si distractie. Pe toate le pot justifica, dar n-are rost ca teoria chibritului o stie toata lumea. Acum, pe mine in continuare nu m-ar deranja daca s-ar intampla doar ocazional, dar, eu n-am reusit niciodata asa. Totul sau nimic, asa functioneaza la mine. Dar nu vreau sa mai vorbesc despre asta pentru ca vorbind e semn ca ma gandesc inca si vreau ca si gandurile acestea sa le stalcesc ca pe tigari sub talpa. Gata, am incheiat discutia si subiectul.

Ok, si acum ca v-am dat niste lectii din experienta mea de nefumator, as vrea sa va dau niste lectii intr-un domeniu mult mai generos si de interes popular. Eu merg acum spre patru ani de cand am plecat din Romania in Canada. E ca si acum m-as apropia de o absolvire avand in vedere ca as fi putut sa termin o facultate intre timp. A fost ca o facultate, practica mai mult, din care am extras seva intelepciunii mele cu care pe acest blog va las de fiecare data masca. Acest blog este ca un fel de lucrare de doctorat. Dar ca sa termin cu prostiile, ziceam asa, ca daca acum ar veni la mine cineva si m-ar intreba, ca la un examen: "noi abia am aterizat, stiu ca esti de ceva vreme pe aici, sfatuieste-ne si pe noi ce-ar trebui sa facem ca sa ne fie bine?"...M-as bloca intratat incat mi s-ar parea ca aceasta este cea mai grea intrebare care ar fi putut sa-mi pice. N-as sti ce sa le spun. Chiar nu as sti ce sa le spun. Mie tot ce a fost (si este in continuare), cu bune si rele, mi-a parut o experienta atat de personala incat si daca as fi eu in locul celor care, sa presupunem, m-ar intreba, nu as sti ce sa-mi zic mie. In afara de chestii din alea de ghid, pe care oricand le poate gasi oricine pe internet, ca te duci la banca si-ti faci card visa sau iti iei SIN ca trebuie daca iti cauti job, HST e 13 % in Ontario sau daca te doare gatul te duci la Walk-in-Clinic, ca trebuie sa vorbesti cat mai bine engleza, chestii din astea si cam atat, dar nu as fi in stare sa ofer nimanui absolut nicio directie. Pare ca in cei aproape patru ani de absolvirea carora ma apropii nu am invatat nimic. Dar sa stiti ca am zis totul, chiar daca pare ca n-am zis nimic. As fi putut sa inchei postare cu fraza asta si era ok.
Le-as zice totusi niste lucruri, dar nu ca pasi de conduita obligatorie, ci ca fapt divers asa, la o tigara, pardon, la o vorba, daca tot am sta de vorba, sa nu ramana daca nu le place. Sa ramana doar daca le place si daca inteleg si accepta deschis lucrurile asa cum sunt: bine pe cele bune si tot asa. Si asta fara sa aiba vreo legatura cu cat de greu le poate fi la un moment dat. Poate sa-ti fie greu si dupa 10 ani, dupa ce 8 a fost ok. Ca situatiile se schimba in viata. Dar daca nu le place si pace, eu zic ca n-are rost sa isi puna viata in stand by, just to buy more time cum zice englezul, folosind cea mai parsiva metoda de amagire a timpului: eu oricum vreau sa ma intorc (presupunand ca aceasta le e directia). Nu-i decat o sabie cu doua taisuri. Daca tot vrea sa se intoarca, ce rost are sa mai ramana? Viata e scurta. Daca exista o solutie mai buna, orice ar presupune asta, ar fi si pacat sa-si piarda timpul si sa-si osandeasca zilele prin Canada. Dar daca nu are o solutie mai buna, atunci sa se obinuiasca cu ideea ca a ales totusi cea mai buna solutie macar din cele pe care le avea. Si sa-si concentreze energia pe aceasta si nu pe la un moment dat, undeva, pierzand, in felul acesta, momente prezente din vedere. Fara ca asta sa excluda ca odata si odata chiar sa se intoarca sau sa se duca in alta parte, dar nu vad sensul la a se gandi tot timpul la asta, de parca altceva cu care sa-si ocupe mintea n-ar mai exista. Aici nu intra in discutie cei care stau o perioada pentru ca au un scop si stiu asta de la inceput, ci acei care folosesc acest tertip de cumparare a timpului doar ca sa-si justifice deceptiile pe care le traiesc constant din motivul acesta, daca acesta este motivul.
Apoi, as mai spune sa nu astepte nimic de la nimeni, sa nu astepte niciun ajutor. Ajutorul este ca respectul. Se castiga, nu se cere. Am zis doar sa nu-l astepte, nu sa nu-l primeasca.
Si in final, ca o sa petreaca cel mai mult timp in compania lor personala, viata e mai insulara pe aici, prin urmare pe ei se vor cunoaste cel mai bine, sa cultive aceasta relatie si sa-i lase pe toti ceilalti in plata lor. Ca examenul acesta nu se da in fata nimanui. Nici macar nu exista vreun examen.

6 comentarii:

  1. Cautam un rezumat atat de sincer...multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sal Lili Ana. Da, cam atat am putut :). Ideea e ca nu prea exista nicio reteta. Sa ai o zi faina!

      Ștergere
  2. Felicitari! sper ca intr-o zi sa reusesc si eu sa ma las de fumat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce am scris mai sus sunt evident arogante de nefumator :). Am si din astea mai nou. Dar chiar am luat decizia. Mi.a zis cineva ca niciodata nu te lasi, doar te abtii. OK, am decis sa ma abtin.

      Ștergere
    2. M-am lasat de vreo cinci ori, cate un an, apoi era de ajuns sa aprind o tigara care "nu se punea". Acum am reusit, motivul final si decisiv a fost legat de sanatate.Succes!!!

      Ștergere
    3. Sal Ioana. Bravo ca ai reusit. Si eu t din motivul acesta vreau sa reusesc in primul rand.

      Ștergere