Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 14 iunie 2014

Dimineata a facut Bobi un research si a vazut ca noua ne-au fost trimise acasa cartile alea din care trebuie sa studiezi pentru cetatenie, din aprilie cica ne-au fost trimise, dar la noi inca nu a ajuns nimic. Or, daca ma gandesc mai bine, cred ca au ajuns si pe noi ne-au indus in deruta pentru ca ne-a venit o data de la posta o foaie sa ne prezentam la oficiu, dar noi ne prezentasem cu o zi inainte cu o alta foaie, ca trebuia sa ridic eu o carte de conta pe care o comandasem de pe Amazon, si am crezut ca e acelasi lucru si nu ne-am mai dus si a doua zi. Bine, nu stiu daca intr-adevar asa a fost, e doar presupozitia mea preliminara, trebuie sa adancim cercetarile si sa investigam mai in amanunt pana dam de ruta cartilor ratacite.
In alta ordine de idei, azi am vrut sa ma trag cu bicicleta. La noi, la Moldavish, asa se zice. Te tragi cu bicicleta, sau cu masina, in ultima instanta si cu calul. Dar, cand sa dau la pompa, ca rotile erau atrofiate, una cu podeaua, de cand n-au mai dat si ele o tura, am vazut ca pompa mea nu trage sau nu sufla, cum sa zic mai bine? C'est foutu, vorba francezului. Asa ca acum trebuie sa ma tarai pana la Canadian Tire sa-mi iau pompa noua. Daca stiam ca e atat de lucru, nici nu ma mai apucam. Adevarul e ca m-am si chinuit mult. Am scos pompa din debara, pana am dat de ea, mi-a luat ceva ca intrase prin papuci, apoi am sters bicicleta de praf, si de bicicleta mi-a fost greu sa dau, as putea sa spun ca era in pamant, sedimentata.
Dar si in alta ordine de idei, ca sa ajung totusi si la subiect, a inceput campionatul mondial de fotbal si eu n-am voie sa misc prin casa. Acum, am depistat un moment in care Bobi doarme de am indraznit. Trebuie sa-i cer scuze cand s-o scula. Doar intre frigider si inapoi la sefu' am voie. Sa fiu eu daca n-a avut dreptate englezul ala misogin care a facut o lista cu ce n-au voie femeile sa faca in timpul meciurilor. Prin Toronto, vezi pe toate strazile masini multe cu tot felul de steaguri atarnate. Germania, Italia, Brazilia, tot felul de natii sunt aici. Si romani sunt, dar ei n-au steaguri. Ei sunt doar mandri. Ca sa intelegem cum e asta, e chiar buna. Ca atunci cand se zice ca tristetea pentru mort trebuie sa o simti in suflet, nu sa te imbraci in negru. Adica daca sunt mandru, ce-mi mai trebuie si accesorii? Obsesia aceasta patologica si irationala s-a vazut si in cazul Simona Halep, ca tot veni vorba de sport, desi nu despre sport e vorba. Doamne, ca nu-mi venea sa cred ce-mi citesc ochii. In loc sa vad pe net dezbateri asupra jocului celor doua, dezbateri impartiale, ca tot nu ma pricep, poate mai invatam si eu cate una alta, voiam cu adevarat sa inteleg cat e de buna, era un soi de unde dai si unde crapa. Sau ce treaba are sula cu prefectura? Se certau daca trebuie sau nu trebuie sa fim mandri sau sa nu fim mandri, dar trebuie sa fim, dar nu se cuvine, shut the fuck up, ca tenismena Simona Halep a ajuns pe locul doi. Bineinteles ca performanta ei este absolut venerabila, si trebuie sustinuta, bravo ei, dar pana una alta, deocamdata n-a castigat nimic. Obiectiv vorbind. Ca asa e in tenis. Trofeul tine cu cel mai bun, nu cu romanul. Dar asta am adus-o in discutie numai ca sa ma inteleaga lumea mai bine. Ca sa-mi fie cu iertare nedumerirea asupra unei chestiuni atat de evidente, dar nu pricep ioc dementa asta a romanilor cu mandria. Fara steag. Si canadienii se dau proud, dar la ei mai intelegi ca-s spalati pe creier, dar noi, neam de oameni destepti, suprauman de destepti, niste dumnezei rataciti pe Terra, de frunce, mai ca as zice ca Romania e un fel de Ardeal la Lumii, de unde mania asta?
Uite ca in loc sa-mi umflu bicicleta, m-am umflat iar in piept, poate explodez.

20 de comentarii:

  1. E complicata treaba cu mandria. Eu sunt nationalist pana in adancul sufletului, si sunt dispus la jertfa pentru glie, dar din pacate cand am vazut ca oamenii din spatiul carpato-danubiano-pontic m-au impins afara din sistemul militar, si afara din tara , din fericire pentru mine nu sunt Lapusneanu, imi voi cauta in alta parte linistea. Dar acasa cred ca va fi tot timpul Romania, dar Romania mea , nu Romania lor. Pt ca Romania mea e frumoasa, desteapta si devreme acasa , la mine in suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu mi-e rusine ca sunt roman, absolut deloc, dar asta nu e echivalent cu mandria.

      Ștergere
  2. pe mine ma bucura cand vad copii buni ca simona halep si olimpicii romani fara sa am eu vreun merit pentru realizarile lor dar prefer sa vad ca tara mea produce asemenea exemplare decat minunea aia de dragusanca si alte toante ca ea. nu vreau sa cred ca in tara mea cresc numai cefe groase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acesti oameni sunt si tr sa fie varfuri de lance intr.o comunitate, dar in ceea ce priveste mandria unei comunitati, aceasta nu se poate rezuma numai la ei, ci la performantele comunitatii in sine.

      Ștergere
  3. Join the club! Saptamana viitoare ma duc la testul de cetatenie. Vezi ca daca ti-au trimis cartea nu mai e mult pana la test (cateva luni 2-3 cred, daca tin bine minte). Eu m-am lasat pe-o ureche si m-am trezit cu invitatia vinerea trecuta. Daca vrei brosura trimisa de ei, o mai poti gasi pe la Community centre/Library (eu de acolo am mai luat un exemplar) sau de pe site http://www.cic.gc.ca/english/resources/publications/discover/index.asp?utm_source=url-discovercanada&utm_medium=short-url&utm_campaign=generic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sal Cristina. Bafta la test!
      Eu am vazut pe net ca dosarul nostru a inceput sa fie procesat pe 28 Mai. Nu stiu cat timp dureaza procesarea de cand incepe si pana la test. Iar cu cartea, acolo scrie ca tr sa luam in calcul niste intarzieri de livrare pana sa ii contactam.
      Noi am avut si o mica problema. Ne-a fost o data returnat dosarul pentru ca eu nu am pus in dosar foaia matricola de la scoala pe care am term aici. Caci eu avand diploma aia, nu am mai dat test de engleza. Am pus diploma, dar foaia matricola nu am pus-o si ne-a fost returnat dosarul. Dar totul s-a intamplat intr-o saptamana de la depunerea primului dosar.
      Eu cunosc un tip care a fost chemat la test la 6 luni de la aplicarea dosarului. L-a depus in octombrie anul trecut si in aprilie anul acesta si-a luat pasaportul. Mersi de link.

      Ștergere
    2. Cristina, cum se numeste cartea aia? "Discover Canada : the rights and responsibilities of citizenship : study guide" ? Ca vreau sa o comand de la library si asta e ceea ce am gasit. Vreau sa o iau in cazul in care a venit si s-a dus inapoi. Oricum o sa ii sun.

      Ștergere
    3. Aia e. Am vz ca o poti downloada si pe iphone sau android. Mersi inca o data.

      Ștergere
    4. Ha, ha! Si noua ne-au returnat dosarul pe motiv de lipsa de teste de limba. Abia se schimbase legislatia (ma rog, cu vreo 3 luni inainte), dar eu m-am amagit ca vor tine cont de evaluarea de nivel de limba facuta de cei de la YMCA, la momentul aterizarii in Canada. Ei, n-a fost asa si am primit scrisorica sa le trimitem teste de limba, asa cum cer ei acum. Atunci, am mai asteptat sa imi iau diploma, intre timp a dat si sotul testul (CELPIP), pentru care a asteptat si acolo vreo 2 luni. Ce e interesant, e ca eu le-am trimis doar copie de pe diploma, nu si foaia matricola. Zici ca tie ti-au cerut-o si pe aia.

      Ștergere
    5. Da, ne.am trezit cu dosarul inapoi ca nu avea transcript of records. In ghid scria de ele, dar eu nu am fost atenta. Tie nu ti le.a. cerut, zici. Interesant. Ei stiu care.i treaba si ce vor.

      Ștergere
    6. Legat de language proof eu m-am incadrat aici: "A diploma or certificate from a secondary or post-secondary school indicating successful graduation, in Canada", si le-am trimis doar copia diplomei.

      Ștergere
    7. Da, si eu tot acolo. Nici eu nu am dat deloc test de engleza. Ghidul ala are o exprimare cam ambigua. Zice a diploma or a certificate or transcripts, iar eu am luat "or" ca ori, ori si am trimis doar copie de pe diploma, ca si tine, dar mi-au zis ca vor si transcripts. Probabil ca ofiterul pe mana caruia a cazut dosarul meu s-a gandit el ca nu ajunge. Oricum, le-am trimis si transcript of records, tot in saptamana aia, si acum e ok, dosarul e in proces deja.
      Cum zicea si Lavinia mai jos si din ce-am mai auzit si eu se pare ca timpii de asteptare pentru obtinerea cetateniei de la depunerea dosarului s-au redus bine.

      Ștergere
    8. Noi, cand am completat aplicatia, ne.am impotmolit si la cerintele lor de a scrie adresele, locurile de munca si cursurile facute in ultimii 4 ani, ceea ce inseamna inclusiv in Ro, ca noi nici acum nu avem 4 ani aici. Noi completasem numai din Ca, pana sa ne dam seama :). Mici scapari din astea si te trezesti cu dosarul inapoi.

      Ștergere
  4. vrei cartea? ti-o dau eu. chestia cu inavatatul? e 15-20 minute de citit, restul "e"poze. testul e usor, sunt catvea intrebari despre pictori sau istorie, majotitatea sunt bazate pe logica. cine are. baftalo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi. Faza e ca am inteles ca odata cu brosura, iti trimit si chitanta cu plata. Ca am platit 800 de dolari pt smecheria asta si as vb cu ei ca sa mi le trimita totusi ca ma intrebam daca aia mi.o trebui la ceva. Dar eu acum vb numai ca am vazut online ca alea au fost trimise de doua luni si la noi inca nu a ajuns nimic. Altceva nu stiu. Cat despre nivelul testului, nici nu mi.am pus problema. Probabil ca nu.l iei doar daca esti prea batut in cap.

      Ștergere
    2. 15 intrebari sunt atat de simple incat numai daca esti retard rau sau nu ai iesit deloc din casa nu le poti cunoste raspunsul ....restul de 5 sunt un pic mai elevate dar nu cine stie ce :)

      Ștergere
    3. Cred. Nici nu mi.am pus problema ca ar fi altfel.

      Ștergere
  5. Fran, nu te lua dupa ce scriu aia online ca e abureala. Ghidul il trimit dupa ce incep procesarea, nu cand au primt dosarul si dureaza ceva timp sa il primesti, iar cateodata nu mai ajunge deloc. Noi l-am primit acu vreo 2 sapt, dar il luasem de pe net deja. Oricum de cand au dublat taxa se misca mai repede, cred ca prin Aug avem interviul deja.

    RăspundețiȘtergere
  6. Aha. Whatever...Buna seara sau ce.o fi pe la voi. Ati ajuns la destinatie? ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am ajuns, dar e cam frigulet pe aici, parca ar fi octombrie nu iunie.

      Ștergere