Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

miercuri, 11 iunie 2014

Cum e sa stea vremea sa ploua asa pe seara, atat cat sa-mi faca interiorul mai intim, si sa o asculti pe Mirabela Dauer? Cea mai buna voce a Romaniei ever. E mai romantioasa, dar eu sunt mai ramasa in urma in privinta aceasta, nu mi-am ajustat frecventele si nici nu tin neaparat cand vad tendintele, inca ii ascult inca pe astia mai vechi, unii si morti de-a binelea, oricat de depasiti altora le-ar parea. E bine. Azi e o zi cand nu am venit de la serviciu obosita, in sfarsit. Oboseala de dupa job nu-mi convine pentru ca imi da sentimentul ca-mi mananca din timpul meu liber. Lucru care in ultima vreme s-a intamplat frecvent. Saptamana trecuta a fost crunta, ce-i drept. Dar aceasta e deja altfel, semn ca poate ma mai adun si eu pe la casa mea, cum se zice.
...Eu am emigrat in Canada ca sa lucrez 8 ore, sa dorm 8 ore si alte 8 ore sa fie la latitudinea mea. Mi-am dat seama, de fapt, ca si de asta vreau sa emigrez dupa ce ofiterul in charge cu un seminar tinut la ambasada povestea frumos despre acest split al unei zile, cand am mers noi la unul dintre ele inainte de a pleca. In momentul acesta, in ceea ce ma priveste, lucrurile exact asa stau, cu sporadice inconsecvente e drept, semn ca pe mine omul nu m-a mintit cu nimic. Tot spun unii ca aia mint, ma rog. Ba chiar am luat-o mai matematic si am ajuns la urmatoarele procentaje: avand in vedere ca eu lucrez 35 de ore pe saptamana (din cele 40 cate sunt oficial, 5 reprezinta pauza), si nu fac, personal, nicio exceptie din statisticile canadeze, asta inseamna ca din cele 168 de ore cate are saptamana, eu ma spetesc, doar putin peste 20 %. Putin peste 30 % dorm, si la latitudinea mea, adica timp liber, raman aproape jumatate din orele pe care saptamana mi le permite. Asa cum am mai zis, faptul ca in Canada te rupi cu munca nu este altceva decat un mit, in care si eu, la un moment dat, am crezut, pana nu am vazut cu ochii mei ca nu-i deloc asa. Cel putin, in ceea ce ma priveste, dar nu numai pentru ca mai cunosc si eu pe unii, altii, si pana una, alta, nu stiu pe nimeni obidit de orele de munca. Dupa cum se poate lesne observa din aceste simpliste calcule ale mele, job-ul imi ocupa cel mai putin timp. Nu-mi cere nimeni nici sa ajung mai devreme si nici sa stau peste program. Intensitatea orelor de lucru este alta aici, nu contest, dar nu timpul in sine. Cat esti la job adica, muncesti. Ca de aia esti acolo. In timpul liber, care imi ocupa cel mai mult timp, poti sa ai hobby-uri, poti sa inveti, poti sa te plictisesti, sa-ti plangi de mila sau sa-ti fie lene, poti orice, depinde de cat esti in stare si de cat vrei. (La intrepatrunderea dintre job si timp liber ar fi, in multe situatii, commutingul, adica naveta. Pentru unii este o problema, si pe drept, pentru mine insa nu neaparat una foarte mare, avand in vedere ca in ora de dus si in cea de intors, circuland, pentru ca imi permit, cu mijloacele de transport in comun, eu imi gasesc de treaba).
Aceste calcule sunt foarte importante pentru ca eu desi par si ma comport de multe ori dezorganizat, in sinea mea macar, cred ca lumea se duce inainte doar prin disciplina si organizare. Ganditi-va la Soare. Ganditi-va ca tot ce are o logica in lumea aceasta functioneaza ciclic si cu regularitate, la program. Cred ca de-a lungul lumii acesteia si omul tot asta a cautat mereu si asta l-a facut intotdeauna fericit. O ordine, in care sa gaseasca un sens, sau macar o directie. (Revenind totusi, nu este suficient numai sa lucrezi la job doar 8 ore pe zi, ci ca acele ore sa fie eficiente. Ca daca merg degeaba, adica fara sa primesc un salariu care sa imi permita sa traiesc si eu o viata de om acolo, abia aia se numeste sclavie. Dar aceasta este alta poveste.) Din punctul acesta de vedere si evident al meu, o avea tara aceasta hibele ei, dar ce-i al ei, e al ei. Bottom line, am vrut sa spun urmatorul lucru: eu nu am voie sa ma plang de lipsa timpului liber pentru ca matematic vorbind si ce poate fi mai adevarat decat matematic vorbind, este clar ca acesta nu lipseste. Ceea ce lipseste este organizarea lui.

2 comentarii:

  1. brazilia-croatia 3-1. si merg la votez, votand schimbarea. cui nu-i convine, sa nu-i convina. pa si pussy

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum vrei tu :)). Azi dimineata cand m-am dus la munca, am dat sa intru in pasajul de la metrou si mi-a intins unul un flyer si cand sa zic si eu thank you, de complezenta, am vazut ca era candidatul liberal pentru Beaches-East York, Arthur Potts. Isi impartea singur flyerele. Si faza a fost ca langa el era cosul de gunoi si din instinct cand el imi zicea thank you pentru support, eu am dat sa-l arunc la gunoi. Nu a fost un gest intentionat, ci reactia mea la orice tip de flyer. Sper ca nu s-a suparat :)). Eu oricum nu pot sa votez asa ca nu conteaza.

      Ștergere