Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

duminică, 29 iunie 2014

Eram bucuroasa tare ieri. Si sunt in continuare. Bobi, un barbat foarte gentil, care ma incurajeaza mereu, a tinut sa ma incurajeze si de data asta, nu inteleg de ce te bucuri ca ai facut si tu ceva normal, asa mi-a zis. El n-a fumat niciodata si ii e greu sa inteleaga. Adevarul e ca nu-i nimic de inteles. Sa fii sclav pe bune si sa mai si crezi ca-ti place. Eu asa inteleg sclavia. Sa faci ceva impotriva vointei tale, in mod inutil si fara a exista vreo necesitate la mijloc. Necesitate venita din legile naturii impotriva carora nu prea ai ce sa faci. (Ca mai sunt si legile noastre nu tocmai drepte, e perfect adevarat). De exemplu, atunci cand te duci la munca nu esti sclav daca aceasta este solutia de procurat bani de mancare si toate cele trebuincioase traiului. Daca alta solutie nu e, atunci nevoia te pune la munca. Bine, altii fura, dar tot la munca se cheama ca sunt. Vorbeam cu cineva in Romania si veni vorba de toti puscariasii de elita, si nu numai de acolo, thanks God, datorita lor sunt aici si nu din cauza...si mi-a zis in gluma, ca-i mai bine sa ai dosare penale decat sa n-ai bani. In fine, pe mine ma amuza oarecum cei care zic ca lor nu le place sa munceasca pentru altii, adica sa fie angajati undeva, sclavi. Auzi, cica munceste pentru altul. Si expresia in sine mi se pare stupida. Pai nu muncesti pentru altul, ci pentru tine in primul rand, ca daca nu ai avea o nevoie vitala de a o face, ai sta acasa, daca tot nu-ti place. Deci o faci din necesitate, dintr-o necesitate a ta. Nu te obliga nimeni sa trudesti contra vointei. Faptul ca se nimereste a munci intr-o firma care apartine cuiva, asta e, nu te opreste nimeni sa-ti deschizi si tu una, daca esti in stare si ai cu ce. Si vei fi astfel patron. Vei munci pentru tine, de parca nu tot munca se cheama, ba eu zic ca si mai si. Dar, de unde am plecat si unde am ajuns.

Pe la noi pe aici e un fel de long weekend. Ziua Canadei e marti, adica luni se lucreaza si marti e iar liber. La un moment dat ne gandisem sa ne luam liber luni si sa ne ducem la Montreal, dar nu stiu de ce nu ne-am mai luat. Asa, ca atunci cand vrei sa faci ceva si nu mai faci, fara vreun motiv. Cum ar zice Bobi, lipsa de organizare. Asa ca a ramas sa ne ducem la iarba verde azi macar, dupa ce ieri am facut carare prin magazine. Imi zicea o colega ca familia ei, adica ea si sotul ei, ca are copiii mari, nu stau acasa niciun weekend in timpul verii. Se duc in camping, departe de Toronto, unde isi rezerva locuri inca din februarie. Ar costa vreo 90 de dolari pe weekend sa te duci cu cortul intr-un parc provincial sau national, dar acum nu mai e nimic de facut, pentru ca totul este deja rezerevat. Mi-a povestit ca fac plaja, se plimba, citesc, noaptea fac si foc. Mi s-a parut foarte fain ce-mi povestea. Are ani de zile de cand toate verile ii sunt rezervate in afara nebuniei urbane, fara sa inteleaga cum se pot duce altii sa se inghesuie la mall doar ca sa-si dea banii pe toate prostiile inutile. Imi spunea ca dupa doua zile in plina natura, se intoarce la serviciu ca dupa o vacanta. Si o cred. Interesant, poate ma voi gandi si eu la chestia asta. Dar cum pana la anul mai este, ieri am fost pe la magazine, ca sa va zic o chestie acum. Acum ca m-am lasat de fumat, imi cumpar numai prostii. Pentru ca zic, atata vreme cat nu mai dau banii pe tigari, de ce sa nu-i dau pe altceva?! Psihologia mintii inguste...

Si am descoperit un magazin in care ne-am plimbat cu gura cascata pana am ajuns sa ne curga din gura. Da, era un magazin de mancare. Se numeste Adonis si abia a fost deschis in Toronto, cred, eu nu auzisem de el pana acum, am inteles ca la Montreal ar mai fi. E un supermarket libanez pe care l-as asemana cu polonezii la care mergem noi de obicei, doar ca acesta este mult mai aproape de noi. Este situat in complexul comercial de la Eglinton cu Victoria Park. De cum am intrat pe usa am stiut ca e libanez, dupa miros. Au atat de multe sortimente pentru bbq de nu stii la care sa te opresti. Intrasem sa vedem si noi despre ce e vorba ca tot eram in drum spre alt magazin in care voiam sa-mi caut, naiba mai stie ce. Si mi-am luat lipii proaspete, facute acolo.

4 comentarii:

  1. Cand o femeie se lasa de fumat, isi imbogateste garderoba obligatoriu...asa ca motivatie..

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact asa. Ai sentimentul ca incepi o viata noua si te reorganizezi ;).

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa intelegem ca vrei sa ramai grea? :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Usoara. Ma simt ca un futuras de.o sapt.

      Ștergere