Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

luni, 19 mai 2014

Mountsberg - tablou


Ce barbati bravi! Am facut eu pana acum misto de ei, dar nu mi-as mai putea in veci permite, asa ca am decis sa scriu pentru posterioritate ceva frumos despre ei.

"Priviti tabloul cu capitanul de vas si aghiotantul. Tulburand norii desirati si rataciti la crepuscul in apa potolita a marii, flancata de nuferi puri si invizibili, au cugetul incarcat de deplinatatea intima a unui orgasm pescaresc. Un sentiment pentru care cuvinte zugravitoare inca nu s-au nascocit. E dincolo de mine descrierea unei senzatii de alunecare lubrefianta printre degete a unei mârliţe. Sub ochii mei am trait efuziunea fericirii si spectacolul metafizic al plenitudinii. Le simteam in aerul rarefiat al serii, cand si globul auriu al soarelui obosit si plictisit tragea la somnul de veci peste liniile de cale ferata. Veneau dinspre celalalt mal, unde capitanul de vas si aghiotantul se impingeau in frunzaris facandu-se una cu natura, pupand stiuca pe buze, tinand-o de subrat. Scancetele satisfacute ale dragostei, nascute pe fondul unui plantonism secular, ajungeau pana la noi coroborand ca o umbrela de ploaie universul dumnezeiesc al bobocilor de gasca abia fatati in stufaris si al ciorilor privighetoare. Cand au intors cu biruinta velele spre noi, lunecand ca un mister lin pe luciul Lunii cu reflexie argintata pe matasea broastei, pardon matasea apei, noi ne-am simtit mici, nimicnicia a doua telurice, chipuri de lut, perpelind la focul ignorantei cele mai nesocotite ganduri, incercand sa intetim cu doua carpe fumul gros, de vatra, al carnii de porc".

Talentele mele literare s-au epuizat in fata muzei acestor doi ultimi razboinici.

5 comentarii:

  1. Ai descris exact acel moment in care oniricul se intretaie cu realitatea sub obladuirea unui crepuscul singuratic....intr-un cuvant....mirobolant! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta e ca in in speechul cu : " ai privit vreodata un fluviu drept in ochi ? " :)))) Recunosc ca te-ai straduit sa asuni atatea metafore pe cm patrat :))) Barbatii au avut rabdarea sa-l citeasca pana la capat fara sa simta nevoia unei beri reci ? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m.am chinuit. Muza a fost inspirativa. Ba chiar a curs ca un fluviu privit drept in ochi. Baietii inca nu si.au revenit din satisfactie. Au simtit nevoia unei tigari de dupa.

      Ștergere
    2. Vezi ca asta e microb rau :))) Al meu s-a imbolnavit acum vreo 40 de ani si nici acum nu i-a trecut :))

      Ștergere
    3. Eu te cred, dar nu cred ca.i o problema, pt ca in ceea ce ne priveste, e unul mai diliu ca altul: el cu pestii, eu cu aceasta "proza scurta".

      Ștergere