Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 13 martie 2014

Ca sa nu credeti ca as fi exagerat, azi m-am tras in poza cu un pasager care ma inghesuia iarasi bine. Ca-s scaunele prea inguste sau ca sunt unii prea mari, sunt multe zile cand exact asa calatoresc, ca o musca stalcita de geam. De ce nu ma scol in picioare?! Pai nu sunt si eu obosita?. Si adica tot eu sunt de vina? Uite cum stateam sfioasa, cu picioarele stranse, de parca faceam pe mine, citind din cartulia mea de rugaciuni, iar el n-avea nicio stinghereala. Metroul de pe linia verde arata ca naiba si produce destul disconfort unei pretioase, dar hai ca circula totusi. Se opreste macar o data pe calatorie, e inclus in pret, de nu-mi pot tine ochii la locul lor cand aud iar in difuzor, we experience delays, fuck your delays, mi-i dau peste cap, mi-i invart in toate partile, prost obicei, si vorbesc de una singura. Dar face totusi fata traficului care nu este unul usor in Toronto, la rush hour. Anyway, gata cu asta. Ca pe unii poate nici nu-i intereseaza ca merg numai cu masina, poate nici nu stiu despre ce vorbesc, dar pe mine ma framanta ca eu prefer sa fac varf gramezii prin metrou, ca uite, mai am timp si de altele, mai citesc, mai joc un joc de retardati, decat orice timp mort irosit in masina, cand nu ai cum sa faci si altceva decat sa dai din volan. Si daca metroul nu-mi place, iarna asta jegoasa nu-mi place, ailalta iar nu-mi place, ceva totusi imi mai face si mie placere?
Mie? Cum sa nu? Tot, am zis-o de multe ori deja. Ceea ce boscorodesc imi produce doar disconfort provizoriu si de scurta durata, nicidecum probleme existentiale. Sunt multe lucruri placute pe care as putea sa le notez punctual asa cum am facut si cu cele neplacute, dar nu m-as pierde in detalii, ca am timp de ele alta data, cat as zice ca the big picture e ceea ce ma intereseaza si e valoroasa. Big picture, life wellbeing, care se refera la minunata mea viata in minunata lume noua in care am ajuns si nu stiu cat la tara in sine face referire, dar e suficient. Ma uit la viata de sus pentru ca pot. Si chiar ma gandeam o data ce palma mai usturatoare si mai rosie pe obrazul celeilalte poate fi daca nu aia prin care sa-si vada "copiii" crescuti bine de alta? Nu e o palma de razbunare, ci una a rusinii. Simplu. De aceea faceti, fratilor, tot ce va sta in simpla putinta ca sa va fie bine! Traiesc confortabil, chiar si stransa cu usa prin metrou. Si nu e ca ma laud ca nu de vreun lux povestesc pe-aici. I'm not that kind of lux lady. Am doar o simpla viata linistita si fara griji. Si cum sunt si extrem de indolenta, daca au grija altii, cu atat mai bine. Cat mai putina bataie de cap ca daca e multa, oricum nu conteaza. Canada nu e o tara pentru oricine, asta ca sa stiti, dar pentru unii ca mine este. De exemplu, un exemplu prost, dar bine plasat, care trebuie citit prin extrapolare(!), nu-s eu om din ala de se trage la distractii cu multa lumaraie, gen baruri, cluburi si alte chestii din astea cool. I don't give a shit, ma plictisesc ingrozitor. Prefer oricand sa zac in casa, in lumea mea, decat iesiri de genul acesta in lumea altora. Spun asta si pentru ca stiu cat de mult se plang unii ca le-ar lipsi distractiile. Genul acesta de distractii. Mie deloc. Sunt in regula cu aceasta plictiseala. Si n-am cum sa ma plictisesc eu de ea, pentru ca e tot la ce-am visat vreodata. Cat mai putina bataie de cap si sonorul cat mai incet. The sound of silence. In afara de liniste, mai exista doar muzica, restul e bruiaj. Sa ma scol dimineata, sa ma duc la job, sa vin inapoi, sa ma trantesc in pat, sa-mi iubesc consortul, alte cateva marunte si apoi refrenul. Cate o pauza din cand in cand. Apropo de munca, nici in aceasta sfera nu sunt atat de patimasa si nu stau sa-mi pun prea multe intrebari. Ce viata e aia, frate, sa ti-o pierzi sclavagind pentru o mana de bani? Pai e aceeasi pe care o avea si strabunica-mea cand se ducea la sapa. Just simple normal people. Take it or leave it. Cu atat mai bine, un misel mai putin, de care oricum nimeni nu are nicio nevoie. We will all die, sooner or later, keep calm. Canada, a mea, din punctul acesta de vedere, ca exista si multe altele si multi oameni prin ea, este exact pentru acest gen de oameni. Ca mine, care nu-si doresc prea multe de la viata. Stiu, cu prosti ca mine invart altii lumea, I couldn't care less. Atata timp cat, atata timp cat am, eu ma simt bine, pot s-o intoarca si pe dos si n-o sa-i port vreo vina. Si tot vor fi unii care-mi vor spune sau macar vor gandi ca "asta viseaza cu ochii deschisi, asta e o tara fara suflet si fara spirit, care te rupe cu munca, bla, bla, bau", iar eu ma voi bucura. Daca tot ce traiesc e un vis si unul implinit, atunci am voie sa spun ca sunt chiar beata de fericire. Deocamdata nu as vrea sa (ma) mai mut. Nu mai pot face nicio mutare ca deja am dat sah mat. Incepusem bine, dar am inceput sa ma iau in serios, sper ca nu si voi, si deja imi vine sa rad. Sunt intr-un moment de apologie. De parca mi-a fatat licuriciul.
...Singura distractie care, intr-adevar, imi lipseste, dar rau de tot, ca acum imi vine sa plang, este cea outdoor. Sa fac poze la copaci, la flori, la randunele, la firisoarele de iarba, you know, Mowgli's bullshit. E potential aici, dar, pe vara incolo. Iarna-i ici, vara-i la dracu, hai pa.

17 comentarii:

  1. Yeap ....marea problema a marilor orase ...sa fi vazut in Paris intarzieriri si greve la metrou :))) Cat am locuit acolo ma obisnuisem si le luai ca normale ...
    Orasele mai mici au dezavantajul unui transport in comun mai rigid , cu optiuni mai putine ... Asa ca , uite-ma soferita si zau ca nu imi pare rau de loc . Chiar a inceput sa-mi placa :)) Canada este o tara a optiunilor ...de toate pentru toti iar cei care nu le vad sau poate nu si le gasesc oare de ce nu le cauta in alt loc ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu si nici nu.mi pasa sa aflu. Revenind la ce ziceam mai sus, daca vrei un trai din ala lesinat, aici il poti avea sigur. Chiar si azi, cand vremurile, economic vb, sunt oricum alfel decat cu ani in urma. Aici chiar nu se intampla niciodata nimic comparativ cu alte locuri. Mai da cate o zapada peste noi si esti si tu bucuros ca ai despre ce vb.

      Ștergere
  2. :)))))
    Fix asa sunt si eu
    nu.mi mai trebuie nimic altceva decat linistea de zi cu zi
    eu ziceam ca.i de la varsta dar vad ca tara.i de vina :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu tuturor li se potriveste stilul acesta de viata si de aici tot felul de chestii. Nu cred ca e de la varsta. Tara e mai mult ca sigur asa si are influenta, logic, dar cred ca sa te simti bine intr. un astfel de loc e si o chestiune de preferinta.

      Ștergere
  3. Mowgli, scuza-ma ca voi fi off-topic. Afirmasei candva ca iti place cum scrie Mircea Cartarescu, iata ce spune intr-un recent interviu despre cartea la care lucreaza:
    „Este o carte pe care eu o iau foarte în serios, chiar dacă s-ar putea să fie o catastrofă. Dar simt nevoia să scriu din nou ceva în registrul grav. (...)Titlul de lucru este Anomaliile mele. Probabil că nu va rămâne acesta, dar este foarte adânc în mintea mea. El spune un singur lucru: arată dorinţa mea de a mă despărţi într-un fel de literatură şi de a face altceva."
    http://www.gandul.info/magazin/mircea-cartarescu-a-dezvaluit-cateva-fragmente-din-cartea-la-care-lucreaza-de-doi-ani-arata-dorinta-mea-de-a-ma-desparti-intr-un-fel-de-literatura-si-de-a-face-altceva-galerie-foto-12245817

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit si eu aseara. Voi incerca sigur sa fac rost de ea atunci cand va aparea, iar in legatura cu decizia lui...e decizia lui, sa vedem daca va si putea ca tot asa spunsese si in ult sau jurnal, ca se va retrage din literatura. Poate va inceta sa mai publice, dar avand in vedere ca scrierile lui sunt in mare parte confesive, tot il va trage ata cred. Am citit articolul pe care mi l-ai trimis si, implicit citatele din viitoarea lui carte. Pentru mine e fascinant si atat. Are o usurinta fabuloasa in manuirea frazelor ca pur si simplu nici nu mai conteaza daca frazele au vreo idee sau nu, despre ce vorbeste sau daca vorbeste despre ceva. Si de aia mi-e mie foarte drag, ca sa zic asa, tocmai pentru ca, in mare parte, nu scrie romane, dupa cum si el marturiseste, dar asta nu inseamna ca nu scrie literatura cum se exprima unii prin comentariile alea. Ramane oricum scriitor indiferent daca se va apuca sau nu de altceva. Nu va fi niciodata un cizmar sau mai stiu eu ce. Asa o sa moara, indiferent ca vrea sau nu.

      Ștergere
  4. Ai descris exact ceea ce caut! Liniste! Doamne ajuta sa ajung sa ma plictisesc in Canada! Aici am cam obosit deja... Dar e adevarat ca nu toti cauta asta si de aceea Canada nu e pentru toti. Noi sa fim sanatosi! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare si le stie pe ale lui. Sincer, la nivelul acesta eu nu inteleg si n.am inteles niciodata de ce exista motive de disputa. Fiecare stie cel mai bine ce.i bine si ce nu pt el/ea. Nu mi se pare nimic greu de acceptat, indiferent de care parte a baricadei s.ar situa cineva. Eu spun ca mie imi convine aici, altul vine si spune ca nu. Fair. Problema apare insa atunci cand esti judecat pt preferintele personale. Sincer, ar fi amuzant daca n.ar fi de.a dreptul trist.

      Ștergere
    2. Da, cum ar fi acum sa ii judec eu pe cei carora le place in Romania, se simt bine aici indiferent de situatie si nu se gandesc sub nicio forma sa plece. Eu chiar ii invidiez pe aceia si le respect opinia, nu incerc sa ii conving sa faca ceea ce vreau eu sa fac. Si mie mi-ar placea sa fiu multumita de locul in care traiesc si sa nu fiu nevoita sa plec peste mari si tari ca sa traiesc intr-o societate care are multe din lucrurile pe care le astept de la ea. Sunt constienta ca exista si parti negative ca doar nimic nu e perfect pe lumea asta, dar cel mai important e cand tragi linie daca iesi pe plus sau pe minus.

      Ștergere
    3. "sa plec peste mari si tari ca sa traiesc intr-o societate care are multe din lucrurile pe care le astept de la ea" - unii gasesc ceea ce cauta, altii poate ca nu. Astfel tot cand te pui la discutie pe tema asta ies scantei. Si in virtual, si in realitate (realitate, adica atunci cand vb cu oamenii face to face, ca si atunci cand vorbesti virtual e cat se poate de real). De aceea, pe mine ma obosesc si chiar plictisesc discutiile astea pe care am incetat demult a le mai purta aprins in ambele spatii. Adica sunt f in regula cu absolut orice parere, dar cand se lasa cu suparare, imi iau frumos jucariile si plec acasa ca nu am de ce sa-mi stric ziua. Iar ceea ce pe mine ma supara nu sunt nici pe departe informatiile, ci modul in care invariabil sunt tratate discutiile acestea. Dupa experienta pe care am avut-o aici, mi-am dat seama ca tara aceasta se incadreaza undeva in formele lui Platon. Lumea se raporteaza la ea ca la vreun ideal. Nu-i nici pe departe vorba despre asa ceva. Iar cand vine vorba sa te raportezi personal la ea, atunci orice dicutie in contradictoriu mi se pare pur si simplu hilara.

      Ștergere
    4. Si personal, raman si eu la parerea pe care o zisese Elena mai sus. Atunci cand esti afurisit total de viata, iar motivele sunt tara aceasta, una dintre chestiile care iti raman de facut este sa pleci inapoi sau oriunde in alta parte. Pentru mine nu exista nicio cale de mijloc. Iar o atitudine de genul acesta ma gandesc ca trebuie sa ai atunci cand te uiti la big picture. De exemplu, eu nu gasesc motiv sa plec din Canada ca ma deranjeaza metroul, dar as face sigur asta daca viata mea in general, ar fi rea. Pentru ca altfel nu inteleg ce justificare ar mai avea emigrarea aceasta. Doar nu am plecat ca sa imi fie mai rau, dimpotriva. Pentru mine e foarte logic.

      Ștergere
    5. Iar intr-un final, ca deja scriu o postare daca ma mai lungesc, cred ca e necesar ca unori sa te mai privesti si in proprii ochi...

      Ștergere
    6. Personal cred ca plecarea din tara in care te-ai nascut si crescut este mult mai grea decat plecarea de aici ... De aceea nu simpatizez cu cei care se plang dar nu pleaca dand vina pe n-spe mii de motive .... La naiba , daca ai fost destul de puternic sa te rupi de tara in care ai deschis ochii nu imi spune ca nu poti sa pleci de aici ...Ii inteleg mai degraba pe cei care aleg Romania , care se adapteaza la ea ... Bravo lor ! Macar stiu ce le place si aleg sa traiasca cu ce le place .

      Ștergere
  5. Fara nici o legatura cu subiectul, vreau sa te intreb unde ziceai ca se gasesc seminte de leustean si cum se numesc? Am tot cautat pe blogul tau, dar fara reusita:)). Merci-Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, scuze ca am rasp asa tarziu. Nu eu am zis de semintele de leustean. Din cate tin minte, scrisese cineva din BC ca s.ar gasi la ghiveci si s.ar numi lovage. Mai zicea ca e posibil ca seminte sa se gaseasca la Canadian Tire. Eu nu am cautat pana acum, ca am luat din ala uscat de la magazinele etnice.

      Ștergere
  6. Multumesc pt raspuns. Retinusem eu ca vazusem ceva la tine pe blog intr-un comentariu..m-a apucat gradinaritul, asa niste preocupari:))-Mihaela.

    RăspundețiȘtergere