Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

joi, 27 februarie 2014

Patiserie canadiana
Ce-mi lipsesc mie pe aici ar fi niste patiserii, din alea cum sunt in Romania, la coltul strazii, pe la care dadeam eu zi de zi. Sa-ti mai iei un corn, o merdenea...Am venit aseara acasa si m-am apucat de facut clatite ca eu am tabieturi de baba nebuna dimineata, nu oricum. Beau o cafeluta, mananc un croissant. Mai trec pe la magazine de iau seara cate una, alta, dar zilele acestea n-am mai apucat. Aici avem numai patiseriile Tim Hortons, Starbucks, dar trebuie sa apuc a ma duce de cu seara, ca eu dimineata nu ies din casa fara sa fi manacat un croissant. In Toronto a venit iarna. Eu, mai nou, lucrez in nord. Cobor la statia de metrou si de acolo mai am un pic de mers pe jos. Oaaaai, ieri mi-am luat suba pe mine, chit ca era stropita la spate de cand plouase, dar alaltaieri, eram imbracata intr-un palton flu-flu, cu parul pe spate, am dat sa merg si cand a inceput a ma sufla un vant in crestet, am zis ca mi-l crapa. Imi venea sa plang. Injuram de toate alea. Stiti vorba aia cand zici ca-ti crapa capul de frig, asa era sa-mi crape si mie. Crrrr, asa facea.
...Acum iar trec prin perioada aia de a ma dovedi. Urasc inceputurile acestea. Dar pe cat le urasc pe atat si satisfactia e mai mare. Cand esti mai vechi, daca o mai dai si pe langa, lumea te stie, esti de-ai lor, mai treaca mearga, dar cand esti nou trebuie sa vada toti ca poti, ca vrei, iar satisfactia vine mai ales in momentul in care vezi si tu treburile acestea. Ajung seara cam coapta de oboseala ca e ca atunci cand ma duc la scoala...Si de aici, as vrea sa scriu o filosofie. Nu se intampla numai la munca, ci in orice alt context, cu prietenii, in amor, whatever. Sa zicem ca inainte te-ar fi dezamagit niste unii. Atat de tare incat ajungi sa iti zici ca niciodata nu vei mai fi atat de prost incat sa permiti pe viitor asemenea deziluzii. Vorba aia, omul din greseli invata. Doar ca rationamentul e total gresit atunci cand in ecuatie e vorba de oameni. Daca tu te-ai pus in cap si-n toate alea ca sa fie bine, dar pana la urma nu a fost, nu e pacat tau, ci al celorlalti. Prin urmare, nu ai cum sa inveti din vreo greseala de vreme ce tu n-ai facut vreuna. Oamenii sunt diferiti. Iar daca unii inainte te-au dezamagit, nu poti aplica lectia invatata altora cu care intri in contact ulterior, chiar si atunci cand contextul e similar. Pentru ca astfel risti sa-i dezamagesti tu pe altii.

9 comentarii:

  1. esti un fel de intelept ;) , a venit odata cu varsta ? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca de vina e varsta. 20 e o varsta foarte frumoasa :P
    Si ca sa revenim, asa e, oamenii sunt diferiti, dar interactiunile dintre ei sunt cam aceleasi asa ca putina atentie nu strica niciodata :D
    Si se mai intampla sa faci aceleasi greseli din trecut cu oameni noi,nu pentru ca nu ai stiut sa-ti inveti lectia,ci pentru ca aceasta noua persoana face ca "gresala" sa fie de data asta mai "dulce" decat a fost data trecuta....aaa.....am I making sense here or i'm babbling again? :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu care credeam ca sunt singura nebuna careia ii lipsesc patiseriile din Romania. :) Vara trecuta l-am pus pe tata sa-mi cumpere saleuri cu cascaval si covrigi polonezi si nici n-am intrat bine pe usa cand am venit de la aeroport si m-am si dus direct la ei. Vara asta probabil o sa fac la fel. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tuturor ne lipsesc patiseriile din Romania, dar se pot face si de casa cu rabdare si timp. Pentru retete va recomand http://www.laurasava.ro/category/prajitura/.

    RăspundețiȘtergere
  5. Undeva pe la Mississauga este o fabricuta ( e romaneasca ) care pregateste pateuri (cu branza , cu mere ) si le poti cumpara congelate si face cand ai chef .. O alta varianta sunt pateurile grecesti , tot asa congelate ... le iau de la Food basic , FreshCo sau Costco ... suno nebunie si le ai calde si proaspete cand vrei .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu despre ce pateuri vorbesti, am luat si eu si sunt bune, dar tot nu se compara cu saleurile alea fundita cu cascaval. :)

      Ștergere
    2. Parca aveati Fornetti pe la Toronto ? http://www.paginiromanesti.ca/2011/10/14/prima-patiserie-fornetti-la-montreal/

      Ștergere
  6. cu pateurile nu am avut niciodata treaba ASA ca nu.mi lipsesc
    in schimb stevia, urzicile si leurda da

    RăspundețiȘtergere