Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 24 august 2013

Am plecat joi seara de acasa sa cumparam o camera video, dar am luat pana la urma doua saorma de la Empire, de la niste arabi, care desi n-ar trece testul sanepid, fac saorma tare buna. Am mai incercat si in alte parti, dar nu-i ca la ei, ei au sosuri mai bune si un orez care cred ca e facut cu vreo ceapa caramelizata, nu stiu, dar trebuie sa aflu cumva ca in ultima vreme, Bobescu s-a dat pe boabe. A aflat el de la un iranian ca orezul Basmati e cel mai bun si s-a dus la magazin de a luat provizii pentru vreo doua ierni de criza. Intr-o seara am facut o tocanita de ardei cu pulpe de pui. Foarte buna. Mirosea in casa a zacusca. El dormea si cand s-a trezit, s-a uitat in oala si m-a intrebat daca nu i-am pus si orez...In alta seara, am facut orez cu pulpe de pui si m-a intrebat daca nu am facut si orez cu lapte...
Deci ne-am dus joi seara si cum n-am avut asa de mult timp ca se inchideau pravaliile, am planuit sa mergem in weekend sa ne plimbam prin magazine ca n-am mai facut-o de multisor si oricum trebuie sa mai luam si noi una, alta ca de azi in doua saptamani suntem deja in Romania.
Aseara, dupa ce am ajuns acasa, ca tot nu aveam ce face, eram foarte plictisiti si ne era si foarte somn, i-am zis lui Bobescu sa mergem la Flea Market sa vedem si noi ce-i pe acolo, ca n-am fost niciodata. De fapt, am fost o singura data, chiar in primele zile dupa ce am aterizat, cu oamenii aia, dar nu mai tin minte nimic, decat campul din Pickering si niste carnati subtiri de si i-a cumparat omul de la o taraba. Dar pana la urma, si aseara ne-am ales doar cu KFC, de unde ne-am luat o galeata de fast-food, ca la Flea Market, cel de langa Eglinton, era inchis, adica deschis doar sambata si duminica. Si ne-am dus apoi prin mall de ne-am invartit putin in cerc si ne-am dat pe scarile rulante.
Iar azi dimineata m-am sculat sa ma duc iar la Flea Market. Eu credeam ca Flea Market e un fel de magazin de antichitati. Adica nu cu obiecte foarte antice, dar putin mai vechi si simpatice, de prin casele oamenilor. Trebuie sa va spun ca eu sunt de-a dreptul innebunita dupa magazinele de antichitati. Aerul invechit al obiectelor gramada, care dupa parerea amatoare pasionata de arta a lui Bobi put, imi duc gandurile la trecut. M-am gandit ca e ceva similar, doar ca putin mai ieftin. Intr-un fel asa si e, chiar pot sa spun ca mi-a readus in memorie amintiri vechi, avand in vedere ca Flea Marketul de la Eglinton arata ca bazarul in aer liber de la Husi sau ca standurile acoperite din partea cealalta a orasului, cu marfa suta la suta de provenienta "Europa".
Ca mama mi-a zis daca papusa nu-i aduc? Ii plac papusile alea imbracate traditional. Cand am fost prin tarile din jur, Polonia, Belgia, m-a pus sa ii aduc papusi ca era colectionara. M-a intrebat zilele trecute daca nu ii aduc o papusa canadiana. Cand am auzit-o am inceput sa rad de sa cad de pe scaun. Cu cheita care sa danseze vreo hora populara canadiana? Ii ziceam lui Bobi in masina ca as putea sa gasesc totusi acolo păpuși. Unde, la outlet? Ce outlet? Pai pentru păpuci...Nu, ma, păpuși pentru mama. Un oltean ne mai lipsea. Ma gandeam la ceva pe stil amish. Si, intr-adevar, era la Flea Merket un stand deschis, in care o chineza vorbitoare de pitzineza, a, am uitat sa va spun ca predominante erau culorile arabi si chinezi, vindea veioze roze cu ciucuri, pisici cu ochi umblatori in cap, la pret de un dolar, dragoni din piatra rosie, hand made in China, si multe alte chestiute interesante, doar ca noroc ca nu prea aveam bani la noi ca se mergea doar pe sistem cash only. Asa ca am plecat mai la o parte si am dat de un alt chinez, care vindea niste chestii pe care mi-am lipit ochii de nu mai puteam sa mi-i dezlipesc. Avea un castor, un fel de bibelou de portelan de pus pe LCD peste mileu, doar ca din lemn, si cum castorul este recunoscut ca un simbol international al Canadei, il intreb cat costa. Ia chinezul bursucul in mana si incepe a-l intoarce pe toate partile. La un moment dat am crezut ca a cazut pe ganduri si a uitat de mine. Il intreb din nou cat costa castorul. In timpul tacerii banuiesc ca rememorase povestea ca a inceput sa ma abureasca de ce costa bursucul 25 de dolari, dar mi-l poate da cu 5. Aha. Bun, da-l cu 5. Am mai gasit prin balamucul lui si un om de zapada. Ca de la frig asa, merge si asta. Eh, mai mult de 5 nu ar fi putut costa nici ala, ceea ce a fost adevarat, si intr-un final am gasit si o chiatra pe care scria ceva si l-am intrebat pe chinez cat costa chiatra. 30, zice, ca e din ceva, mi-a povestit, dar n-am inteles, piesa importanta. Eh, zic, pune-o la loc. Dar vaza asta? Asta zice, e din Pakistan. Ok, il intreb, imi dai toate aceste trei piese cu 15 dolari? Oh, nu. Ca vaza e la origini 17 si sa ma gandesc, si daca ar imparti 17 la jumatate, ar iesi...Dar imi dai 17 dolari si iti dau toate piesele. Pai n-am. 15 am. Si l-am auzit pe Bobi in spatele meu cum isi zicea ca s-a intalnit un zgarcoman cu altul. Cand chiar a vazut ca totusi n-am mai mult, s-a infuriat chinezul, a adus niste hartie igienica de mi-a invelit piesele, m-a intrebat daca sunt din Afganistan(!), i-am zis ca nu cred, si am plecat. Hai ca de data asta chiar ai dat un tun, mi-a zis Bobescu. Da, ai vazut ce buna is, si nici chitanta nu mi-a dat (ca tot vorbea cineva mai jos de declaratiile pe venit, unii chineji chiar e evazionisti). Am trecut apoi pe langa un alt stand in care una s-a oferit sa imi ghiceasca viitorul in palma, dar am refuzat, dupa ce am observat, din nou, privirile obosite ale lui Bobi. Apoi am intrat sa vad niste perusi, si niste papagali vorbitori, numai buni pentru bagajul de mana, pentru care am zis ca as putea negocia pentru alti 5 dolari. Dar era 350 unul. Nu cred ca faceau reduceri. Am gasit totusi niste papusi, jucatori de hockey. Maple Leafs. Dar astia la ce-ti trebuie? Si atunci chiar m-am enervat de mi-a venit sa fug in parcare de suparare si de una singura. Dar tie chiar nimic nu-ti convine de la Flea Market? Dar m-am domolit si dupa ce am epuizat impreuna toate tarabele, am plecat la un alt Flea Market, ala din Pickering de care stiam noi de mai demult. In afara de 1% antichitati asa cum am crezut eu, pe bune, 99%, numai junkinezarii, mai ceva ca dincolo. Aveau si mancare. Tot junk. Sushi pe bat si patiserie cu spanac. Asa ca am plecat cu incantare si de acolo.

PS: * pozele nu-s prea calitative ca-s trase pe fuga cu un telefon. Ultimele 5 poze sunt facute in partea cu antichitati pe bune, primele doua, la chinezi, cateii sunt adevarati, iar castorul din beton costa 600 de dolari.

4 comentarii:

  1. Cumpara-le dreamcather .
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dreamcatcher
    Sau sirop de artar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am luat sirop. Dupa ce am vazut mesajul tau dimineata, ca eu uitasem de sirop :))).
      Cred ca lu' maica-mea i-ar placea dreamcatcher. E o idee buna, tnx :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Alta data stiu ce-i pe acolo. Magazine cu antichitati sunt in centrul orasului Toronto. Sunt foarte faine, m-am plimbat de mai multe ori printre ele. Unele dintre ele sunt extrem de scumpe. Flea Marketul asta insa n-are nicio treaba. E exact ca un bazar de prost gust. Nimic din ce ma gandeam eu ca e. Dar a fost funny oricum.

      Ștergere