Pagini

Expat in Canada

Expat in Canada

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Azi m-am trezit cu noaptea-n cap. Pe la 9. Ca aseara imi propusesem ca azi sa dorm mult, sa ma lafai pana nu mai pot, dar cum hodorogul meu de Bobescu n-are somn, ca are ceasul intors pe dos, dupa ce il auzisem pe la 6, 7 ca hodorogea hargaile prin baie, apoi prin bucatarie, n-a mai avut stare si a venit sa ma hodorogeasca la cap pana m-a impins din pat. M-a impins, adica m-a aruncat. Trebuie sa mergem la piata. L-am injurat, de vreo cateva ori, si m-am frecat la ochi. Nici cafea nu avusesem timp sa-mi cumpar saptamana trecuta, am bagat numai o cana cu apa la microunde de am facut repede un cappuccino, niste prafuri, luate de prin America atunci cand am fost, de raman lipite de fundul canii si au un gust de rahat, apa chioara.

...Si am plecat iar in excursie. Ne-am dus la polonezi sa luam mancare, ca sambata. 40 de kilometri. M-am invartit prin magazin, nici treaza nu eram ca mai adormisem oleaca si-n masina, de la caldura, dar m-am bucurat ca am gasit iar spray-uri din alea europene, ca datile trecute stocurile fusesera epuizate si am suferit putin. Si-a luat si Bobi 100 de eugenii, nu chiar, exagerez, 96 doar. Am luat si mici pofta buna, acum ii face Bobescu si alte chestii placute, ca noi cand mergem la magazinul ala, e aproape de Mississauga, sau chiar in, nu stiu exact, rupem hamul. Cand am iesit, am verificat papirusul si vazusem cum fusesem taxati in plus cu o cutie de eugenii. Vreo $9. Tu'ti eugeniile ma-ti, si tot asa, iar. La customer service ne-au zis ca ne dau banii inapoi, evident, doar ca vor sa vada cumparaturile, ca asa e procedura. Inteleg, pai vino afara sa le vezi ca doar nu m-oi cara cu ele inapoi, sunt deja la portbagaj. A venit o domnisoara poloneza blonda cu noi de a executat inspectia, ne-am primit banii si de bucurie am uitat sa cerem un cash-back ca noi, ca si Mitica, nu umblam cu maruntis. Pentru laundry. Ca si asta intra in punctele pe ordinea de zi de azi. Lasa, acum, hai ca vedem. Nu mai aveam rabdare. Magazinele imi epuizeaza starea de spirit.

...Am ajuns acasa, am gasit niste loonies pentru doua ture, dar nu mai aveam de uscator. Vazusem ca se muta unii in bloc, in apartamentul de langa noi, in locul betivului poponar de canta sambata la mandolina. I-am rugat pe oameni, indieni de buna credinta, sa-mi dea si mie niste bani la schimb. Dau o bancnota pe 5 loonies. N-aveau, dar tocmai ce dadusem nas in nas cu vecinul de la 3, cel din Texas, care a vrut odata, cand m-am intalnit cu el prin autobuz sa-mi dea o palarie de cowboy. Nu mi-a mai dat. Pacat. Si mi-a zis ca n-are nici el, dar sa mergem sa-i cerem lu'...n-am inteles. Eu oricum nu inteleg mare lucru din ce vorbeste texanul decat ocazional, prin deductie. Si ne-am dus la vecinul. Schimbat la fata de beat, de fapt, eu nu stiu daca era beat sau nu ca el asa e tot timpul, mi-a zis, leganat, i se laganau vorbele in gura, esti draguta...Da, ai loonies sau nu? Stii, eu sunt gay. (Stiam. Isi arata disponibilitatea in dos ca-si atarna tot timpul rainbow flag in bataia vantului, la geam, si reinventeaza sodoma wk de wk cu pretenarii lui de la bloc). Ok, this is your problem, I don't care. Do you have loonies or not?...Noooo, this is not a problem...Yeah, of course, this is not a problem, not at all, it's just you...Do you have loonies or not?...Si a scos dintr-un dulap din bucatarie ceva imens ce parea a fi cutia milei. Cred ca era un borcan de 5 kile. Plin de loonies era. Parca tocmai venise de la biserica. (Apropo de biserica, m-a intrebat azi Bobi unde a disparut biserica de langa noi ca mai ieri era acolo...da, chiar...a disparut biserica...). Asa, de borcan ziceam...si l-a varsat tot pe bufet, a colectat 5 loonies si 2 quarters, cica, bonus ca-s draguta si in timp ce incerca sa mi-i dea, cu niste gesturi din alea de domnisoara abia data cu oja, doar ca nu mai tacea, l-am intrebat, in cascada conversatiei interesante pe care o purtam deja de cateva minute bune, de ce l-a varsat pe jos, pic, pic, de 5 ori si era simplu. Cica pentru ca e gay. Ok, this is not my problem...Noooo, this is not a problem...si a inceput discutia din nou. Cand am scapat de el, mi-am intors ochii pe dos, dementii pamantului...Iar lui Bobi i-am zis ca daca ma mai enerveaza il trimit pe el la vecinul sa faca rost de bani.

Fain. E bine, dragule. Ma bag la un film, la un pat, mai citesc ceva, ii tin lu' Bobescu de urat cat face curat in cutia milei de Heineken, ca eu n-am voie si trece ziua buna!
Hai sanatate!

PS: Am vazut The Words. Cel mai frumos film pe care l-am vazut in ultima vreme. Vizionare placuta! Mie mi-a placut foarte mult. De fapt, e genul de film de care numai ce ii ziceam lui Bobi ca imi era dor sa mai vad la cinema.

18 comentarii:

  1. Face parte din traditia magazinului Starsky sa incarce facturile, mai ales daca ai multe cumparaturi. Si eu am patit-o de multe ori.
    Chiar si cind cumparam putine lucruri, tot imi aparea ceva in plus pe factura : dar ceva mai ieftin, sa nu sara in ochi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tzipi, si eu care credeam ca tu mananci numai ierburi si seminte... Inseamna ca minti de bubui cand zici ca stomacul tau nu digera mancare gatita. Sau ti-e lene sa gatesti si gasesti o scuza cu mancarea raw ca altfel n-ai avea timp sa studiezi ziarele si sa-ti expui ideile tembele pe bloguri.



      Ștergere
    2. Eu n-am zis nicaieri ca stomacul meu nu digera mincarea gatita : asta iti apartine. Nici n-am afirmat ca maninc doar iarba si seminte : asta e presupunerea ta.
      Sa stii ca din starsky nu cumpar nici iarba, nici seminte, nici mincare gatita, nici conserve romanesti : pentru linistea ta.

      Ștergere
    3. Pai nu tu ai zis ca mananci raw, Tzipi? Vrei sa caut pe blogul tau si sa pun citate din ilustra ta gandire? Ai si pus poze cu tofu, durian, ierburi de mare de zici tu ca sunt delicioase si nu suporti carnea si nici mancarea gatita ca se distrug vitaminele. Minti de ingheata apele, uiti si ce mai scri pe blogul tau tembel.

      Ștergere
    4. Eu de la Starsky cumpar jumari/jumeri (nu stiu exact cum se spune/scrie). Mie nu-mi plac, nu pot sa mananc atata grasime, dar lui Bobi ii plac foarte mult. Tocmai mi-au zis neamurile din Romania ca un kil de jumeri in tara e 500 de mii. Mie mi-au iesit ochii din cap. E adevarat?

      Ștergere
    5. Tzipi, n-ai afirmat ca mananci doar iarba si seminte?

      Uite ce ziceai de curand despre ce ingurgitezi: ”maninc alge in fiecare zi, de cativa ani incoace. Si apoi le mananc asa cum sunt: sunt absolute delicioase si maninc pina crap.”

      Iata ce afirmai la topicul tau ”La urgenta”, din 6 august 2012: ”Noi suntem raw vegani”


      ”sunt pe dieta raw vegan, a lui Douglas Graham ”80.10.10 Diet (are si carte cu titlul asta). Sunt incantata de felul in care merge dieta lui.

      … Pe mine m-a determinat sa trec pe crud, pentru ca asta e varianta corecta de a manca…

      E simplu: daca mancarea raw food are reteta, mai bine nu mancati. Natura nu isi hraneste fiintele cu… retete!”

      Cand minti si cand spui adevarul? Nu ca ar avea vreo importanta ce bagi tu in gura, dar este nasol ce bazaconii scoti pe gurita si te dezici singurica. Vrei sa pari credibila si nu-ti reuseste.

      Ștergere
    6. >>> raw vegan???? ighhh!!! Tzipi asta cum l-o tine pe barbasu cu ale ierburi?... o mancare gatita, un gratarel acolo, dupa atata munca pe care o depune ca s-o tina pe ea acasa, o merita si bietu' om... bleah vegan raw-negatit!!!!!

      Ștergere
  2. Probabil, nu stiu. Azi mi-a sarit in ochi pt ca aveam factura in mana si am vazut ca erau taxate 5 cutii de Eugenia si stiam sigur ca am luat 4 ca numai 4 mai erau in magazin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Și eu care credeam că doar în România sunt țepe de genul. O zi tare ocupată ai avut! Măcar s-a terminat cu bine, presupun,nu? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca asta a fost teapa. Eu nu am mai observat pana acum. Scapari pe factura ni s-au mai intamplat si la alte magazine. Am fost si ne-am cerut banii inapoi. Si de cate ori poate nu s-au mai intamplat si nu am stiut pentru ca nu am verificat niciodata factura. In cazul de fata, pur si simplu se poate sa fi fost o scapare. Mie personal, mi se pare ciudat ca un casier la un magazin mai mare sa faca o chestie din asta in mod intentionat. Nu are de ce. Lui nu are ce sa-i iasa din asta.

      Ștergere
    2. Sunt erori ...nu te incarca intentionat ...mi s-a intamplat sa nu imi scaneze un produs uneori ...pur si simplu cand are de trecut cateva zeci de produse la un bon prin scanner e posibil sa fie si erori . Dar niciodata nu s-a intamplat sa nu isi repare greseala ...

      Ștergere
  4. Dar nu romanii au inventat teapa :). Si pe aici sunt.

    RăspundețiȘtergere
  5. Noi ne-am primit o teapa buna si grandioasa de 500 de dolari, atunci cu masina. Nu cu asta pe care am luat-o pana la uram, pe asta am luat-o de la reprezentanta. Ci cand am fost la un dealer arab. Nu ne-am mai recuperat banii, desi am sunat unde trebuia. Pentru ca era legal sa nu ni se mai dea respectivul avans. Deci teapa legala.

    RăspundețiȘtergere
  6. oh , da , dar de alta natura :))) Nu la maruntisuri din astea ... Cine crede ca se afla intre sfinti e nebun el cu capul ... CE deosebeste o tara civilizata de una necivilizata nu este prezenta sau absenta infractiunii ci eficienta penalizarii ei din asta decurgand si procentul de infractionalitate . De ce in Germania nu si-au facut de cap tiganii in aceeasi masura ca in Italia sau Franta ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact. Asta face diferenta.

      Ștergere
    2. Elena, in Germania Angela Merkel le-a dat tiganilor ce isi doreau ei mai mult: locuinte sociale, ajutor social,asistenta medicala ca oricarui asistat social... trai berechet pe capul tiganilor. Cu toate astea ia sa vezi cate infractiuni au tiganii si in Germania: furturi de masini, spargeri de case, vanzari ilegale de deseuri din metale (fiare vechi), cersetorie, smenuri...

      Daca tu nu ai aflat de toate astea, nu inseamna ca tiganii nu si-au facut de cap si in Germania. Diferenta fata de Italia si Franta este ca mass media germana se fereste de a face comentarii asupra tiganilor pentru a nu da apa la moara organizatiilor extremiste ce colcaie de xenofobie prin Germania.

      Ștergere
    3. Vorbeam de masura ... comparativ cu .... si nu numai de tiganii de acum , post intrare in UE ci de cei din anii 90 ca io mi-s ceva mai batrana si -mi aduc aminte si de felul cum a stiut sa-i astampere pe vremea aia politia germana :)
      Cred ca intrarea in uniune nu le-a priit prea tare germanilor din punctul asta de vedere .In anii 90 bagasera sperietii in tigani care se fereau ca de dracu de politie acolo spre deosebire de alte tari europene .

      Ștergere
    4. Ce frica aveau tiganii de politia germana, Elena? Ca doar nu-i omorau in bataie politistii ca incalcau drepturile omului. Cel mult ii dadeau afara pe usa pe tigani iar ei intrau inapoi pe fereastra. In rest este, a fost si va fi acelasi bullshit cu tiganii :))

      Ștergere